TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 Turbo på finn.no

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #325424  av FastN

Hei, er på jakt etter en mr2 turbo, helst orginal.
Lurer litt på hva folk synes om denne? og hvor mye er den værdt?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null
Synes den virker veldig gjenomført, noen som kjenner til den?
Mener og ha sett denne til salgs for litt siden, noen andre som husker det? Husker spes de målerne han har.
 #325427  av hmsilset

Er den original så er den absolutt verdt det :P Ser ikke enkel ut å mekke nedi motorrommet der da, men er alt skikkelig skrudd
så behøver du ikke se mye ned i der 8) Har ganske spesiell smak den som har satt sammen farge,styling og felger der da og det er kanskje derfor den ikke er solgt.Altså,den er skikkelig fin men alle har forskjellig smak.Jeg kunne godt tenk meg denne :P
 #325473  av sindrejl

hmsilset skrev:Er den original så er den absolutt verdt det :P Ser ikke enkel ut å mekke nedi motorrommet der da, men er alt skikkelig skrudd
så behøver du ikke se mye ned i der 8) Har ganske spesiell smak den som har satt sammen farge,styling og felger der da og det er kanskje derfor den ikke er solgt.Altså,den er skikkelig fin men alle har forskjellig smak.Jeg kunne godt tenk meg denne :P
Original eller ikke, en mr2 fra 1991 med div harry modifikasjoner blir aldri verdt 179.000 uansett hvordan du snur og vender på det.. og HVERTFALL ikke når bilen har gått 175.000 som jeg la merke til nå.. da ble plutselig prisen et rent ran
 #325477  av inzane2012

må nesten si meg litt enig med sindre her... den ekstra IC'n såg en "smule" upraktisk ut... og hadde holdt med ett sett med tåkelys...

men hadde aldri betalt 179k for den...
 #325479  av WaxFraq

org. turbo + stoffstoler? hvis den den ekstra ic'n er der, hvor er da luftfilteret?
men jo da, lekker bil!!!
 #325488  av marlboro1310

denna var spesiell ja, alle MR2er har sine egne særtrekk etter sine respektive eiere...noen liker det ene, den andre liker noe annet...her og der, hit og dit. Er flere ting som taler for at det faktisk er en original MR2 Turbo US spec, (men seff kan være ettermontert) turboklokka der voltmeteret vanligvis er, turbomotorluke, og gen2 motor siden det er en 1991 modell... ( trenger ikke bety noe selvfølgelig)
Hva angår stoffsetene, så mener jeg at det ikke betyr noe ang turbo kontra GTi og hva de ble levert med, de ble nok levert med både og.
Ser iallefall ut som om bilen er kosmetisk godt holdt på de bildene som er forevist, selger har tatt flere gode salgsbilder her...og kan ikke se mange ting å klage på sånn rent kosmetisk her, men vil som regels alltids finnes småtterier på en snart 20 år gammel bil.
Understellsmessig vil det overraske meg om den ikke er strøken siden det er en "Californiabil" ...mange av MK2ene som har kjørt i dette landet i 10år uten noen form for ettersyn i tektylering begynner å bli slitne (og har rustantydniger deretter)
Synes aldeles ikke at løsningen med den liggende ICen var noe særlig å se på, men er kanskje performancemessig praktisk...hva vet jeg, at bilen drar 300hk tror jeg ikke før dynorunnet er printa.
For å oppsummere min mening, så mener jeg personlig at 179 er noe vell mye i likhet med andre MR2 Turboeiere her. Selv om den skulle være original og alt det der...men noe rundt 130-140 vess den fremstår i svært god teknisk stand, ja DET mener jeg absolutt kan forsvares.

8)
 #325517  av hmsilset

sindrejl skrev:
hmsilset skrev:Er den original så er den absolutt verdt det :P Ser ikke enkel ut å mekke nedi motorrommet der da, men er alt skikkelig skrudd
Original eller ikke, en mr2 fra 1991 med div harry modifikasjoner blir aldri verdt 179.000 uansett hvordan du snur og vender på det.. og HVERTFALL ikke når bilen har gått 175.000 som jeg la merke til nå.. da ble plutselig prisen et rent ran
Vel, jeg hadde nok betalt 150.000kr for denne om jeg ikke hadde hatt mr2:D 179.000kr er litt mye når jeg tenker meg om,hehe.Harry modifikasjonene er fort gjort å endre,men koster jo litt..
 #325570  av FastN

179k hadde aldri vært aktuelt og betale, derfår jeg lurte litt på andre sine synspunkter!
Fått mail av han og det er en orginal us turbo!
Motoren er byttet ut til 3.gen for 12 000km siden, ikke fått vite noe km på den.

Jeg har også sett litt på en annen tubo, ikke orginal. Bruker samme posten til og få litt synspunkter på den fra dere som kan disse bilene med turbo.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=
AutoDB-kode: 2153737
 #325600  av BT-GTI

prisen kan ikke forsvares spørr du meg. for den prisen må motoren være overhalt, smidd innmat benket og preppet med datasprut, ikke piggyback. lakke en bil koster under 10 lapper svart. og ic som ligger så og si over manifolden er ikke det smarteste men hva med to? en ,holder i massevis det er gjort sikkelig med trakt og plassering. men det som er gjort på bilen er :byttet til 3gen, manifold, ic, eksos, border-kitt, byttet bremser,torshov lamper, senket med eller uten tuv? trd ratt (det koster litt hvis det er airbaggen hvis ikke er et momoratt like så bra) felger. så dette ville jeg gitt vel 130-140 for hvis det som er på bilen gjort sikkelig og det funker. det er en ok pris for en turbo utgave som er registrert som turbo utgave. men uten skinn interiøt uten ac er 135 ok for denne bilen etter min bedømmning så får de sm skal kjøpe bilen ta til vurdering om de er enig. senk,felger, bodykitt små motor mod dette er noe alle her inne gjør men vi er da fornuftige. er det vært 180 eller mer NEI DET ER DET IKKE!

(hadde gitt 180 for en mr2 mk2 som ikke er blitt rørt og har stått i en vakumboks og det står 0 på kmtellern ergo et samle objekt)
 #325638  av mralp

Her var det mye synsing? La oss ta det fra toppen:

1. Lakke en mr2 sort for under 10k? Jeg har fått lakket 3 av mine siste 6 år og aldri kommet ned på den prisen, selv ikke hos venner. 10k må i så fall være ”garasjelakkering” av polaker. Jeg lakket bilene mine selv før, og kan med hånden på hjerte si at det ikke er mulig å gjøre en god jobb for under 10k, det er alt for mye arbeid når det skal gjøres ordentlig.
2. IC på siden har både jeg og flere profilerte brukere prøvd her på forumet, og er velkjent på de internasjonale fora. Hos meg ga det merkbar bedring da den originale er svært dårlig. Vannavkjølt IC plasseres på samme sted og holder til seriøs trimming, og er på ingen måte ”dumt”.
3. Det er ingen plassproblemer såfremt man ikke har originalt luftfilter etc, og hvem i huleste har det om de har ekstra IC?
4. Enig i at prisen er noe høy, men om prisen er korrekt kommer helt an på specs og bilens tilstand. En stock mr2 turbo med gammel motor ligger vel på 120k? En gen2 motor går vel for 20-25k, en gen3 for 30-35k. Med øvrige mods har han nok helt klart lagt ned penger i bilen, uten at dette betyr at man får de tilbake ;)
 #325641  av marlboro1310

FastN skrev:Hei, er på jakt etter en mr2 turbo, helst orginal.
Lurer litt på hva folk synes om denne? og hvor mye er den værdt?
Mannen spør om hva vi synes, da synser vi...med ett høvelig snev av objektivitet. :mrgreen:
 #325647  av hmsilset

mralp skrev:Her var det mye synsing? La oss ta det fra toppen:

1. Lakke en mr2 sort for under 10k? Jeg har fått lakket 3 av mine siste 6 år og aldri kommet ned på den prisen, selv ikke hos venner. 10k må i så fall være ”garasjelakkering” av polaker. Jeg lakket bilene mine selv før, og kan med hånden på hjerte si at det ikke er mulig å gjøre en god jobb for under 10k, det er alt for mye arbeid når det skal gjøres ordentlig.
2. IC på siden har både jeg og flere profilerte brukere prøvd her på forumet, og er velkjent på de internasjonale fora. Hos meg ga det merkbar bedring da den originale er svært dårlig. Vannavkjølt IC plasseres på samme sted og holder til seriøs trimming, og er på ingen måte ”dumt”.
3. Det er ingen plassproblemer såfremt man ikke har originalt luftfilter etc, og hvem i huleste har det om de har ekstra IC?
4. Enig i at prisen er noe høy, men om prisen er korrekt kommer helt an på specs og bilens tilstand. En stock mr2 turbo med gammel motor ligger vel på 120k? En gen2 motor går vel for 20-25k, en gen3 for 30-35k. Med øvrige mods har han nok helt klart lagt ned penger i bilen, uten at dette betyr at man får de tilbake ;)
du kan lett skaffe en topp 3 gen turbo for 20.000kr

Toyota Mr2 2,0 3sgte 245hk 131000km år 95 DKK 13.750,00inkl.
 #325679  av pkgrette

vill bare si at prisen er rett må se kontra 200sx s14 for er samme modell. med mindre effekt. dem ligger jo helt opp til 300.
¨
husk dette er en sportsbil igjen corolla 1,3
finn en bil som er morsomer å kjøre på svingete vei enn mr2n til under 200 000. jeg har ikke finni det enda.!!!

prisen er ikke feil skulle det vert overprisa så måtte det vert om den går noe serlig over 250k (gen 3 orginal) finn en spørs hvor gjennomført den er. 150-200 for gen 2.

lakking vill jeg si at man får ikke lakk til 10k man må opp på rundt 30 kjenner man folk kan det bli billigere 15-25k for en sikkelig en.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7