TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • tid for nye sommer dekk, men hvilken dim?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #356723  av trd2000gt
 
BrennaRacing skrev:
trd2000gt skrev:målte opp osv igår, de vil gå akkuratt på innsiden, men den blir 18mm for bred på utsiden, desverre har utrolig lyst på de :(
Sikker på at det er riktig regnet? Du vet at hvis du øker bredden på felgen med 1" så er det 0,5" bredere på hver side.

Går jo an å dreie ned felgen, så man får høyere innpress. Snakket med et dekksenter og de sa at det kostet ca 1000 kr felgen.
har 7,5" ET42 på nå og de subber nesten i støtdemperen, 8" vil subbe uten tvil og de felgene jeg vil ha er ET20 dvs. at jeg må ha 28mm spacere for at de ikke skal subbe og da stikker de rundt 3cm på utsiden.
 #357056  av inzane2012
 
jeg har 8.5" ET42 fremme, og det subber ikke i det heletatt, har ca 2cm klaring mellom dekket og demperskåla, og ett par cm klaring på baksia...har du lavere ET vil jo felgen gå lengere vekk fra demperen vel??

innpresset er avstanden fra felgens festeplan til felgens senterlinje, så vist har en 7.5" ET45 og en 7.5" ET20 vil den med ET20 stikke lenger ut og vekk fra demperen...
 #357201  av trd2000gt
 
inzane2012 skrev:jeg har 8.5" ET42 fremme, og det subber ikke i det heletatt, har ca 2cm klaring mellom dekket og demperskåla, og ett par cm klaring på baksia...har du lavere ET vil jo felgen gå lengere vekk fra demperen vel??

innpresset er avstanden fra felgens festeplan til felgens senterlinje, så vist har en 7.5" ET45 og en 7.5" ET20 vil den med ET20 stikke lenger ut og vekk fra demperen...

ja, det stemmer det, men problemet da er at felgen vil gå langt på utsiden av skjermen.
er du helt sikker på at du har 8,5" bredde? høres for meg helt usannsynlig ut :o
har som sagt 7,5" felg forran et42 og de går akkuratt på håret på utsiden av demperskåla og kant-i-kant med skjermen.
Felgene dine er 2,5 cm bredere med nesten samme innpress, hvordan i huleste får du det til hvis de ikke går for langt på utsiden eller subber? har du valset hjulbuene?
 #357298  av inzane2012
 
trd2000gt skrev:
inzane2012 skrev:jeg har 8.5" ET42 fremme, og det subber ikke i det heletatt, har ca 2cm klaring mellom dekket og demperskåla, og ett par cm klaring på baksia...har du lavere ET vil jo felgen gå lengere vekk fra demperen vel??

innpresset er avstanden fra felgens festeplan til felgens senterlinje, så vist har en 7.5" ET45 og en 7.5" ET20 vil den med ET20 stikke lenger ut og vekk fra demperen...

ja, det stemmer det, men problemet da er at felgen vil gå langt på utsiden av skjermen.
er du helt sikker på at du har 8,5" bredde? høres for meg helt usannsynlig ut :o
har som sagt 7,5" felg forran et42 og de går akkuratt på håret på utsiden av demperskåla og kant-i-kant med skjermen.
Felgene dine er 2,5 cm bredere med nesten samme innpress, hvordan i huleste får du det til hvis de ikke går for langt på utsiden eller subber? har du valset hjulbuene?
rimelig sikker på at det er 8.5" brede ja... er 215/35 dekk fremme, hadde det vert 215/40 tror jeg ikke det hadde gått... er bra med dekk strekk på framhjula mens bak dekka går så og si kant i kant og der er det 225/40... og 225mm tilsvarer vel ca 8.5 tomma :)
og som sagt så går dekka mine akkurat under fjørskåla fremme, men uten subbing... kan se om jeg får tatt ett bilde av klaringa en dag ;)


Edit:
vart så usikker på dimmensjonen på felgene mine nå at jeg har brukt en god time på å finne den ut ved å søke gjennom en haug med salgs tråder før jeg kom over prosjekt tråden til han jeg kjøpte di av, og der stod det i en liten bi-setning av dem ikke var mer enn 8" bredde på di :oops: :oops: :oops: :oops:
so i stand corrected :)

PS: di går så og si akkurat kant i kant med skjermen fremme nå, men kunne sikkert såtte på en 15mm spacer bak for å få di helt ut... er heller ikke noe valsing av hjulbuene mine :)
 #357455  av trd2000gt
 
høres bedre ut det! :p
men som du sa så har du mye dekkstrekk så da vil det nok stemme at de ikke subber i demperskåla :)

Jeg har valgt og bare bruke de 17" felgene jeg har nå, så har jeg litt penger til anlegg istedet! :D