TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da skal bilen selges. Et par spørsmÃ¥l:

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #334224  av hmsilset

FireWalk skrev:
hmsilset skrev:Håper du får maks 150000 kr i bud på den og beholder den :wink: Er ikke noe som å ha en sint japse stående i garasjen :D
hehe.. er redd jeg ikke klarer å bare ha den i garasjen.. er alltids noe å bruke penger på. Det som er så skummelt med slike biler..
Neida,len deg tilbake og kos deg med bilen nå. Jeg skal ha min resten av livet uansett :) Trenger kun vedlikehold for 10000 i året og oppgradringer for 20000 i året.Da er bilen passe fet når du er blitt 50 år :) Jeg nekter å selge flere biler og begynne på nytt ihvertfall..
 #334235  av Zepticon

Ikke selg den... lån de ekstra pengene. 180k er ikke mye i det lange løp. Angeren på at du har solgt bilen til noen er værre... Penger er penger :wink:
 #334954  av marlboro1310

Firewalk har ikke sett noen bilder av din bil eller salgstråd (så langt jeg vet) ...så smell utpå en salgsannonse med masse gode bilder så skal du se at du kanskje får en pen pris, men over 200 000,- får du aldri.
 #334958  av FireWalk

Har vært og tatt noen bilder nå, men har kvidd meg litt for å skrive salgsanonse pga det blir så mye info som må skrives ned med tanke på alt som er gjort osv.. :)
 #334974  av TrustNo1

Zepticon skrev:Ikke selg den... lån de ekstra pengene. 180k er ikke mye i det lange løp. Angeren på at du har solgt bilen til noen er værre... Penger er penger :wink:

Kunne ikke sagt meg mer enig. Tenk på hva du har kostet på bilen. Man vet hva man har, men ikke hva man får. På ett eller annet tidspunkt så får du sikkert tid/råd/lyst til å kjøpe noe gromt igjen, og da er det kjedelig å ha kastet så mye penger "i vasken"

Selv kjøpte jeg hus for ett par år siden, og parkerte bare bilen og satt alle prosjekter på pause for en god stund.
 #334977  av lasse

Må si meg enig med flere av folka her, man vet hva man har men ikke hva man får.
Har tenkt på å selge min egen mange ganger, man blir jo dritt lei småting og skruing og sånt, og kanskje spesielt etter at jeg kjøpte meg en annen super god bil ved siden av, men det skal heldigvis ikke mer til enn en liten kjøretur på en svingete og lite traffikert vei for å vrenge hele trynet mitt om til et digert smil, og når jeg holder følge med porscher, og tilogmed kjører fra dem, både på strekker OG i svinga ved banekjøring, da er jeg sikker på at jeg hadde angret som en gris hvis jeg hadde solgt unna min.
Kommer du ikke til å savne den gode lyden av en turbo som spoler opp rett bak hodet ditt? Og det at folk snur seg etter bilen din og gir deg lange blikk når du kjører forbi? Og spesielt det når folk kommer opp til deg på gata og spør hvilken årsmodell bilen er, mange som har fått seg ett sjokk da ja...
Nå har jeg hverken lagt ned så mye tid eller penger i min som du har gjort med din, men jeg er ihvertfall sikker i min sak, jeg skal ligge iskald en meter under bakken før det skal stå ett annet navn enn mitt i det vognkortet!
 #334984  av marlboro1310

Ja en seriøs MR2 Turbo er en helt vanvittig bil prestasjonsmessig,det er det ingen som helst tvil om... 8)
 #339056  av FireWalk

Ja jeg er både for og imot selv jeg. Vanskelig valg å ta. Men kommer uansett til å legge den ut for salg Så får vi se om den blir solgt eller ei.

Det var noe særegent med å ha MR2 for 5 år siden i Ålesund. Da var det kanskje 2-3 av dem inkludert min. Fikk lange blikk rett som det var. Det får den forsåvidt fremdeles men ikke i samme grad. Nå er det sikkert 20 MR2er her, og de fleste er så klart samme farge som min.

Jeg kan ikke kjøre en dag på jobb eller inn for å handle uten at jeg treffer på en MR2. Da syntes jeg litt av sjarmen forsvinner. :\

Men jeg har et spørsmål: når salgsanonsen skal skrives, f.eks på autodb.no. Hva bør man ha med?

Jeg har jo gjort uendelig mye med denne bilen. Byttet alt av understell og motor deler osv. Men er det så lurt å ta med dette i salgsanonsen?

1. Har hørt at satans vegvesen er hyppig inne på de sidene for å finne trimmede biler som de kan avgiftsbelegge?
2. Men så igjen så er jo dette masse gromdeler som trekker prisen opp en del, og burde jo av den grunn ha vært nevnt. ?

andre derimot ser jeg ofte legger ved link til prosjekt tråd og greier også..

Noen tips?
 #339058  av Supramk3turbo

Jeg hadde ikke lagt ut alt i annonsen. Skriv heller, unik eller spesiell meget påkostet MR2 turbo selges, for mye å skrive. Ring for nærmere detaljert info.
 #339059  av Giske

Jeg ville heller ikke pøst på med all info. Skriv heller som supramk3turbo sier. De som er seriøst intr i å kjøpe bilen, vil nok uansett ta kontakt!
 #339077  av hmsilset

Jeg ante ikke at satans vegvesen pleide å sitte å se på de sidene :) Er det ikke mulig å beholde noen av gromdelene og heller gå ned
i pris da Firewalk? Altså, din er kanskje påkosta så mye at det lønner seg å ta vekk litt og heller selge de hver for seg eller beholde de til ett
nytt prosjekt.Bilen din vil jo fortsatt være fet :D Skjønner deg litt at når det gjelder at mr2 begynner å bli vanelig.Er vel snart bare i denne kommunen
her de er uvanelig.Ser omtrent ukentlig at folk tar bilder av min :wink: Og mange kan stå og glane til bilen er helt borte når jeg kjøre forbi.Det værste er at jeg faktisk hater oppmerksomhet :) Holdt på å selge min i helga enda jeg skreiv jeg skal ha min for alltid litt lengre opp her.Men klarte det ikke.Hadde fått rundt 85.000 for min..
 #339083  av FireWalk

Min er jo ganske beryktet her oppe. Mange som har lyst på den for å si det slik. Mange som har sittet på og vet hvor bra den sparker. :) For 2 år siden så hendte det rett som det var at folk i alle aldre kom bort og lurte på om det var en ferarri. jeg har jo det "MR" emblemet også. Så det er jo ikke så lett å se under all stylingen :-)

Men de siste 1-2 årene så har det kommet så mange Mr2er her at det er direkte kjedelig. Det har blitt en vanlig bil å se på veiene, like vanlig som ungdoms-bmwer. Og det er typisk en 18 årings drømmebil. Nå har de blitt så billige også, man får de jo ned i 45000 kr for en gti (vel å merke ikke i perfekt stand) men det forandrer ikke det faktum at de nå er så billig at ungdommer med ferskt førerkort nå har råd til disse bilene, mens de for bare noen få år siden var totalt utenfor deres prisklasse (over 120.000 kr for en gti)

Har tenkt på å fjerne gromdeler og selge separat, men da må jeg sette på orginale deler eller tilsvarende for å få bilen til å gå, og de delene har jeg desverre solgt/kvittet meg med for lenge siden. :\ så da blir det et prosjekt i seg selv. og det har jeg ikke tid/krefter/penger til nå. :)
 #339118  av celicat23

Så mye problemer som du har hatt med bilen, så ville jeg vel styrt langt unna og linke til noen tråder om den :lol: Men skal du ha noe respons på bilen så må det gå frem av annonsen på en eller annen måte hvorfor prisen er så høy -- eller så blir vel ganske mange sin oppfattning av annonsen at det er enda en tulling som tror bilen stiger 100.000kr i pris fordi han har brukt 50.000kr i styling (og dem er det nok av...)

Men jeg forstår helt klart bekymringen for at BT skal ringe...
 #339142  av marlboro1310

BT skal ringe :?: :!: er dere klar over hvor enkelt det hadde vært for BT om de skulle starte avgiftsinnkreving :?: Hadde jo bare vært å dra på nærmeste kolonial og hente motorbørsen, sette seg ned i matpausen og begynne på side1 mens kollegaen tok opp telefonen...
Har aldri hørt om noe slikt jeg, er kanskje for at jeg bor i ørkenen men dog...de har tross alt LITT mere å henge fingrene i, som å f.eks kreve inn avgift på ettermonterte kufangere etc...