TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp... min Supra mkIV

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #324005  av inzane2012
 
wingsof66 skrev:
marlboro1310 skrev:hvis personen ble tatt på fersken av politiet og har innrømmet forholdet, er det vel strengt tatt han som skal betale skadene? Hvis ikke, så er det jo bare å finne frem balltreet og besøke jæveln, jeg tåler ikke at folk ikke respekterer annen manns eiendom...
Hei. Ja det har vært fristende. Nå er fyren tung narkoman og gjenganger hos politiet. I påsken kom han på besøk hos familien, hvor bilen sto parkert i vinter, igjen med kniv og skulle drepe dem. Det ble et basketak som endte med at alle ble sendt til sykehus. Politiet som kom dit måtte til og med søke dekning da han kastet kniver etter dem.
Håper bare det er noe å hente hos vedkommende. Han har jo penger til stoff, så vi får se.
Prøver ihvertfall å følge opp saken, slik at politiet skjønner at de må gjøre noe.
normalt sett blir sånne saker sendt over til statens inkrevings sentral, så du skal få pengene uansett om han kan betale eller ikke, tar bare mye lenger tid :)
 #326004  av JePe
 
Funnet ut noe mer her da?
 #326563  av wingsof66
 
Heisann.

Foreløpig går det langsomt fremover.
Har undersøkt og det stemmer som "inzane" skriver, så all skaden blir dekt. Men det tar tid. Driver nå og tar mål og lager maler slik at jeg får trykket opp nye flammer.
Fått skjult mesteparten av skadene, slik at de ikke er så lett å få øye på. Men dette er bare en midlertidig løsning.
Ellers driver jeg og går over den tekniske delen av bilen. Er en uling som kommer bak, eller undenifra, når bilen begyner å akse godt.
Vet ikke om det er tractionen som prøver å bremse, eller noe annet.
Etter hvert har jeg oppdaget at girkassa (aut) ikke shifter ved rett tidspunkt mellom 1.ste og 2.dre, og noen ganger må jeg slippe opp gassen litt for at den skal skifte helt. Hvis ikke når motoren turtallssperra. Ved manuell giring shifter den helt fint. Olja er helt normal og lukter ikke brent
Har oppdaget sånn etter hvert at den hadde en feilkode når jeg fikk bilen. Skal se om jeg ikke får funnet ut hva det kan være i morgen.
"Kvitviken" prøvekjørte bilen for et par uker siden og han mente at motoren hadde mye flere krefter enn dèt som kom ut til bakhjulene, så jeg får gå kassa litt nærmere i sømmene. Han mente det skulle bli 1.ste prioritet nå og jeg er helt enig.

Ellers har han også skaffet meg det jeg trengte for å få bilen i gang + nytt tak og baklys og mye annet snadder. Så hvis det er noen som er interesert i komplette seter, (foran og bak) sorte til mkIV så si i fra, så skal de få det til en god pris. Alle seter er hele og fine, men uten varme (bilen har bare gått 90 000 km).
De nye setene mine har varme og det er derfor jeg bytter ut.

Ellers har jeg vært på tilsynet og fått svart på hvitt hva slags mangler som er på bilen.
Chassinummer satt litt skjevt i ramma ved dashbordet og var vanskelig å lese
Må etterkontrolleres med orginale hjul, fjærer, eksosanlegg, støtfanger foran og luftfiltere.
Evt dokumentasjon på at det er godkjent ombygging. Så får vi se hva de vil godta av det jeg har skaffet av papirer.
Ellers er dette ting som er lette å montere på.
 #326584  av wingsof66
 
celicat23 skrev:
wingsof66 skrev:Må etterkontrolleres med orginale [...] støtfanger foran
Hvorfor orginal støtfanger?
Denna er US-import. Etter prgf 1-15, eller unntaksregelen skal bilen være orginal. Så er det opp til hvert enkelt tilsyn å se an hvor orginal bilen kan være.
Det er sjefen min som importerte bilen og han hadde i samme slengen med et par limousiner og disse er ihvertfall så langt unna orginal bil som mulig. :)
Så får vi se. Skal ihvertfall stikke oppom et tilsyn i nærheten og og høre hva de foreslår først.
Har jeg griseflaks, behøver jeg ikke gjøre om på noe og har jeg ikke, vel... det er ingen lang liste :)
 #326586  av wingsof66
 
Tok forresten ut feilkodene på girkassa og fikk nr 89, hvilket har med samarbeidet med traction control å gjøre.. tror jeg.
Skal bytte olje og filter på motor og gir, så da får jeg kikket litt inni kassa.
Spennende.
 #342406  av wingsof66
 
Hei. Stripene beholdes. Mulig at fargene blir forandret, men formen blir den samme.

Hvis du bor, eller er innom i Akershus/Oslo-området er bare hyggelig om du vil komme innom og kikke på bilen.

Den står lagret på et sted som heter Lørenfallet, mellom Frogner og Sørumsand. Om du kommer fra Oslo, kjør av i bånn av bakken på E6, ca 1 km etter at du har passert Sharif. Kommer du fra Gardermoen blir det første avkjøring etter Kløfta. Står Frogner på skiltet. Deretter er det "straka vegen" en 7-8 minutter. Den står utstilt i en butikk som heter "Classic Power", som ligger på høyre side midt mellom en Statoil og Esso- stasjon.
 #342557  av johnnie_W75
 
wingsof66 skrev:Hei. Stripene beholdes. Mulig at fargene blir forandret, men formen blir den samme.

Hvis du bor, eller er innom i Akershus/Oslo-området er bare hyggelig om du vil komme innom og kikke på bilen.

Den står lagret på et sted som heter Lørenfallet, mellom Frogner og Sørumsand. Om du kommer fra Oslo, kjør av i bånn av bakken på E6, ca 1 km etter at du har passert Sharif. Kommer du fra Gardermoen blir det første avkjøring etter Kløfta. Står Frogner på skiltet. Deretter er det "straka vegen" en 7-8 minutter. Den står utstilt i en butikk som heter "Classic Power", som ligger på høyre side midt mellom en Statoil og Esso- stasjon.
Skakke se helt bort fra det nei... :roll: :mrgreen:
 #343851  av johnnie_W75
 
Takker for titten Espen. Nydelig bil du har. Gleder meg til å se den ute på veien. Og evnt prøveturen du snakket om... :mrgreen:
Håper at du kommer på et treff her på Jessheim snart.
 #345014  av wingsof66
 
Hei Cato. Tusen takk for hyggelig besøk og prat.
Nå begyner det å skje ting. "Ny" (brukt) gearkasse er på vei over fra USA. Egentlig hadde jeg planlagt å kjøpe en overhalt og forsterket kasse, men siden bilen skal registreres må hestene ned på det normale. Fikk et så godt tilbud på denne kassa at jeg måtte slå til. Med garanti og tatt ut av en bil som har gått like lite som min. Så får jeg teste kassa nå som jeg fortsatt kjører på røde skilter. Lakkering er på gang, men foreløpig har vedkommende som skulle knytte kontakt med verkstedet ødelagt hånda og ligger på sykehus.

Ser fram til et besøk på Gystadmyra onsdag. Tror ikke jeg tør å ta godbilen dit, men vi får se.
 #345044  av tuner
 
Trist episode med bilen! tullingen burde ta seg en tur i skammekorken ja!
Om du skal lakke hele bilen opp igjen, så ville eg heller lekt meg litt med lakk, en to tonet lakkering eller noe i den duren. lakk er gøy! men og litt dyrt kansje.