TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Triks for Ã¥ fÃ¥ bort smÃ¥riper og steinsprut?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #332912  av magnesmurf
 
Hei.

Hver eneste gang jeg har kjøpt bil (brukt) virker det som om forhandlerene har et spesielt triks for å polere opp lakken slik at ripene og steinsprutene som er i lakken blir borte. Når man har hatt bilen i noen uker og vasket den noen ganger kommer alle disse småtingene i lakken frem igjen. Litt irriterende i grunn.
Skulle gjerne lært meg trikset for å få polert de vekk igjen.
Og det holder ikke med vanlig polering med maskin eller for å få gjemt de til å forsvinne igjen. Det har jeg prøvd mange ganger.

Hvis noen har noen tips til et mirakel middel av noe slag jeg kan bruke for å få vekk alle småriper og steinsprut hadde jeg satt stor pris på det! Og det er det sikkert mange andre som hadde gjort og :)

En eller annen hemlighet må dte jo være, siden de klarer å få til slikt hos forhandlere...
 #332960  av Giske
 
Ta en titt på detailersclub-forumet!! små riper du ikke kan kjenne med neglene, kan du foreks prøve å polere bort for hånd med meguiars scratch-x, eller du kan bruke maskin. Men her må du regne med å kjøpe skikkelig maskin for å få det bra, og du må bruke riktige produkter som ikke inneholder midler som kun fyller igjen ripene. For det er vel sannsynligvis dette disse bilklargjørerne du snakker om har brukt..

Ang steinsprut skal det gå ann å punktlakke, deretter våtslipe (lurer på om de bruker noe som heter sliperondell?!) og så polere opp etterpå. Men dette er nok noe som krever litt trening for å få til skikkelig...

http://www.detailersclub.no