TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• castrol celica

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #339260  av Mr_Storbrua

du får si ifra om du skal teste på driftinga på glattkjøringsbanen i kr.sand da.. Morro å bort å se :)
 #339264  av Daniel HS

Ehh.... :shock: Gromt! :D Gleder meg MYE til å se denne bilen på banen :D

Hjulene helt ute i hjulbuene? Hva bredde på dekk og felg har du? Jeg har innpress 10 nå, med 8" felg med 215 dekk på, synes ikke de er langt nok ute helt enda jeg.
Hva innpress kjører du fremme? Der har jeg 35, og samme bredde på dekket, tror jeg kunne gått ned i 30 eller 25 i innpress. Planen er 18" og 225 dekk neste sommer...
 #339275  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:ble kansje litt rart forklart. :D

det er jo 5sfe veiv.
3sgte bærelager som er like som 5sfe
og 5sfe rådelager for rådene jeg får er custom med egen lengde og jeg har beholt 5sfe størrelsen.

den 5sfe veiva hadde samme size som 2jzgte på rådene bare 5sfe var 2mm bredere. altså kraftigere en supra. :D

Ja, det var noe jeg ikek fikk til og stemme, så for meg at du hadde valgt og bruke en 3s veiv og 5s råder.. så liksom ikke helt poenget eller muligheten til og gjøre det..
Men den planen du har nå høres jo veldig bra ut:-)
 #339277  av Daniel HS

MOTORSPORTHUSET skrev:
Den der gikk unna ja, godt du har målene klare :D
 #339281  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:søk på barbaris celica på youtube. den har 750 på hjula og 10000rm :D :D :D jeg skal slå han :twisted:

Sluttfart burde du ikke ha noe problem med og slå, men tiden på 9.3 kommer til og bli HARD!
230 i mål er fort, men 9.3 sec er VEDLIG fort..
( min gikk 212 i mål på 2kg trykk, 1350kg bil + sjåfør, ( kjører 2.1-2.2kg nå:-) )
 #339284  av MOTORSPORTHUSET

ja vi får vente i spenning. :D
men min får en tørrvekt på rett over tusen og på drag kommer jeg til og lade fult 2.5+bar håper jeg på e85
så får vi se hvor fort det går.

hva ble tida di da? det er fort til en celica og være.turbo? :D :D
 #339298  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:det står ikke sluttfarten på youtube filmen på 9.3 men på 10sec så har han 230. lurer på hvor mye fart han har på 9.3 da.? :shock: 245?

Er nok ikke sikkert det er så veldig mye mer en 230, er vel teoretisk mulig og kjøre 9.3 med den slutt hastigheten. men vil vel tru den gikk litt høyere.. ALT står jo på 60 fot tiden..
 #339301  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:ja vi får vente i spenning. :D
men min får en tørrvekt på rett over tusen og på drag kommer jeg til og lade fult 2.5+bar håper jeg på e85
så får vi se hvor fort det går.

hva ble tida di da? det er fort til en celica og være.turbo? :D :D

Tja, tiden er jeg litt flau over, men var så mange ting som gjorde at det ikke ble bedre.

Men tiden var 11.1 og 212 i mål på 2kg trykk.
problemet lå i 60 fot tiden min, beste jeg fikk til var 2 sekunder blank på 60 fot, noe som er SINNSYKT dårlig på en 4wd bil. ( 0.1 sek på 60 fot = 0.2 i mål )
Men pga: 2 år gamle vanlig lavprofil gatedekk, u preppa bane, åpen bakdiff, og litt ivrig sjåfør. Så endte det i at jeg ikke hadde grep verken på 1 eller 2 gir. lå bare og stanget på sperra.
Men med tanke på at bilen ble kjørt ned på treff ( 40 mil hver vei) og har stereo osv så får det være greit. ( motor har gått 7-8000 km uten et feilslag. ) så får jeg vel være fornøyd.

Kommer til og ta bilen på henger neste år og stille på mykvegga slicks neste år så får vel gå for en lav 10 sec..

And turbo så kjører jeg med en sc6262 turbo.
 #339411  av MOTORSPORTHUSET

i morgen skal jeg kjøpe mer vit lakk og sort lakk til det nye mittkonsollet. så kansje jeg kan få satt det i i løpet av helga med alle bryterene. :D
det hadde vært mort. i stad blendet jeg egr i siden istedenfor oppe som man til vanlig gjør.

så nå skal toppen til sliping av ventiler og planing og glassblåsing til uka . så bestiller jeg 1zz mr2 shims på mål etterpå til vær enkelt ventil. :D
gleder meg til dette, :D
Vedlegg
007.JPG
007.JPG (65.49 kiB) Vist 2098 ganger
 #339480  av Roye

Helt sinnsykt bygge!

90mm slaglengde?
Hva er borringen på sylinderene?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14