Så da spør jeg igjen. Fordi det er regulerbart, kan de da justere opp så mye som de vil og gi deg bøter deretter? en lettere trimmet 3S-GTE kan jo sikkert yte 1000 hk i et sekund før det detonerer. Skal man da få bøter deretter? ...
Så om jeg har en fest, og politiet kommer fordi naboen har klaget. Så tar de med dB måler for å finne ut hvor høyt jeg faktisk spilte. Jeg mente jeg spilte kun på halv styrke fordi anlegget ikke tåler mer pga dårlig forsterker.
Så skrur de opp på fult, vrenger lyden og sprenger alle høytalerene. Målingen vil nok vise det dobbelte av hva jeg faktisk spilte den kvelden. Skal jeg da straffes utifra det?
Er dette rettsikkerhet? Høres ut for meg som at her blir man dømt etter det værst tenkelige uansett, selv om det ikke nødvendigvis er reelt? hva skjedde med uskyldig intil det motsatte er bevist? Hvordan kan de tukle med noe (altså bevisene) og dermed velge hvor hardt du skal straffes?
Jeg får det bare ikke til å stemme.
Greit nok at det er justerbart, men at noe er justerbart betyr jo ikke at det er verken det ene eller det andre. Det må jo uansett bevises hva det FAKTISK er og VAR i "gjerningsøyeblikket" eller har vært mens du har kjørt med det. ?
Nytt eksempel:
Si at jeg slår til noen ute på byen. Vedkommende får slått ut noen tenner og får en saftig blåveis. Si at vedkommende reiser ut i verdensrommet dagen etter på menneskets første reise til den nærmeste stjernen og blir borte resten av sitt liv. Under rettsaken skal dette rekonstrueres. Jeg mener på jeg ikke slå så hardt jeg kunne, men bare ville skremme litt. Men retten er uenig og leier inn hulk hogan for å rekonstruere situasjonen og ber han slå så hardt han kan på en tilfeldig frivillig fra salen. Vedkommende går rett i bakken og dør momentant. Jeg blir derfor dømt til livsvarig fengsel for drap.
Fordi om jeg kunne slått hardere, er det dermed sagt at jeg gjorde det? Kan retten/bt selv velge hvor hardt de skal mene at jeg slo?
At noe er regulerbart betyr ikke at det er det værst tenkelige.
En elektronisk boost controller fungerer ikke bare på den måten at den regulerer trykket. Den fungerer også som en anti-lag enhet. Dvs at den tilater turboen å spoole opp mye raskere enn orginalt ved at den fjerner ladetrykkshemmingen og holder wastegaten HELT lukket intil man når ca det trykket man skal ha, så kicker den inn og åpner. Mens den orginale vil ligge å være delvis åpen, også mer og mer frem mot ønsket trykk. Noe som gjør at man får mer lag.
Det er mange grunner til å ha en slik, ikke nødvendigvis at man skal ha trykket på max for å se hvor mye motoren tåler før den sprenger.
Om du blir stoppet og du sier du kjører på 1 bar ladetrykk, for noe mer enn det tåler ikke motoren. Kan de da påstå at neida! du kjører på minst 3 bar ladetrykk!
Heh... hva slags Nazi greier er dette fornoe da? kan umulig stemme.. jeg nekter å tro at dette kan være sant