TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til Ã¥ finne nye pene felger. Mr2 MKII.

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #331700  av magnesmurf
 
Hadde opprinnelig bestilt meg noen felger jeg var godt fronøyd med, Compomotive CXR. Men fikk dårlig nytt idag. Felgen lages ikke lenger.

Ville egentlig ha noe liknende design av felgene som er på bildene her. Bildet av opelen med hvite felger var felgene jeg hadde bestilt, men som var gått ut av produksjon. Var compomotive felger, så de skulle være temmelig bra. Dessuten kunne jeg få 7" bredde foran og 8" bak, men det er bare å glemme hvis jeg vil ha samme type design. Synes ikke 5 eller 6 eikede felger blir tøft på mr2, må være mange eikede felger for min del.

Noen som har noen tips til felger som likner de som er på de andre bildene? Vil ikke møkkafelger som blir skjeve bare man ser på dem... Gidder heller ikke betale en formue per felg, så BBS er utelukket da felgene koster like mye som bilen...

Trenger litt tips fra noen med mye erfaring om felger, som vet hvilke felger som er bra og tåler litt juling uten å bli slått skjeve med en gang. Av det jeg har sett av billigfelger er det mye som virker temmelig dårlig kvalitetsmessig sett.

SÃ¥ langt har jeg bare funnet OZ som lager felger i en ok prisklasse med bra kvalitet, og som ser bra ut...

Stikkordet er hvertfall mangeeikede felger. Skal helst være 17" felg med rundt 40 i innpress.
Vedlegg
mr2 fine felger.jpg
mr2 fine felger.jpg (46.5 kiB) Vist 3468 ganger
mr2.penefelger.jpg
mr2.penefelger.jpg (76.11 kiB) Vist 3468 ganger
compomotiver CXR1770-CXR1780.jpg
compomotiver CXR1770-CXR1780.jpg (98.28 kiB) Vist 3468 ganger
 #331702  av hmsilset
 
Har hatt minst 20 sett med felger, men aldri hørt om dårlig kvalitet og at de kan bli skjeve uansett bruk. Om du vil ha noe litt lignende så anbefaler jeg ultralite hos styling-tech.no...Der skal du finne minst en sort som vil bli lekker på din bil :)
 #331723  av magnesmurf
 
Dem hadde noen ålreite felger der, men desverre var det ingen som var riktig størrelse, inpress og boltsirkel på..

Har selv prøvd litt forskjellige felger, og har erfart at det er stor forskjell på kvaliteten på felger. Motorsport felger pleier å være ordentlige solide, og nesten umulige å kveste. De tåler til og med fortauskanter uten å bli skeive eller urunde.
Har også kjørt på billigfelger som ble slått urunde etter å ha kjørt over et hull i veien. Kort levetid på sistnevnte. Det er derfor jeg er litt skeptisk mot de billigste produktene...
 #331822  av magnesmurf
 
Var de jeg og fikk lyst på når jeg så dem. Problemet var at slik jeg skjønte det av siden fikk man de bare i 18" og større. Vil helst ha 17".
 #331839  av magnesmurf
 
Fikk bestilt meg felger. Fant en ålreit felg på http://www.dekksjekk.no
7x17 med conti sport contact kom pakken på 12000 kr. En helt levelig pris for 17" med kvalitets dekk. Felgen ser ut slik:
Vedlegg
felger mr2.jpg
felger mr2.jpg (7.98 kiB) Vist 3425 ganger
 #344632  av predator
 
Har selv Scmidt Modernline på en Mx5 NA. Og er meget fornøyd med kvaliteten ... Er 9 x 16 det da. Men det har jo ingenting med kvaliteten og gjøre :D
Kjøpte mine hos Quality wheels .