TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svendsen eksos?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #340851  av ArildM

Må få bygget et enkelt og greit eksosanlegg til Corolla KE25'en, men ser det er skjøter/sveiser/påbygget flere ganger, dimensjonen varierer fra 1" til 2" til 1,5" der jeg har kappet anlegget midt under bilen. Er det noe i veien for å legge eksosen under bakaksel mtp eu godkjenning? Støykravreglene for bil kom i 1972 så jeg er fritatt på det viset, men litt demping på lyd er uansett kjekt.

Eksosen rustete men hel ut i fra manifolden og den første biten, så en har noe å ta utgangspunkt i.

Ser på universalrør, men tror nesten det er bedre å få ordnet et skikkelig eksosanlegg til bilen?

Vil gjerne høre erfaringer med Svendsen eksos, evt andre firmaer i Trondheim som kan hjelpe til?
 #340919  av Levin GT

Det er svendsen eksos som har bygget eksosanlegget mitt helt fra manifolden, både på KE20'en og TE71'en og jeg er meget fornøyd.
PÃ¥ KE20'en har jeg 2" hele veien..
På Ke20'en ble røret lagt mellom karosseri og tverbjelken til girkassen ( litt trangt ) og over bakakslingen med 'en lydpotte helt bak.
Rørene svendsen bruker har 10 ganger bedre kvalitet enn de standard rørene du får kjøpt på bilrekvisitaene.
Er vel ca 3 år siden mitt ble laget,og det er ikke antydning til rust et eneste sted enda.

Så om svendsen gutta er like flink i ditt lokalområdet som de er her,så kan jeg trygt anbefale.
 #340922  av ArildM

Supert! Spekulerte litt på forskjellige greier, men tror det blir Svendsen, har vært å pratet med dem allerede :) Er jo et rimelig enkelt eksosanlegg på Corollaen, og dem antydet da rundt 5000,- vel verdt det når det er i god kvalitet :) Må vel legge det over bakakslingen når en først setter i gang :) Får ta en tur til de en gang i neste mnd og sette dem i sving!
 #340927  av Roye

ArildM skrev: Må vel legge det over bakakslingen når en først setter i gang :)
Ett ord:
Sidepipes :lol: 8)
 #340955  av ArildM

:lol: Tviler på at jeg får det godkjent :wink:
 #340957  av apehest

joda de må bare være bakenfor bakerste vindu som kan åpnes.
 #340965  av ArildM

Blir vanskelig det, må ut bak bakhjulet da?
Vedlegg
LGIM0033.jpg
LGIM0033.jpg (538.71 kiB) Vist 3225 ganger
 #340970  av ke25-toyoglide

Viss du skal ha standarddim så hadde eg sjekka Toyota. de Hadde til ke 20 for 7-8 år siden. Komplett var ca 1300kr.
 #340973  av ArildM

For hele anlegget? :shock:

Svinger innom dem i mårra å sjekker, kanskje de har noe liggende på ett eller annet lager da :)
 #340982  av ke25-toyoglide

Det var ihvertfall for de 2 bakerste. Den bakerste var 5xxkr og resten eg kjøpte kom på 800kr. Om det var for alt eller om det bare var de 2 bakerste husker eg ikkje. De var billigere enn uoriginalt ihvertfall.
Det eg husker var at de rustet like forbandt i sveisene, så de smurte eg inn med ett stoff som tålte varme.
 #340984  av Roye

Kan også høre med veng.no, de hadde til f.ex. Mazda B1800.