TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Pigg eller piggfri vinterdekk til Supra?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #343227  av Scotty
 
mulle-mek skrev:velg en annen bil :twisted:
Visste at jeg bl.a. kom til å få et slikt svar..

Er student, og har rett og slett ikke råd til å kjøpe en annen bil, og betale to forsikringer, årsavgifter osv.. alle pengene er lagt ned i Supraen, så å kjøpe en vinterbil er rimelig uaktuelt. ;)

Bilen kommer kun til å bli brukt 1-2 ganger i uka, bli vasket regelmessig(etter kjøring), og stå tildekket... så med tanke på det så tror jeg at det går helt fint. (skal selvsagt få tectylbehandling også)


Ninjamannen78 - Notèrt. :)
Sist redigert av Scotty den 01 des 2009 16:58, redigert 1 gang totalt.
 #343241  av mulle-mek
 
Scotty skrev:
mulle-mek skrev:velg en annen bil :twisted:
Visste at jeg bl.a. kom til å få et slikt svar..

Er student, og har rett og slett ikke råd til å kjøpe en annen bil, og betalte to forsikringer, årsavgifter osv.. alle pengene er lagt ned i Supraen, så å kjøpe en vinterbil er rimelig uaktuelt. ;)

Bilen kommer kun til å bli brukt 1-2 ganger i uka, bli vasket regelmessig(etter kjøring), og stå tildekket... så med tanke på det så tror jeg at det går helt fint. (skal selvsagt få tectylbehandling også)
vaske ofte og stelle med den så går de nok bra :D

Ninjamannen78 - Notèrt. :)
 #343259  av apehest
 
hvis du vil ha piggdekk og ikke har tenkt å leke manuell traction control så anbefaler jeg nokian hakka 5 eller 7. piggene på hakka sitter utrolig godt. kjørt mye sidelengs med de dekka på tørr asfalt og bare mista 3-4 pigger. også er de testa i 320 km/t. skal være video på youtube.
 #345078  av inzane2012
 
nå kjører jeg riktignok mr2 så blir ikke helt rett å sammenligne, men jeg kjører piggfritt og har hatt ganske lite problemer med det, kommer alltid frem dit jeg skal med mindre det er veldig mye snø på veien og det ikke er ploget...
kjører med di beste nokian dekkene uten pigger og har ikke noe å klage på med di annet enn at det er litt dekkstøy fra dem...
du må nesten prøve selv å finne ut hva du har brukt for, om du bor på plasser med masse oppoverbakker og sånt kan det kanskje vere en fordel med pigger, men om du bare kjører på flata er piggfritt null problem, pluss at med piggfritt har du mye bedre grep på snøføre og tørr/våt asfalt...
eneste plassene pigger er bedre så klart på isete veier og i bratte oppoverbakker :)