TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forskjell mellom 94+ baklykter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #337762  av magnesmurf

hmsilset skrev:
Morten skrev:De trekantene på hjørnet som du vipper ut når du skal ta ut lykten som er forskjellen. De amerikanske er røde der og har pæreholder for det amerikanske markeringslyset på siden, mens de japanske er orange ala de europeiske.
De amerikanske røde trekantene passer ikke over på europeiske og japanske lyktene.Jeg gjorde det på min forrige,og måtte klaske
de på med rute- :D lim . Ikke greit å bestille altid på Toyota her.
Jeg er eneste av 7000 innbyggere med mr2 mk2(og god smak:) også da,så klandrer dem ikke.

Tror du fikk den røde trekanten til 90-94 baklysene i usa. For hvis du sammenlikner bildet ditt og mitt ser du at trekantene er forskjellige. Og jeg har den som passer og stemmer helt i linjene mot standard 94+ baklys.
 #337765  av mr298

magnesmurf skrev:
Noen som vet om det er samme spor til pæreholderene for kjøre og bremselys på både amerikanske og japanske? Så den vanlige pærholderen fra orginale ledningsnettet passer rett inn?
Jeg er temmelig sikker på at de er like, var likt på europeisk og amerikansk hvertfall, men hvis du bestiller de numrene som jeg har skrevet inn tidligere her så får du med ledningsnett og pærer, så da er det bare å nappe ut den eksisterende pluggen og sette i det nye :D
 #337776  av lasse

Jeg kjøpte et sett lykter m/ledningsnett av Mr2even her inne for et par år siden, det var da japanske med enkle kjørelys, og doble bremselys.
Pluggen på ledningsnettet passet ikke over med pluggen i bilen, så der blei det litt klipping og liming, festene til selve lyktene var annerledes, men jeg kunne bruke de fra de gamle lyktene.
Jeg tok også og klipte og limte litt mer med ledningsnettet slik at jeg tok noen pæreholdere fra det gamle og spleiset inn på det nye, sånn at jeg fikk både doble kjøre- og bremselys.
Jeg har jo da en -91 modell, så det kan jo hende det er litt forskjeller mot de som har 94+

EDIT: Pæreholderen fra det gamle ledn nettet passet ikke helt over i de nye lyktene, måtte skjære av en liten plast tapp på holderen tror jeg uten å huske 100%...
 #337781  av hmsilset

Morten skrev:
hmsilset skrev:
Morten skrev:De trekantene på hjørnet som du vipper ut når du skal ta ut lykten som er forskjellen. De amerikanske er røde der og har pæreholder for det amerikanske markeringslyset på siden, mens de japanske er orange ala de europeiske.
De amerikanske røde trekantene passer ikke over på europeiske og japanske lyktene.Jeg gjorde det på min forrige,og måtte klaske
de på med rute- :D lim . Ikke greit å bestille altid på Toyota her.
Jeg er eneste av 7000 innbyggere med mr2 mk2(og god smak:) også da,så klandrer dem ikke.
Hmm... merkelig. Sikker på de amerikanske var til 94+ (95modell i usa siden de hang ett år etter?). Er jo forskjeller på trekantene på tidlige og seine lykter selv om de ser lignende ut ihvertfall.
Vet ikke,men når jeg ba om 94+ lykter så kan det jo hende jeg fikk den gamle sorten fra usa.
 #337784  av magnesmurf

Satser på å bestille de amerikanske hos toyota etterhvert. Høres ut som om det er de som er lettest å få til å passe. Utseende messig er det vel bare den røde\gule trekanten som skiller så vidt jeg kan se?
 #337793  av mr298

Du kan bruke både orange og røde trekanter om hverandre. Jeg har orange på mine amerikanske, bare kveilet opp den ledningen til markeringslyset. Og loddet på en topolet pæreholder på de innerste lampene så jeg har fire kjørelys og fem bremselys :)
 #337810  av magnesmurf

Regnet med det, men kjøper de amerikanske for å være sikker på at pæreholderene stemmer overens med europeiske pæreholdere.
 #337843  av Morten

Pass på å kjøp 95 og ikke 94 om du skal kjøpe US lykter. Som nevnt lå de ett år bak resten av verden på når endringene ble lansert.
 #337844  av magnesmurf

Bruker de delenummerene som sto oppgitt tidligere i tråden.

Skjønner ikke helt at usa er et år bak ennå. Har 94 modell broskjyre fra usa, av usa utgaven. Og det er faceliften med nye lykter osv.
 #337874  av Morten

Oki, da er det mulig faceliften kom i 94 der og. Bremsene og understells endringene som resten av verden fikk i 92 kom ikke før 93 der borte ser du, så "myten" om at de konstant lå ett år bak stammer nok fra det. :wink:
 #337942  av magnesmurf

Det kan være :) Vet hvertfall at faceliften kom i 94 der og :)
 #338305  av magnesmurf

Nytt spørsmål om disse baklyktene.

Snublet over noen bilder på nett, hvor blinklysglasset på baklyktene var hvitt. Hva i all verden er dette for en utgave, og hvor i all verden kommer det fra?

Noen som vet noe helst om disse blinklysglassene?
Vedlegg
mr2 hvite baklys1.jpg
mr2 hvite baklys1.jpg (139.76 kiB) Vist 258 ganger
mr2 hvite baklys.jpg
mr2 hvite baklys.jpg (146.88 kiB) Vist 258 ganger
 #338306  av hmsilset

Aldri sett før.Kan du ikke bare bestille lykter nå da? :D Ikke tilfeldigvis du som ringte å spurte om å kjøpe lyktene mine for ett par dager siden? :D
 #338311  av magnesmurf

Var ikke meg som ringte. :lol:

Skal kjøpe lykter snart. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe nye baklykter fra toyota, usa versjonen. Og lakke blinklysglasset rødt, og resten av plasten rundt svart.
Men begynte å tenke litt mer, og vil finne ut alle forskjellige muligheter før jeg bestemmer meg.

Skal uansett få baklyktene profflakkert i løpet av vinteren, og bilen blir parkert vinterstid, så har ikke veldig mye hastverk :wink:
 #338312  av hmsilset

Ja,er greit å finne ut mest mulig.Er storfornøyd med mine jeg,selv med oransje blinklysglass :)