TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #357389  av Giske

ErikG skrev:Du får kjøpe deg NY bil Susanne. Er garantert billigst det, garanti og alt. Og seff kjøpe riktig merke;)

IQ får du for under 200k.

Ellers er privatleasing en god ting. IQ koster rundt 1500,- i måneden.
ja, kanskje jeg skal kjøpe iq ;-)

Greia er ikke at jeg ikke har råd til å betjene et lån, men jeg tror ikke jeg får lån..

Mailman: Jeg er ferdig med studiene om 2 år ;-)

ad92: Jeg har jo en celica nå, men jeg er så lei av den gamle bilen som sluuuuuker bensin og som det heeele tiden er noe galt med! Bruker ytterst lite penger på fyll og fanteri, omtrent alt jeg tjener og har hatt av oppsparte midler, har gått til den gamle kjerra ;-)
Ønsker meg is200 :-D

Jeg sier ikke det at jeg er kvitt alle problemer om jeg kjøper en nyere bil, men da har man kanskje litt mer lyst til å koste på den noen kroner..
 #357402  av mr292

ad92 skrev:
Æsj, ja.. Jeg får vel holde ut i 2 år til! :lol:
Sikkert noe av det mest absurdre jeg har hørt på lenge!

Jeg er 18 og har en mr2 som sluker bensin, forsikring som koster 12k i året og 2500 i avdrag på lån hver mnd. Det handler bare om å ville, vill du bruke opp pengene dine på mat, fest og klær som resten av gjengen så er det bare å glømme bil.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok opp lån og kjøpte meg drømmebilen, det er verdt hver eneste dråpe bensing og hvert eneste sekund på jobb spørr du meg.

Tenårene er for kort til at man kan gå rundt og vendte til det er "lurt" å kjøpe seg det man virkelig vill ha.

Go for it! Du kommer ikke til å angre, tro meg.
Er sånn ca i samme posisjon som deg, er 18 og har en Mr2 og en Aprilia RS 125ccm (fulleffekt)
har forsikringene skrevet på foreldrene mine og det anbefales virkelig! (forsikringa gikk fra 17.900 til ca 4500 på apriliaen :O)
men jeg sitter uten lån og det takket være deltidsjobb og sommerjobb :)
nå tar jeg jo gjerne ett par fester i ny og ne, og mat må jeg jo ha. men man får ta det med måte (frokostblanding, nuddler, sunn brød frokost osv :P)
nå må jeg inrømme at oppussing av mr2en, apriliaen og en hard russetid er merkbart :x
 #357409  av Scotty

ad92 skrev:
Æsj, ja.. Jeg får vel holde ut i 2 år til! :lol:
Sikkert noe av det mest absurdre jeg har hørt på lenge!

Jeg er 18 og har en mr2 som sluker bensin, forsikring som koster 12k i året og 2500 i avdrag på lån hver mnd. Det handler bare om å ville, vill du bruke opp pengene dine på mat, fest og klær som resten av gjengen så er det bare å glømme bil.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok opp lån og kjøpte meg drømmebilen, det er verdt hver eneste dråpe bensing og hvert eneste sekund på jobb spørr du meg.

Tenårene er for kort til at man kan gå rundt og vendte til det er "lurt" å kjøpe seg det man virkelig vill ha.

Go for it! Du kommer ikke til å angre, tro meg.
Kan ikke påstå at det er i det minste absurd. Personen lurer på lån i studietiden, og det handler ikke bare om å "ville". Det virker som at du tar i betraktning at personen har jobb og god inntekt, det er som regel noe man ikke har mulighet til i studietiden. Studiene tar som regel opp det aller meste av energi og tid. Så penger er ikke noe man har mye å rutte med. Får selv ca 7000kr i måneden fra lånekassa under studietiden, 5000 går til leia, resten går til mat, bensin og div regninger. Går i minus hver måned om jeg ikke har noen annen form for inntekt, så har penger investert i aksjefond, samt at jeg kjøper/selger biler/båter. Så det er ikke bare så enkelt som du skriver.

Ellers så sluker sikkert supra'n enda mer bensin når jeg får den i gang, for så ca 10k i forsikring i året. Jeg er også 18, og det er ikke lett å dra sin egen vekt! Har ikke tatt opp noe lån på bil, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det før om ganske mange år, i hvertfall ikke i studietiden!
Sist redigert av Scotty den 18 mai 2010 17:28, redigert 1 gang totalt.
 #357410  av bose

Giske!? behold celican har jeg sagt ;)Bensinforbruket skal vi finne ut av, vedder kjønnshåra mine på at det er noe som enkelt som en vakumlekkasje eller no

Oljelekken burde også være grei skuring/skruing
 #357427  av Giske

bose skrev:Giske!? behold celican har jeg sagt ;)Bensinforbruket skal vi finne ut av, vedder kjønnshåra mine på at det er noe som enkelt som en vakumlekkasje eller no

Oljelekken burde også være grei skuring/skruing
Ingenting som er grei skruing når man må nedi motorrommet på den bilen der, hehe.. Det kommer høyt oppe, bak på motoren. Noen som har en anelse om hva det kan være? Har prøvd å bytte toppdekselpakning, men lekker fortsatt som ei sil..
Bilen skulle vært inne til eu i mars..jeg har ut mai, ellers forsvinner skiltene..
 #357434  av Giske

mr292 skrev:giske, behold bilen, man må ikke gi opp bare for at noe ikke går riktig vei :P

mer offtopic... kjeda meg når nettleseren klikka. noen kjenner sikkert igjen dette fra kabal :lol:
1234.png
Ja..jeg skal kjøpe meg sykkel i morgen..

:roll:
 #357448  av mr292

jeg ville ikke solgt toyotaen min fremfor noe annet :P
og om økonomien ikke tillater noe dyr sykkel så kjøp en som ikke er det nyeste av det nye.
jeg skal selge sykkelen min til fordel for scooter ^^
MYE billigere i drift. var jo som sagt 17.900 kr i året om sykkelen hadde blitt registrert på meg med full kasko. (betaler bare 4500)
og en scooter koster nok bare noen hundrelapper med delkasko. i tillegg til årsavgift og bensin som også drar opp en del.
må prioritere mr2'en min litt så den kommer til å få overskuddet i budsjettet :P
 #357463  av celicat23

Permittert på grunn av streiken.. Jaja.. Da får jeg vel handle meg en mopedbil med falma lakk så jeg kan kjøre til butikken med en rullings permanent plassert i hånda og minst 1 ølboks i koppholderen, og dra pante en sekk ølbokser mens jeg planlegger hvilke senter jeg skal oppsøke for litt flittig butikk nasking og automat spilling da. Så bærer det rett hjem for å omdefinere PEN TØY og HVERDAGS TØY som "joggebukse uten flekker" og "joggebukse med flekker", før jeg går på badet og sverger den hellige ed at jeg ikke skal sløse penger på deodorant og unødvendig dusjing. Fett.
 #357474  av ArildM

Marius du lever virkelig livet du :oops:
Tenkte Yarisen din var klassifisert som mopedbil etter mange år med dødkjøring og koksing på lave turtall for å spare bensin?
 #357478  av celicat23

ArildM skrev:Marius du lever virkelig livet du :oops:
Tenkte Yarisen din var klassifisert som mopedbil etter mange år med dødkjøring og koksing på lave turtall for å spare bensin?
Mopedbil er det eneste jeg føler meg trygg på å kappkjøre med. Hvis det er nedover bakke vel og merke, for yarisen har mer vekt så regner med det gir den en fordel der :lol:
 #357480  av ArildM

Ikke glem all den økte luftmotstanden all stylingen og spoilerene dine gir da!
Samt økt rullemotstand pga 305/25/15" dekkene :wink:

Men for all del, en blodtrimet oppborret 80cc mopedbil er skumle saker ja :wink: Det blir NOS ja?
  • 1
  • 555
  • 556
  • 557
  • 558
  • 559
  • 1172