TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #351325  av Audun F

mr2storbrua skrev:Er ikke 20R en annen motor da? Følger jo bare med 6 bolter til den også, skal vel være 8 på 5S-FE?
Bummer, jeg som tolka teksten feil gitt :mrgreen:

Da har jeg noen ekstra til salgs om ikke så lenge da.... Ser ut til at ARP ikke har bolter til 5SFE da. Hvis man ser på Toyota nederst på denne biten jeg fant på sia til ARP: http://www.arp-bolts.com/catalog/Catalo ... og062.html
 #351697  av Audun F

Da skal alle motordelene være lakket, men lurer på om jeg skulle tatt å gått over blokka og toppen litt med motorlakk også slik at hele greia blir sølv/alu...

Ellers så fikk jeg pakke fra www.rpmgarage.com i dag med litt nytt også :) Nye kalipere forran og bak, originale motoriserte speiler (automatisk innfolding), girkule, ny klimakontroll og diskanthus fra en 98 model. Alt var strøkent og veldig pent pakka - kan på det sterkeste anbefale disse gutta, de gjør en kjempejobb! Nå venter jeg bare på kliss nye baklykter fra dem som var på backorder fra Toyota :D
 #351698  av magnesmurf

RpmGarage gjør en kjempejobb, men dæven de tar seg godt betalt og! Faktisk en god del ting som han selger brukt, som du får billigere nytt på toyota.

Leste at midshipemblemet han tar 40$ for fåes for 14$ hos toyota i Usa....

Får du ikke tak i nye baklykter? Kjøpte mine splitter nye før jul. Fikk de tre dager etter bestilling... (japanske versjonen)
er det forskjell på diskanthus mellom 98 modell og alle modeller etter 1992?
 #351753  av Audun F

Ja, det var jo ikke akkurat kjempebillig... Varene kom kjapt, og tilstanden var bra, kontra mye annet jeg har sett på som andre huggere har solgt. Når jeg tenker meg om så sparte jeg kanskje ikke så mye på å kjøpe baklyktene hos han kontra andre steder, menmen - gjort er gjort. Det midshipemblemet koster $23 hos han nå, men kanskje ikke det samme. Baklyktene betalte jeg $379 for. Når det gjelder diskanthusene så ser de slik ut: http://www.rpmgarage.com/new/detail/?tid=12902 , så det er litt forskjell. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil bruke dem eller ikke - bare tok de med for moro skyld - kosta jo ikke akkurat så mye :)
 #351869  av magnesmurf

Mulig det. Men du må jo få i noen skikkelige diskanter nå som du har plass til det :wink: Sånn at du faktisk får gjort nytte av de nye diskanhusene,
 #352413  av Audun F

En kjapp liten oppdatering i dag... Har ikke fått gjort på langt nær så mye som det jeg ville på bilen i påsken, men når man er så "dum" at man pusser opp soverommet istedenfor så får det bare være :wink:

Har fått rydda litt plass der hvor bilen står i dag og sortert ut litt som skal kastes etterhvert og ting som andre kanskje vil ha... Legger ut et sett med helt nye M3 speiler for MR2 MK2 snart og klare blinkers forran. Har også ei veiv til 5SFE som jeg ikke trenger (må maskineres litt :D ) + kamaksler til 5SFE toppen.

Fikk også lakka blokka med motorlakk i dag, den ble sølv den også gitt! Planlegger å få teipa opp toppen også slik at jeg kan få gitt den et lakk strøk før sammensetninga begynner. En ting er sikkert - ting tar tid! :mrgreen:

Har jo fått ny eksosmanifold, men skal også ha nytt eksosanlegg. Noen som har noen tips? Jeg ønsker dobbel potte med "rulla" ender - ikke sånne kutta eller blå endestykker. Har sett på et par stykker og typisk Moongoose sine (http://www.jap-spec-performance.co.uk/s ... ucts_id=62), men er usikker på om dette vil skli igjennom på en eventuel teknisk kontroll siden det ikke er kliss likt originalen. Eksosmanifolden har 2" dim, så jeg må nok fikse en overgang der også uansett... Innspill mottas med takk :)
 #352916  av Audun F

Et kort lite spørsmål igjen dere ;) Det går en vaier fra spjeldet og bort til "noe annet i motorommet", og denne vaiern har ryki tidligere. Det som er litt spesielt er at Toyota ikke finner den igjen på systemet dems, og jeg finner den heller ikke noe sted så jeg kan få bestillt opp ny. Da blir det litt Reodor Felgen løsning og jeg har kjøpt ny vaier i metervare og skal kappe til og bruke den. Problemet er at jeg ikke er sikker på hvordan jeg kan få til en slik ende som det er originalt?
073.jpg
073.jpg (242.04 kiB) Vist 1101 ganger
Som dere ser er det en plugg i enden som skal festes på spjeldet... Noen som har noen gode forslag på hvordan dette kan fikses? Er litt usikker på hvor ålreit det er å sveise på noe i enden på den nye vaiern :?

Ellers så var jeg innom kake her om dagen og fikk kjøpt litt småplukk han ikke trengte lenger... Tusen takk! Strøken bil forresten :D
Sist redigert av Audun F den 03 jun 2010 04:35, redigert 1 gang totalt.
 #353272  av Tanche

har bilen cruise controll? hvis den har det så går veieren fra gass spjeldet og inn i en "boks" med en motor og derreter videre inn i coupèn :) sorry for sent svar
 #353274  av TrustNo1

Vaieren går igjennom en "fordeler" til gasspedal og cruisecontrol om man har det ja. Om du ikke har det, så kan det jo også være at tidligere eier har plukket vekk cruise controllen av en eller annen grunn, men latt boksen stå igjen.

En idee for å lage en litt hobbyløsning er jo å ta en eller annen form for metallpinne,og bore ett hull igjennom den. Høyst usikker hvor lett det blir men. Rart om ikke Toyota skal klare å finne vaieren du er ute etter.
 #353294  av inzane2012

vist den vaieren ikke er for tjukk og ikke så alt for lang så kan du sammenligne den med f.eks en bremsevaier til vanlige tråsykler, for di har en sånn ende som du er ute etter... kanskje ikke helt ideelt men om ikke tykkelsen på orginal vaieren er veldig mye tykkere og mye lengere så kanskje det funker ;)
 #353315  av Audun F

Tanche skrev:har bilen cruise controll? hvis den har det så går veieren fra gass spjeldet og inn i en "boks" med en motor og derreter videre inn i coupèn :) sorry for sent svar
Bilen har cruise control ja, så vaiern går som du sier fra "boksen" bort til gasspsjeldet. Det som er litt spesielt er at jeg finner den ikke på www.toyodiy.com heller. Hvis noen kommer over et delenr så hadde det vært satt pris på ;)

Kan prøve å borre opp til en ny ende med en metallpinne, men spørsmålet er igjen da - hvordan sørge for at enden ikke detter av? Skal sjekke sykkelen her også :D

Takk for innspill!
 #353319  av TrustNo1

Klubbzone skrev:
Tanche skrev:har bilen cruise controll? hvis den har det så går veieren fra gass spjeldet og inn i en "boks" med en motor og derreter videre inn i coupèn :) sorry for sent svar
Bilen har cruise control ja, så vaiern går som du sier fra "boksen" bort til gasspsjeldet. Det som er litt spesielt er at jeg finner den ikke på http://www.toyodiy.com heller. Hvis noen kommer over et delenr så hadde det vært satt pris på ;)

Kan prøve å borre opp til en ny ende med en metallpinne, men spørsmålet er igjen da - hvordan sørge for at enden ikke detter av? Skal sjekke sykkelen her også :D

Takk for innspill!
Du kunne prøvd å borret ett litt større hull halveis inn i pinnen og satt en knute på vaieren som du fører inn i det større hullet. Men den pinnen er vel kanskje for tynn til at det funker?

Vet ikke hvordan det funker å sveise på vaiere jeg..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 73