TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Islandur`s mr2 mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #346789  av islandur

Da er tiden inne for å begynne på oppussing av mr2`n.
Det er en 86 mod som jeg kjøpte i sommer. Den har stått i noen år så det er litt rust og gammel morro som må fjernes. Jeg har bestilt body-kit og litt småstasj til den. Den skal og hellakkeres, vet ikke helt hvilken farge det blir enda da. tar gjerne imot tips til farge :)
Det blir ett lite motorbytte til 4-agze med girkasse og drivverk.
Det blir nok helt sikkert mye mer som man finner ut etterhvert også :)

Jeg har akkurat begynt å demontere litt, så det blir litt spennende å se hvor mye som må gjøres med tanke på rust osv.
Skal prøve å oppdatere litt med bilder osv etterhvert som jeg får gjort ting, legger ved noen bilder av hvordan den så ut når jeg parkerte den på verkstedet :)

-Magnus-
Iphone bilder 002.jpg
Iphone bilder 002.jpg (258.48 kiB) Vist 1420 ganger
Iphone bilder 017.jpg
Iphone bilder 017.jpg (230.7 kiB) Vist 1420 ganger
Iphone bilder 018.jpg
Iphone bilder 018.jpg (275.05 kiB) Vist 1420 ganger
var litt rust her gitt :p
var litt rust her gitt :p
Iphone bilder 039.jpg (269.42 kiB) Vist 1420 ganger
Bestemte meg for å gå for dette kitet fra extreme dimentions :P
ED-111062_b.jpg
ED-111062_b.jpg (17.11 kiB) Vist 1416 ganger
 #346801  av ArildM

Bra du pusser litt Mr2 mk1, begynner å bli en sjelden bil :)
Ikke helt fan av stylingen du har valgt, ville heller ha satt på StyleAutostyling eller samme kittet som Terjen på forumet har på sin Mr2 Mk1, men det er jo en smakssak.

Blir spennende å følge med videre :)
 #346877  av sethro

Hei :-) Det er nesten samma kit som jeg bygde på. Så lykke til :-)
Skal følge med på denna tråden !
 #346888  av islandur

Arild: ja man må prøve å få de få som er igjen litt fine synes jeg :) og ja er en smakssak med kittet, synes det du har er veldig kult og, men etter å ha sett på bilder osv ganske mange ganger så fant jeg ut at jeg skulle gå for dette :) er litt spent på passform da :wink:

Sethro: Ja jeg så det når jeg så gjennom tråden din :) Håper jeg finner det samme pågangsmotet som du har hatt da :D
 #347452  av islandur

Da var det vel på tide med en liten oppdatering, var en tur innom verkstedet før jeg dro på jobb i gårkveld. Fikk demontert forskjermer og sideskjørt, og jaggu fant jeg ikke litt mer rust :evil: ser ut til å bli litt rust arbeid av det her :) (regnet jo egentlig med det og da).
Men Jeg så også at bilen har tidligere fått seg en smell på venstre side forran, var tydelige merker etter den i A-stolpen :( Men det ser da ut som om det har blitt gjort bra jobb med å rette den da :) legger ut noen bilder av det senere i dag.

Skal en tur innom lakkeren i dag å se litt på farger å høre hva dem anbefaler ang skifte farge/beholde rødfargen.
 #348949  av islandur

Hey folks :)

Vært fint lite aktivitet i bilen de siste ukene, har flyttet og med mye å gjøre på jobben har det ikke blitt så mye tid til overs, men nå begynner det å skje ting her :D
Jeg har vært i kontakt med Egon i Danmark og fått reservert ett rearcut med 4agze motor 8) Han er på ferie frem til slutten av måneden så det blir vel henting av rearcut rett etter påske, så før det må jeg ha plukket ut den gamle motoren og stasj, så blir det nok lakkering før montering av motor. Så nærmer det seg vel at bodykittet kommer også :mrgreen:
Så tenkte jeg på en ting, med ny motor og rundt 180hk må jeg nok ha nye bremser også, noen som vet om bra bremse oppgraderinger? er jo en jungel av bremsekit der ute ikke alle er nok like bra vil jeg tru :?

skal begynne å pusse litt panser og skjermer til helgen å sende det til prøvelakkering. Har tenkt på to alternativer til farge. den ene tenkte jeg å bruke en rød farge med en liten dæsj gul i får å få litt oranjs farge, og kanskje litt perlemor for å få litt effekt i lakken. Eller rødt med litt sort i, lakkeren mente det skulle gi litt dybde i fargen, så blir spennende å se hvordan det blir :)
 #349236  av islandur

Da er stylingen kommet endelig, så blir vel å hente den rett over helgen :mrgreen:
Blir vel prøvemontering forhåpentligvis på mandag, og isf legger jeg ut noen bilder da, håper bare att den passer sånn noenlunde :wink:
 #349263  av ure

Celica ST 185 bremser fremme passer jo bolt on utenom at man må borre 3 nye hull i skiven for å tilpeasse boltemønster :D
 #349269  av Toyota-rav4-2002

Bra at noen pusser opp mk1-er også, som sagt begynner det å bli en sjelden bil....
Ser flere mk2-er enn mk1-er