Jeg har tilfeldigvis vært i en del møter med personell fra biltilsynet og har i den anledning spurt dem ut litt om trimming av biler osv. Det ironiske er jo at boost controllere i seg selv, både manuell og elektronisk er ifølge de jeg har pratet med ULOVLIG å montere. Og siden 100% av alle MR2er med turbo som er trimmet må øke turbotrykket for å få ut noe mer effekt så kan jeg aldri tenke meg at det er mulig å få dette godkjent.
Datasprut er også ulovlig å montere.
Slik jeg oppfattet det er det best å bare skjule ting så godt som mulig å håpe på at man aldri blir stoppet. For slik reglene er så er det så godt som umulig å få godkjent noen som helst form for trimming der tanken er å få økt effekten som står i vognkortet.
Dette har jo mye å gjøre med miljøhensyn osv. Kjøper man Datasprut, Boostcontrollere osv så står det som regel på pakken at dette er ikke beregnet til bruk på vei, men kun på bane osv.. Dette fordi slikt utstyr ikke er lovlig å bruke på vei. Det gjelder jo forsåvidt også bråkete TKO Eksos anlegg f.eks, som overstiger dB grensen som står i vognkortet. Er egentlig svært lite man kan montere på en motor uten at man skal få noe pes for det ved en eventuell kontroll. :\
- MR2 TURBO -