TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ØK: Celica GT2000 (RA/TA 28)

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #341562  av Zepticon
 
Er på utkikk etter veteran, pris diskuteres dersom du har en bil til salgs.
Vil ikke ha en ferdig restaurert bil, men en i kjørbar stand uten at den er rustet i biter.

her er et bilde av den karosseritypen jeg er ute etter:

Bilde
 #341664  av Roye
 
Kun RA28/35 kom som GT2000 m/ 18R-G, TAxx er GT1600.
Meget vanskelig å finne slike orginalt. I løpet av de 6-7 årene jeg har hatt interessen, har det bare vært 2-3stk som jeg husker tilsalgs på norske nettsteder. Har du litt penger (20000-40000NOK) kan det lønne seg å få tak i en i USA, RA29 med 20R motor.

Hender at det er flere ST2000 (18R) eller ST1600 (2T-B) til salgs. Bare å få tak i en 18R-G motor med kasse :)
 #341682  av Zepticon
 
Hvordan er det å importere disse da? hva sier dem på BT om jeg kommer å skal ha skilter på en slik en?
Og finens det noen side hvor jeg kan få info om de forskjellige motorutgavene?


Er i utgangspunktet karosseriet som er av interesse. om det er en 1.6 eller 2.0 er vell mindre viktig. Ny motor finner man altids:)
 #341708  av Roye
 
Veldig rart hvis det skulle være noe problemer med å få registrert biler fra USA.
Norske biler til en overkommelig pris har eller har hatt rustproblemer så importere fra statene er nok den mest lønnsomme løsningen mtp rust. JetCarrier henter bilen og sender den over. Fikk tilbud på 11500kr for å hente en CelicaSupra MA47 i Florida for et år siden.

Er stort sett flere til salgs på ebay (akkurat nå så det tynt ut, seff) fra 0-2000USD med lite om ingen rust. Men da får du US-fangere men de kan byttes ut mot JDM/EUDM-fangere.

Deler:
http://english.adessa-project.com/parts.php
 #344834  av Roye
 
Jaggu et par på mobile.de akkurat nå :shock:


TA28 med 2T-B, litt stiv pris til og med i forhold til Norge men er den så strøken som det kan virke kan det være verdt det.

RA28 med 18R-G, orginalt 2T-B men ettermontert 18R-G hvis jeg forstår det som står riktig. 110hk på 18R-G er dog litt lite. Disse motorene pleier å ha 125-140hk.