TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • nokian vs federal

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #351162  av Reidar solaas
 
Hei lurte på åssen dekk folk ville anbefale av Nokian z og federal ss595 sommerdekk i størelsen 205/40(45)/17 dekk
noen som har prøvd begge og har erfaringer med di? :D
 #351169  av James
 
Reidar solaas skrev:Hei lurte på åssen dekk folk ville anbefale av Nokian z og federal ss595 sommerdekk i størelsen 205/40(45)/17 dekk
noen som har prøvd begge og har erfaringer med di? :D
har kjørt med Federalss595. På tørt er de bra,men ikke noe særlig på vått...
 #351172  av Supramk3turbo
 
Ja, SS595 funker som sagt greit på tørt, men vær obs når det regner.
 #351185  av Reidar solaas
 
OK ;)da vet man det da blir det nok Nokian dekk på meg :D
 #351595  av magnesmurf
 
Har nokian dekk på bruksbilen min. Hadde continental tidligere.

Må si at bilen ble veldig lite retningsstabil etter at jeg byttet til nokian. Bilen svinger av seg selv nesten uansett. Føles ut som om den skal svinge av veien bare man bremser litt lett.

Så ville nok heller satset på noe annet hvis jeg var deg.
Hvorfor ikke Conti Sport contact, eller michelin pilot primacy?

Til min mr2 fikk jeg komplett pakke med dekk og felger til 12000. 215\40-17 med Conti Sport contact 2, samt noen snasene felger :wink:

Hvis du synes conti støyer for mye er michelin verdt å prøve.
 #351636  av sindrejl
 
Nokian er jo toppdekk som vinner alle tester ilag med conti, så du kan ikke gå feil der.

Er rundere skuldre på conti så det som blir sagt om sporing her er nok ikek helt bortinatta
 #351665  av inzane2012
 
for å gi ett ekstra tips kan jeg anbefale Falken fk452 dekkene, hadde det på gamle felgene mine og di funket veldig bra, lite sporing, lav dekkstøy og veldig godt grep på både vått og tørt :)
kostet 1250kr pr stk for 225/35/18 hos dekkonline.com og da får du dem levert rett på døra, frakt er inkludert i prisen der, kan og velge å få dem levert rett til ditt lokale verksted for bytting ;)

eneste negative er at dem kanskje slites litt fortere, men det kan og skyldes at når jeg brukte dem så var det første sommeren jeg hadde bilen, så var litt hardere på gassen og sånt da ;)
 #352692  av Reidar solaas
 
Endte opp med å bestille federal dekk til bilen på dekkonline;)
da så vidt jeg fikk opp var det noe leverings problemer på nokian når jeg skulle bestille ;)
kom på 2200 får 4 stk 205/45/17 ;)
så får nok lagt di om i løpet av uka kansje så blir spennende og få prøvd di:)