TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #346885  av EXS

noen som vet hva slags midler jeg kan bruke for og rense manifoilen innvendig som ikke skader plasten... disel kansje?
 #347055  av EXS

Har nå bestemt meg for og lage et plenum som skal space ut avstanden mellom manifoil og gass spjeld,

så dette bli gjort i en annen bil med gode resultater
http://www.evo.no/index.php?name=PNphpB ... &start=175

anbefaler dere som bare skumleser denne tråden til og lese igjennom hele det prosjektet jeg linket til, genialt prosjekt for budgett tunere :D

MEN spm mitt er: hvor kan jeg få en slik nylon kubbe som de brukte som base for denne plenum spaceren sin

anyone?
 #347112  av EXS

jeg skal ivertfall til en viss grad prøve meg ;)

men det STØRSTE problemet er at jeg ikke har en rullende landvei tilgjenglig til og backe opp evt teslultater, og gutta her i området som har test utstyr er ikke akkurat billige

får ta det på magefølelsen og med stoppeklokke :lol:

har 2 pendene prosjekter akkurat nå

1. få en plenumspacer
2. skru av eksosmanifoil og se om den også er et offer for masseproduksjon

updates på disse 2 miniprosjekta kommer nok om noen dager
Sist redigert av EXS den 05 feb 2010 12:37, redigert 1 gang totalt.
 #347122  av EXS

dere må gjerne komme med tilbakemeldinger (vet jo at mange av dere er sjenerte :oops: :lol: )

er ganske ny i gamet når det kommer til tuningdelen av motorer som nevnt tidligere, og trenger all den hjepen jeg kan få
 #347334  av EXS

da var gass spjeld prosjektet ferdig

ble någet tynnere ja
Bilde
 #347338  av EXS

men det STØRSTE problemet er at jeg ikke har en rullende landvei tilgjenglig til og backe opp evt teslultater, og gutta her i området som har test utstyr er ikke akkurat billige
har kun 0-100 tider på gps :/

men visst noen kjenner noen som ville latt meg ta en liten lur på en rulle for en billig penge så er det bare og skrike ut :P
 #347458  av Celica1996

Hvor mye effekt kan man hente ut med å gjøre dette ? ;p
 #347459  av EXS

marginalt ;), men håper på noe bedre gass respons og at den blir litt mindre asmatisk på høye turtall
Sist redigert av EXS den 20 mar 2010 00:23, redigert 1 gang totalt.
 #349981  av Espen-S

Hvordan går det med bilen?

Snart vår lufting nå vettu! :D 8)
 #350000  av EXS

bilen står til vinterlagring og er stort sett klar for veien :)

skal EU godkjennes denne mnd... men det regner jeg med går greit, hadde 0 feil sist gang og håper på samme resultat i år også :D
 #350037  av Espen-S

Det er pent!

Er godt noen har klar bil for veien.. :P

Min står i deler nå...
 #350745  av EXS

@Espen-s du har jo noen mnd på deg enda ;)

vurderer og gjøre noe arbeid på eksosmanifolien men trenger noen råd ang dette og om det i de hele tatt er noe vits og ta seg bryet

her er et bilde jeg fant på EPC`en min

Bilde

vil det ha noe for seg og modifisere denne til 4-2-1 ? eller kanskje bare endre diameteren på den nedre delen??
 #351060  av Espen-S

Har noen Mnd/uker på meg ja :) Fikk bilen ned fra bukkene i går med nye dekk på 18'', å det ble ikke så værst :)

Er det noe bil kjøring i Arendal/Grimstad/Kr.sand for tia da?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 51