TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #348973  av Andrepedersen

Daniel HS:
Ja, det er de siste ja.

Her er et eksempel:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1990-91- ... ccessories

Bare å søke på Celica signal light, så finner du de eller andre blinkere. Evt søker du på Celica light eller lamp, finner urovekkende mye "drit" :P

BCen kjøpte jeg brukt av en her på forumet. Men finner det også på ebay.com, er forøvrig HKS EVC 4...

Ganske lett å koble opp egentlig, når man vet hva man skal gjøre. Er litt trangt nede med turboen, men det går! Finner en fin guide her:
http://www.turbocelica.nl/howto-boostcontroller.htm

Også må du fjerne tvsv systemet:
http://www.turbocelica.nl/howto-tvsv.htm

Bare husk å ikke forveksle den fra turboen og den fra wastegaten, da blir det bare tull :P[/quote]

Tusen takk for svar ;) hjelper veldig mye !!
 #350951  av Andrepedersen

Hei, finner ikke helt ut vilken ledning jeg skal sette dumpen til, har du et bilde ? Har kobla dumpen til tstykket, men, også til ?

André !
 #351002  av Daniel HS

Hva slange er det snakk om? Regner med det er vakumslangen (6mm/4mm). Jeg har koblet den til den nippelen på baksiden av innsuget, du ser den omtrent ikke, men du kjenner, den. Har satt på en liten slangebit der, som går lenger frem i motorrommet, så har jeg satt på t-stykke der. En til BC, og en til Dump... :)
 #352493  av Daniel HS

Hehe... Nei, har nok ikke det, hadde nok ikke hatt plass til et kamera bak der :P
 #352561  av Daniel HS

Andrepedersen skrev:Hmmm :( Jaja ;) skal sikkert få det til !
Hehe... Ja, er midt bak på innsuget, kjenner den hvis du tar hånden bak, tror det er lettest fra fører siden. Står en gummiprott med en liten slangeklemme på nippelen.
 #353289  av Daniel HS

Har byttet pluggledninger, fordelerlokk og fått på TRD oljefilter på bilen. Det var en siiiinnsyk forskjell, gamle fordelerlokket var for lengst ødelagt, så nå lugger/fusker ikke bilen lenger. Storveis! Også er sommerhjulene kommet på. Har også kjøpt inn bremsebånd til håndbrekket bak som skal byttes når jeg får tid.

Ellers, så kommer sikkert bilen snart for salg :roll: :cry:
 #353336  av Andrepedersen

Daniel HS skrev:Har byttet pluggledninger, fordelerlokk og fått på TRD oljefilter på bilen. Det var en siiiinnsyk forskjell, gamle fordelerlokket var for lengst ødelagt, så nå lugger/fusker ikke bilen lenger. Storveis! Også er sommerhjulene kommet på. Har også kjøpt inn bremsebånd til håndbrekket bak som skal byttes når jeg får tid.

Godt å høre at CS'en holdes godt :) SALG ?:O pris da ? :D
 #353344  av Daniel HS

Andrepedersen skrev:
Daniel HS skrev:Har byttet pluggledninger, fordelerlokk og fått på TRD oljefilter på bilen. Det var en siiiinnsyk forskjell, gamle fordelerlokket var for lengst ødelagt, så nå lugger/fusker ikke bilen lenger. Storveis! Også er sommerhjulene kommet på. Har også kjøpt inn bremsebånd til håndbrekket bak som skal byttes når jeg får tid.

Ja, viktig å ta vare på tingene... ;)

Ja, desverre, kan se sånn ut. Må selges pga leilighet og slikt. Pris? Hmm, si det. Må bli kvitt litt lån og slikt. Kan evt byttes i Starlet/Corolla/Carina RWD, mot mellomlegg selvsagt. Lurer også litt på BMW E30, (føler jeg banner i kirken og spytter på presten nå).

Kjøpe da? :P
 #353352  av Andrepedersen

Daniel HS skrev:
Andrepedersen skrev:

Ja, viktig å ta vare på tingene... ;)

Ja, desverre, kan se sånn ut. Må selges pga leilighet og slikt. Pris? Hmm, si det. Må bli kvitt litt lån og slikt. Kan evt byttes i Starlet/Corolla/Carina RWD, mot mellomlegg selvsagt. Lurer også litt på BMW E30, (føler jeg banner i kirken og spytter på presten nå).

Kjøpe da? :P

Det er viktig ja ;) Bytte i strøøøøken Golf 2 ? :p hehe, neida. Får gjøre ferdig GT4'n min først !
E30 ja, er egentlig eneste 3serien jeg kunne ha tenkt meg av dissa bmw ungdommsbilene. Men, holder meg langt unna driten :P
Må ha en passe sinnsyk en vist det skal være noe å skryte av da, m serie ;)
 #353387  av Daniel HS

Naj, Golf 2 er ikke min stil... Har kanskje en kamerat som kunne vært interresesert i den da, så kunne gjort en deal der, han har en CelicaSupra jeg kunne tenkt meg :P hehehehe

Når det kommer til E30 serien er alt lov, så lenge det ikke er en 316... Hehe...
 #353442  av Andrepedersen

Daniel HS skrev:Naj, Golf 2 er ikke min stil... Har kanskje en kamerat som kunne vært interresesert i den da, så kunne gjort en deal der, han har en CelicaSupra jeg kunne tenkt meg :P hehehehe

Når det kommer til E30 serien er alt lov, så lenge det ikke er en 316... Hehe...

hehe, nei. Er en pendlerbil jeg har her på gården!
Njaa, må iallefall være 6'er ! men, uansett. har noen kompiser som har e30 318is og en 325, som skal gå helt greit :P
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 40