TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Finnes det godkjente 3S-GTE swaps i Norge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #331617  av k_one

Motoren min blir byttet uansett om jeg får den godkjent eller ikke, for å si det sånn.
Tenkte bare at det hadde vært fint å få det godkjent. :D
Har ferie fra 6.juli, så jeg begynner å skru da. Regner med at det ikke burde ta så alt for lang tid, med mindre vi støter på problemer.
Største utfordringen for øyeblikket er å få plass på verkstedet, som selvfølgelig har en haug med andre prosjekter som ikke er ferdige.
Men, jeg skal oppdatere her så fort jeg har snakket med Toyota og BT. :wink:
 #331904  av julepils

Samme holdningen jeg hadde helt til jeg satt meg ned å tenkte litt på hvis det faktisk skulle skje noe. Forsikring? Gjeldsslave resten av livet? No thanks.
Har allerede vært på grensen til en halv million i gjeld på ingress så tror godkjenning blir et viktig moment for mitt valg før jeg gjør noe.
 #331954  av AnaXyd

Jepp, slik tenker jeg også. Derfor skal jeg ha alt slikt 100% lovlig, da en eventuell forsikringsregress kan være et helvette for deg. Jeg tar ihvertfall ikke risikoen..
 #332768  av AnaXyd

Venter fremdeles på svar fra en mann i Toyota som skulle sjekke opp for meg. Kanskje jeg må ringe å purre litt på han.

Hørte også at muligens hele understellet måtte byttes for at det skulle bli godkjent. Jeg er STERKT redd for at de er vrange nok til å si at understellet må være IDENTISK med GT4 bilen.

Da snakker vi en mye større jobb, og kanskje det ikke passer rett på engang.
 #334710  av julepils

No progress?

Går treigt her også. Har mye pågang. Skal gå igang med undersøkelser selv nå i løpet av en mnd eller noe når jeg får litt bedre tid.

Noen som har erfaring med regelverket når det kommer til interiøret på en bil? Er det mulig å gjennskape eller bytte interiøret lovlig eller finnes det en rekke lover her også?
Da tenker jeg på dashbordet og hele fuckings greia. =P
 #334789  av k_one

Jer er igang med motorbyttet...den gamle motoren er ute og vi gjør klar den nye som skal inn nå. (litt mer jobb enn først planlagt...som vanlig..hehe)
Var å pratet med BT for noen dager siden og jeg la det da frem slik at jeg hadde hatt motorhavari i min gamle bil (som forsåvidt er sant) og at jeg ikke fikk tak i original motor (som også er sant).
Jeg spurte så hva sjansen var for å få godkjent en motor fra en nyere Celica, med turbo (i og med at min "gamle" også kunne leveres med det), og da sa damen bak skranken at det burde gå fint.
Jeg måtte bare bygge om først og så komme på en drop-in time for å få det godkjent....jeg må jo si at dette hørtes noe lettvint ut, og mest sannsynlig så dukker det sikkert opp litt vanskeligheter når jeg først er på visning.
Men i og med at jeg ikke er avhenging av denne bilen til daglig så gjør jeg ett forsøk, så får vi se hva som skjer.
Er ennå en liten stund før den er ferdig ombygd, men jeg poster her så fort det skjer noe ;)
 #335005  av AnaXyd

Høres bra ut! Når estimerer du at du har den klar til visning?

Har du skaffet deg riktig girkasse og akslinger? + girkabler? Og hva har du tenkt å gjøre med bremsene?
 #335330  av 94CelicaGT

AnaXyd skrev:Oj se her ja! Da er det tydeligvis håp da! Sendte en PM til han, men det var visst forrige eieren som swappa da.

Jeg har lyst til å bli nestemann som får dette i boks for å si det sånn!
denne bilen er bygget i moldetraktene og godkjent her i kristiansund etter som jeg har hørt.

har selv nå tatt meg en prat med teknisk ansvarlig på BT her og han sier at det ikke er noe problem og få dette godkjent så fremst alt er gjort skikkelig. Denne er i tillegg godkjent med høyere trykk i vognkort enn original GT4 faktisk 8)

så hva BT hadde røyka på godkjenningsdagen kunne vel flere tenkt seg og visst med tanke på framtidige godkjenninger :lol:
 #335649  av AnaXyd

Jøss! Absurd! Ihvertfall med høyere ladetrykk!

Snakket med en på Toyota her forleden, og han trodde ikke det ville gå igjennom uten å bygge om hele understellet til GT-4. Altså, smokke på 4x4 trekk og alt mulig. Så han anbefalte å turbokonvertere han da.. Men jeg ble litt skeptisk til hva han sa, da det ikke virka som han hadde sååå peiling.

Går det an å få det godkjent med FWD girkasse og trekk med 3S-GTE og understellet til AT200?
 #343555  av k_one

vil helst ikke snakke om det.... :oops:
hehe...motoren er ute, men der har det stoppet også. Litt for mange prosjekter på en gang for tiden, så denne har dessverre ikke fått prioritet. Har snakket med en kompis som har ledig garasjeplass om at han kan hjelpe til litt, så da blir det kanskje litt fremdrift igjen snart ;)