Hei,
Etter et par år i tenkeboksen, og endelig fått tilgang på lagerplass har jeg nå startet på det store prosjektet for de neste åra... Et total "plukk-fra-hverandre-og-sett-sammen-og-fiks-det-som-ikke-måtte-funke" prosjekt! Forhåpentligvis får jeg hele bilen sammen igjen. Mulig jeg kan trenge litt hjelp innimellom
Jeg har lenge ønsket å fikse opp bilen som bærer preg av å være fra 1992, og siden motoren våren 2009 begynte å høres ut som ei snekke ved pådrag så har man nå steget til verket og begynte jobben med å plukke bilen fra hverandre...
Nå skal det i alle fall ikke noe mer vinterdekk på denne bilen!
Dagens spekk:
1992 MR2 MKII, 2.2 5SFE (250.000 på klokka) (ingen styling eller motormodifikasjoner)
Først, hva skal gjøres (eventuelt ønskeliste) i uorganisert rekkefølge:
Utvendig:
Full stripping av eksteriør og interiør
Lakking (Toyota fargekode 4U3)
Aeroware/Greddy bodykit
Rev 6 lys i front
94+ baklys (modifisert senterpanel uten nøkkelhull)
JDM motoriserte innfellbare speiler
Justerbare dempere
Oppgraderte bremser
Fjerning av ekstern antenne
Radiator og kondenser skal byttes
Full gjenoppbygging av 5SFE motoren som sitter i nå
Innvendig:
Trekke om setene og resten av interiøret i alacantre og skinn
Bytte gulvmatte (eventuelt rense det jeg har)
Shortshift
Carputer
Dynamat (eller lignende)
2x10" sub bak setene
Nye front og bakhøyttalere
Nye setebelter
Blå instrumentbelysning (eller rød?)
Utover dette så er det masse som jeg har kommet på i løpet av prosjeketet, hva med f.eks sentrert eksosutløp slik som på Nissan GT-R? Breddere kanskje? (eller kanskje ikke)
En del av dette er allerede kjøpt inn, men tar imot innspill med åpne armer... Både ris og skjenn
Stay tuned!
PS: Jeg har allerede startet på TSCN med denne tråden, men som jeg skjønner så er de fleste MR2 entusiastene her, så da prøver jeg igjen...
BILDER:
Etter et par år i tenkeboksen, og endelig fått tilgang på lagerplass har jeg nå startet på det store prosjektet for de neste åra... Et total "plukk-fra-hverandre-og-sett-sammen-og-fiks-det-som-ikke-måtte-funke" prosjekt! Forhåpentligvis får jeg hele bilen sammen igjen. Mulig jeg kan trenge litt hjelp innimellom

Jeg har lenge ønsket å fikse opp bilen som bærer preg av å være fra 1992, og siden motoren våren 2009 begynte å høres ut som ei snekke ved pådrag så har man nå steget til verket og begynte jobben med å plukke bilen fra hverandre...
Nå skal det i alle fall ikke noe mer vinterdekk på denne bilen!

Dagens spekk:
1992 MR2 MKII, 2.2 5SFE (250.000 på klokka) (ingen styling eller motormodifikasjoner)
Først, hva skal gjøres (eventuelt ønskeliste) i uorganisert rekkefølge:
Utvendig:
Full stripping av eksteriør og interiør
Lakking (Toyota fargekode 4U3)
Aeroware/Greddy bodykit
Rev 6 lys i front
94+ baklys (modifisert senterpanel uten nøkkelhull)
JDM motoriserte innfellbare speiler
Justerbare dempere
Oppgraderte bremser
Fjerning av ekstern antenne
Radiator og kondenser skal byttes
Full gjenoppbygging av 5SFE motoren som sitter i nå
Innvendig:
Trekke om setene og resten av interiøret i alacantre og skinn
Bytte gulvmatte (eventuelt rense det jeg har)
Shortshift
Carputer
Dynamat (eller lignende)
2x10" sub bak setene
Nye front og bakhøyttalere
Nye setebelter
Blå instrumentbelysning (eller rød?)
Utover dette så er det masse som jeg har kommet på i løpet av prosjeketet, hva med f.eks sentrert eksosutløp slik som på Nissan GT-R? Breddere kanskje? (eller kanskje ikke)

En del av dette er allerede kjøpt inn, men tar imot innspill med åpne armer... Både ris og skjenn

Stay tuned!

PS: Jeg har allerede startet på TSCN med denne tråden, men som jeg skjønner så er de fleste MR2 entusiastene her, så da prøver jeg igjen...
BILDER:
Sist redigert av Audun F den 29 jul 2016 08:03, redigert 21 ganger totalt.