TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sharif felger?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #333199  av Smitt
 
bare husk hvor dere har kjøpt dem når nøkkelen eller mutterne/boltene knekker. Har hatt masse folk innom jobben som har knekt muttern helt inne ved konen eller nøkkelen. Ikke så morro å ha kjøpt av Sharif da. :wink:
 #333491  av loft
 
kjøpte forrige søndag felger hos sharifs på nettet. Enda ikke trekt fra konto, noen erfaringer derifra?
Trekkes de ikke før de sendes kanskje?
 #333514  av Fred
 
Trekkes ikke før de sender nei. tok 3 uker før jeg fikk dem, ringte flere ganger og hørte, men det er visst vanlig leverings tid det...
 #333517  av loft
 
hmpf..står 1 uke utenfor "sesongen" . Ringte i forrige uke og da sa de onsdag til uka nå..blir spennende å se:s..blir litt utolmodig :p hah
 #347676  av junkern
 
fikk du felgene til slutt fra sharif eller? har gått et år snart! hehe. kjenner en som har de felgene erik i 19", han har kjørt i 1 år uten noen problemer.eneste er er at senter klistremerket har falt av på 2 av felgene. går for samme felgene selv i sommern.
 #348747  av loft
 
Avbestilte felgene jeg, måtte ut å reise! heh

Man kan jo være litt skeptisk..du får jo 2 sett med felg og dekker i forhold til andre plasser hvor du ca må betale rundt 10000kr.
Man kan jo lure hvor mye de tåler hvis du kommer utafor en dump i vegen. Men da kan man jo sende regninga til statens vegvesen (hvis ikke er merka at vegen er dårlig).
 #348755  av celicat23
 
loft skrev:Men da kan man jo sende regninga til statens vegvesen (hvis ikke er merka at vegen er dårlig).
Feil. Du kan ikke bare sende avgårde ei regning til statens vegvesen :roll: Du må kunne dokumentere at skaden har oppstått hvor du sier det var, du må dokumentere tidspunkt og tilstanden på veien når det skjedde, og at det var rimelig at du måtte kjøre over dette hullet i den farten du gjorde. Ergo: kunne du ikke ha sett hullet og unngått det hele? Hadde det bare vært å sende ei regning så ville vi alle fått nye felger av staten hvert år.
 #349182  av loft
 
Hehe nei sant. Man må være nøye. Blir som da jeg kjørte inn til byen (Trheim) og på en plass som heter Leangen så drev de å bygga om vei. Og da skal det skiltes hvis det er noe, feks humpete vei, nedsatt fart, eller arbeid på eller ved veg ( noe det ikke var) og gatelysene var borte. Kom i 60km/t som var fartsgrensa, og BAANG! Hadde ikke vært for tunge solide gamle felger så lurer jeg på at den felgene hadde fått seg en god bulk. Men ja, man må være veldig nøye med å dokumentere tid sted hvorfor, kanskje bilder osv.
OOg over til det andre..


Lurer virkelig på å kjøpe de billigste felgene til sharif der. svarte 17" til rundt 5-600kr pr stk. og så sette på billige dekk der ..kanskjer rundt 5-6000totalt. Ska selge bilen til sommern og da ser det jo bedre ut enn kantkjørte felger (idiot han forrige eieren).