TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #346143  av EXS

Her skjer det ikke mye for tia? Litt spendt på å høre h va som har skjedd i det siste! :D

Foresten, sliter med for lange ''Kylling bein'' på demperen. Hvor fikk du tak i de svarte du hadde på bildet over? :)

skjer ikke så mye her... som inzane siser så er det mye mw2 spilling for tiden :P
men er i tankeboksen ang lakk, lurer på om jeg skal lakke tilbake til rev 2

ang kylling bein så ble de kjøpt på toyota (orginale) kan ta noen mål av de visst du trenger det

han sitter jo bare inne å spiller MW2 på xboxen sin for tia ;)
godt jeg ikke er den eneste ;)
Samme her.. mw2 på pc :P

aimbot heaven :p få deg en 360 og bli med i klanen :D
Sist redigert av EXS den 22 jan 2010 15:42, redigert 1 gang totalt.
 #346150  av FireFox

Hehe, må liksom ha mus og tastatur for å spiller sånne spill jeg da :D
 #346151  av inzane2012

[quote="EXS]aimbot heaven :p få deg en 360 og bli med i klanen :D[/quote]

HorAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :)
FireFox skrev:Hehe, må liksom ha mus og tastatur for å spiller sånne spill jeg da :D
bare en vane sak ;)
 #346512  av EXS

du er velkommen inn i den gjeveste klanen på nett du også inzane 8)
 #346578  av inzane2012

EXS skrev:du er velkommen inn i den gjeveste klanen på nett du også inzane 8)
hehe, er ikke noen "klan-person" jeg ;) har en fast liten gjeng som jeg spiller med, så tror det får holde ;)
 #346651  av Xlr8

hei var de nok din bil jeg så i regnet på gatebil kr.sand. i fjor?

ser veldi bra ut irl vertfall=) og på bilder, fortjener snart en ny motor
 #346654  av EXS

det var nok den du så da ja ;) godvær den dagen 8)

motorplaner har jeg hatt lenge... men lider for tiden av litt økonomisk handikapp, så foreløpig frem til jeg finner en bra nok betalt jobb så må jeg klarte meg med den maskinen jeg har :/

har dog planer om og jobbe litt med gass spjeld inn og ut manifoil og bensintrykk på nåværende motor
 #346664  av celicat23

EXS skrev:skjer ikke så mye her... som inzane siser så er det mye mw2 spilling for tiden :P
men er i tankeboksen ang lakk, lurer på om jeg skal lakke tilbake til rev 2
God tanke :wink:
 #346680  av EXS

nja... har begynt og lene den andre veien igjen og heller legge til noen andre detaljer for og balansere lakk jobben litt mer ( mye p.g.a tidlige nevnt økonomi handikapp :P )

MEN

Har et spørsmål til alle som har litt peiling på motor ,

som tidligere nevnt så skal jeg prøve og optimalisere den motoren som nå står i en 3ZZ-FE 1.6l på 110hk med VVT-i

forventer ikke og hente ut masse effekt på dette men vil rett og slett at maskinen er alt den kan være :P

har søkt endel etter bolt on deler til denne motoren men det har jeg ikke klart og finne stort av, har også sett på likheten på deler fra andre lignende motorer men ikke fått mange treff der heller (banan manifoiler, kammer o.s.v)

SÃ… DERFOR

må jeg i kommende sesong belage meg på og kjøre med samme motor under panseret

det jeg vil legge fokus på i første omgang er

- gass spjeld og hus
- innsugs manifoil
- eksos manifoil
- vurderer også og få tak i en bensinstrykks regulator

ja jeg vet man gjerne skal bearbeide hele toppen når man først gjør disse andre tingene men det ligger beklagligvis utenfor mitt budsjett akkurat nå

har relativt lite erfaring med tuning av motor men kan mye om det generelle i motoren har også jobbet som sveiser og kan endel om bearbeiding av metall.

setter stor pris på tibakemeldinger ang denne saken, og det noe annet jeg kan sette på listen min over "nesten" gratismods (vet selføgelig at jeg ikke kommer unna visse utgifter) så må dere bare komme med forslag

så visst noen har gjort noen av disse tingene på lista mi på en relativt stock motor så må dere gjerne dele erfaringer med meg, råd og tips setter jeg stor pris på :)

legger ut bilder av de delene jeg vil jobbe med så fort jeg får demontert de.
Sist redigert av EXS den 31 jan 2010 21:33, redigert 1 gang totalt.
 #346724  av EXS

noen bilder av det jeg jobber med nå

spjeldhus
Bilde

håper på et någet tynnere gass spjeld når jeg er ferdig, er det noen som kan forklare meg hva funksjonen til den kanalen ved siden av spjedet er ?
Bilde

fant ut at det jeg trodde var et deksel ikke var et deksel i det hele tatt, plastikkmanifoil :P
Bilde

disse røyrene blir pusset ned slik at de ikke streker, litt usikker på om jeg skal gjøre noe med disse rillene, de er der kansje for en grunn :?:
Bilde
 #346760  av celica_st185

Ikke samme motor men hvertfall budgettuning...

http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?T ... 149#384382

Kan anbefale deg å lese hele tråden :)
 #346813  av Espen-S

Hvordan ligger det ann med Catn a?

Hørt en får LITT mere Økning via den om den er gammel :)
 #346850  av EXS

16.000 visninger :D

har nå fått bearbeidet gass spjeld/hus og manifoil noe

slipt ned nesten alle unødvendige ujevnheter i innsuget
Bilde

akselen har blitt betydelig slanket ned, men her gjenstår litt arbeid
Bilde

røyrene som stakk ut her har også blitt slipt ned
Bilde
  • 1
  • 24
  • 25