TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye Baklykter til Supra Mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #330260  av Andreazz

Mk3killan skrev:Se her ja ! Ser jo utrolig mye bedre ut med de jspec lyktene da. Tror nok rett og slett jeg må bestille meg et par jeg også. Hvordan ble det forresten med de røde refleks greiene som er på orginalt der bak ? de som er på den lista på en måte
Lurer litt på om det virkelig er bare og smokke jspec lyktene på. Må du ha noen andre lister på bilen ?
De tåkelysene er montert på hele det midtstykke, å det bytter du jo. Du må ha lister fra en facelifta MK3 Supra for at de skal matche, alltså lister nyere en 89 :D
Alt er bolt on, no problemo :wink:
 #330296  av Mk3killan

Ja forresten Om det er noen som har eller vet om noen som kunne tenke seg og selge en Manuel kasse til Mk3 supra så gi meg gjerne et vink da folkens.
Eller om noen vet om noen sider på nett hvor en kan få tak i. Lyst på manuel ja.. liker ikke at bilen styrer meg..
 #330327  av Andreazz

Mk3killan skrev:Ja forresten Om det er noen som har eller vet om noen som kunne tenke seg og selge en Manuel kasse til Mk3 supra så gi meg gjerne et vink da folkens.
Eller om noen vet om noen sider på nett hvor en kan få tak i. Lyst på manuel ja.. liker ikke at bilen styrer meg..
Husk at du trenger mer en bare girkassen! Girstang, pedaler, clutch master og slave, svinghjul, clutch og mellomaksling må også byttes/ettermonteres:)
 #330333  av tojo

Andreazz skrev:
Mk3killan skrev:Ja forresten Om det er noen som har eller vet om noen som kunne tenke seg og selge en Manuel kasse til Mk3 supra så gi meg gjerne et vink da folkens.
Husk at du trenger mer en bare girkassen! Girstang, pedaler, clutch master og slave, svinghjul, clutch og mellomaksling må også byttes/ettermonteres:)
For komplett guide ang auto til manuell se: viewtopic.php?t=19649&highlight=ombygging
 #331665  av Mk3killan

Er det noen som har noe info ang mindre skilt til supraen ? har handlet inn nye baklykter til mk3 og har nå lyst på mindre skilt eller rettere sakt jeg må ha et mindre skilt.
folk snakker om en ny regel eller lov som har kommet og at det kan bli vanskelig og få godkjent bilen med et slikt skilt ?
Info anybody ? setter stor pris på svar :) takk takk
 #331688  av tojo

Mk3killan skrev:Er det noen som har noe info ang mindre skilt til supraen ? har handlet inn nye baklykter til mk3 og har nå lyst på mindre skilt eller rettere sakt jeg må ha et mindre skilt.
folk snakker om en ny regel eller lov som har kommet og at det kan bli vanskelig og få godkjent bilen med et slikt skilt ?
Info anybody ? setter stor pris på svar :) takk takk
Lite skilt bak skal ikke være noe problem. Men foran har jeg hørt at man ikke får lengre.
 #331714  av Mk3killan

Flott det takk for svar tojo , får ta en tlf til BT og når en viser bilen og dem ser at det ikke er plass til et vanlig skilt så skjønner jeg ikke at det kan by på problemer... men en vet jo aldri
 #332567  av Mk3killan

Heisann du. Har akuratt montert på de nye jspec baklyktene mine , det ble konge fett !! men hvordan gjorde du det med tåkelys ? jeg har et tåkelys bak på min mk3 som er en 90 mod.
Men på de jspec lyktene jeg har satt på nå så virker det som om en ikke har tåkelys ? jeg fant iallefall ingen steder og sette dette. Hvordan løste du det problemet ? får jeg får også sånn
taillight failure. Men alt det andre er i orden jeg har rygge lys blink lys og bremse og kjøre lys altså fire tilsammen, Men som sakt hvor skal den helsikens tåkelys pæra ??

Håper du har råd :)
 #332607  av CelicaGT

Mk3killan skrev:Heisann du. Har akuratt montert på de nye jspec baklyktene mine , det ble konge fett !! men hvordan gjorde du det med tåkelys ? jeg har et tåkelys bak på min mk3 som er en 90 mod.
Men på de jspec lyktene jeg har satt på nå så virker det som om en ikke har tåkelys ? jeg fant iallefall ingen steder og sette dette. Hvordan løste du det problemet ? får jeg får også sånn
taillight failure. Men alt det andre er i orden jeg har rygge lys blink lys og bremse og kjøre lys altså fire tilsammen, Men som sakt hvor skal den helsikens tåkelys pæra ??

Håper du har råd :)

Lurer på det samme korleis folket har gjort dette. Ser at det er ein pære holder innerst på begge lyktene, der det er blenda av med plast. Lurer på å ta vekk denne plasten og sette inn ei 21w pære
 #332661  av Mk3killan

Jeg var ute i kveld og så litt på dette problemet med tailight failure på supra mk3 når en bytter over til Jspec baklykter. Jeg fikk dette til og virke som det skal :)
Først trodde jeg problemet oppstod når jeg fjernet tåkelyset. Men det stemmer ikke, så hele poenget var at det skulle være 2 kjøre lys i vær lykt som lyser hele tiden.
Når man satt dem i med en gang var det kun 1 lys i vær lykt som lyste. Jeg tok og kikka på den hvite kontakten som stod på de orginale lyktene først (den du kobler i bilen)
Og etter på kikka jeg på den hvite kontakten til jspec lyktene og fant da ut at , på jspec sine lykter er det da en kontakt som ikke er i bruk, vist man kikker inni kontakten og ser på de stål tappene
så er det da en som ikke får strøm. om man holder kontakten med den helt gjevne (glatte flaten opp) sånn at det sporet på en måte er ned . så var det den stål tappen helt oppe i høyre hjørnet som ikke får strøm.
Jeg tok og kappet litt isolasjon bort fra den kablen som går ut i fra den stål tappen som ikke får strøm , skrapte bort litt isolasjon på den og tvinnet da en en kabel rundt der, bare en liten bit på en 10 cm eller noe sånt
også kjørte jeg den andre enden da inn i der hvor de ståltappene går inn , og da plugget jeg den 10 cm biten inn i den andre ståltappen fra høyre altså nr 2 fra høyre når du holder kontakten med den glatte siden opp og det sporet ned.

Da fikk jeg 2 kjøre lys hele tiden i hver lykt ! og taillight failure forsvant. gjorde ingen ting om en fjernet tåkelyset.

Så takk for hjelpen jeg fikk her på forumet :)
 #332799  av CelicaGT

Låner denne tråden til eit lite spm ang lys.

Mulig eg er litt tilbakestående her, men here goes:
På min bil får eg ikkje strøm til kontakten på tåkelysa bak. Sikringen er ok. når eg skrur på tåkelys bryteren er det kun grøftlysa som kjem på. Det er kun ett "hakk" på denne bryteren også. Trudde det skulle vere 2 hakk. Eit for grøftelys og eit for tåkelys bak.

noken kloke hoder som kan hjelpe meg? (føler meg litt dum med dette spm :-) )
 #332828  av CelicaGT

KK-ma70 skrev:Grøftelys og tåkelys er 2 forskjellige brytere til meg. 4knapper på panelet til venstre for rattet. -> Grøft -> Cruise -> Bakrutevarmer -> Tåkelys.

hmmm, har berre 3... Får sjå korleis dette går på eu kontroll før eg begynner med bryter...