TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sliter med min is200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #356567  av MortePau
 
Hei :) , Har en 1999 mod Lexus is200 som jeg var ute å kjørte med her om kvelden. Så etter en stund så merket jeg at den fusket litt og hørtes rar ut så kjørte rett hjem, og fant ut da at d måtte være at den bare gikk på 5 sylindre..
Har idag byttet pluggene, så startet vi opp og prøvde den, men det var ikke noen forandring..
Også etter litt starting og stopping for å se om vi fant ut hvilken plugg det var som var dårlig, SÅ så jeg det at i dashbordet så lyste motor lyset, også blinket TRC lyset.. Ingen av lysene lystge igår da den begynte og fuske, regreima er byttet på 150k. Nå har den gått 210k. så skal ikke være den hlr..

Så det jeg lurte på var om noen av dere har vært bori dette før?!?
 #356570  av 2fast4u
 
Ganske sikker på at det er en av coilene som har tatt kveld, ikke ukjent på denne motoren.
Ikke så enkelt å lokalisere hvem av dem det er feil med hvis du ikke har tester/feilkodeleser,
men stikker du innom din Toyota/Lexus forhandler så avleser dem feilkoder på noen få minutter og du
bytter enkelt deffekt coil selv. Husk å slette feilkoder/resette ECU etter at du har fått lokalisert og reparert feilen.

:wink:
 #356594  av MortePau
 
Takker for svar så raskt! :D
Blir vel å stikke innom Toyota imorgen og få de til til å lese av feilkode, samt bestille coil da.
En dag uten bilen nå og jeg holder på å gå på veggen! :lol:
 #356684  av MortePau
 
Var på Toyota med bilen idag, der leste de av en god del feilmeldinger som jeg forstod, også gikk den på både 4 og 5 plutselig..
Så de mente at det kunne være noe motorstyrings problemer.. Får se over helgen hva de finner ut av.