TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #348291  av JK86

sinnsykt. han virka rimelig dyktig. hadde nok ikke tvila me og levere inn bilen der
 #348294  av ArildM

Paul Woods er jo en legende på Mr2 Mk1 8)
Holder på å ordne en samling med Mr2 Mk1 ressurser, har mye greier jeg tenkte jeg skulle sette sammen :)
 #348295  av celicat23

inzane2012 skrev:jo men for faen, dere skjønner jo ikke poenget her!!!! er jo for faen normal praksis å få bilen tauet vekk, ikke SELGE bilen!
Hadde hatt litt sympati med neket hvis noen hadde stjælt skiltene og bilen ble tauet vekk og solgt etter 1-2 dager. Men når hun med vilje prøver å skjule hvem som eier bilen og bare lar vraket stå der, så er ikke dette noe annet enn ett nydelig eksempel på at ett dumt naut får som fortjent. En reel glad historie.
 #348304  av ke25-toyoglide

Hele problemet med et "vrak" som står der er at uansett hva de gjør med bilen så blir det en kostnad.
Tau bilen vekk 2500.- 2mnd lagring til 200.-/dag = 12.200.-
Då er regninga på 15000.-
Ingen gidder å hente bilen og betale 15000.- derfor må de skrote bilen, og får 1500.-
NSB må betale 13500.- NSB er oss, eg vil ikkje betale for slikt tull.
Med en verdifull bil, så er det ikkje så farlig, for viss ikkje de vil ha bilen kan den selges, og får pengene slik. Ingen kostnad for NSB.
Var det greit forklart :?:
 #348306  av Mr_Storbrua

ke25-toyoglide skrev:Hele problemet med et "vrak" som står der er at uansett hva de gjør med bilen så blir det en kostnad.
Tau bilen vekk 2500.- 2mnd lagring til 200.-/dag = 12.200.-
Då er regninga på 15000.-
Ingen gidder å hente bilen og betale 15000.- derfor må de skrote bilen, og får 1500.-
NSB må betale 13500.- NSB er oss, eg vil ikkje betale for slikt tull.
Med en verdifull bil, så er det ikkje så farlig, for viss ikkje de vil ha bilen kan den selges, og får pengene slik. Ingen kostnad for NSB.
Var det greit forklart :?:
Er enig med dere. Noen må betale for borttauing osv..
 #348323  av inzane2012

det dere skjønner er det at uansett om bilen har skilt eller ikke gir ikke det NSB lov til å selge den!
i dette tilfellet her må jeg si jeg er totalt uenig med argumentasjonen deres...
dere skjønner det vel dere og innerst inne, men dere er bare så opptatt av hvor idiot i huet hu kjerringa var som tok av skilta sine og bare lot den stå der... jada, hu fortjente det, hu er helt idiot, hu fortjener ikke ha bil osv osv osv...
det gir uansett ikke NSB LOV til å selge den...

nei, nå har nå jeg sagt mitt vertfall ;) så får vi bare vere enig om å vere uenig ;)
 #348557  av celicagt4205nord

inzane2012 skrev:det dere skjønner er det at uansett om bilen har skilt eller ikke gir ikke det NSB lov til å selge den!
i dette tilfellet her må jeg si jeg er totalt uenig med argumentasjonen deres...
dere skjønner det vel dere og innerst inne, men dere er bare så opptatt av hvor idiot i huet hu kjerringa var som tok av skilta sine og bare lot den stå der... jada, hu fortjente det, hu er helt idiot, hu fortjener ikke ha bil osv osv osv...
det gir uansett ikke NSB LOV til å selge den...

nei, nå har nå jeg sagt mitt vertfall ;) så får vi bare vere enig om å vere uenig ;)
har du sniffa lim?regner med om du kommer hjem en dag å finner en bil uten skilter på parkeringsplassen din så tar du vel gjerne noen dager fri fra jobb for å finne den heldige eier for å pent informere om att bilen dems står parkert på din eiendom?er vel grenser for hvor mye tid å penger det skal brukes på å finne slike hjernedøde samfunnssnyltere som går med hodet under armen å tror dem er jævla lure.
 #348565  av ad92

enig der!

NSB tok vel den avgjørelse at bilen hadde en så lav verdi at eigeren hadde tapt penger vist de skulle ha lagret den til de fant ut hvem eigeren var.

Og som nevnt mange ganger tidligere, man skrur ikke av skiltene på bilen sin å stikker derifra uten å si fra til en sjel.
 #348570  av inzane2012

gidder ikke ta opp igjen den saken der nå :) har sagt mitt jeg og er ferdig med det, og nei, jeg sniffer ikke lim, blir så ekkel i nasen av det, tar meg heller en feit en på sofaen...

men nok om det, gleder meg til å se norge kjøre over sveits i kveld :) bare håper ulsrud ikke knekker under presset og gjør samme tabben som mot sverige :)

og ps: hadde ikke tatt meg fri, hadde venta til kvelden for å se om noen dukka opp, deretter hadde jeg knerta ruta og fiska frem vognkortet, er ikke værre enn det ;)
 #348590  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:men nok om det, gleder meg til å se norge kjøre over sveits i kveld :) bare håper ulsrud ikke knekker under presset og gjør samme tabben som mot sverige :)
Med tanke på at vi er på et bilforum, så er vel kjøre over det riktige uttrykket ja :wink: Ser bra ut foreløpig :D
  • 1
  • 530
  • 531
  • 532
  • 533
  • 534
  • 1172