TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger hjelp med ET Avensis T25 2004

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #357580  av Nordbyjoa
 
Hei skal kjøpe sommerfelger til en Toyota Avensis T25 2004mod 1.8 combi/5dørs.
Jeg har sett på 18" felger

Har så langt funnet ut at jeg trenger 5x100 i boltsirkel og at ET skal være 39.

Har funnet noen felger jeg har lyst på men får de bare med 35 i ET

Dro innom FirstStop på Lindeberg og forhørte meg litt,
fikk da beskjed at jeg ikke kunne ha ET35 men alt mellom 38 - 45 skulle gå bra.

Men jeg ser på forumet her at det er flere av dere som har ET35 på dere avensiser og lurer da på hva som stemmer.

Fint om noen som har peil på dette kunne hjelpe litt.
 #357589  av Nordbyjoa
 
celicat23
Regner med det er dette du sikter til i tåden din.
Coilovere montert... Regner ute, og det var ett stykke og kjøre, så bilen ser ikke ut. Ergo: ingen bilder enda.

Hvis noen andre planlegger 8x18" ET32 felger og 7cm forann, så kan jeg gi ett topp tips: vals hjulbuene, eller senk MAX 6cm.
I en vanlig slak sving i 50-60km/t nå så er det nok til at hjulene forann subber i lokari skjermene 6cm senking bak går helt
knirkefritt! 8x18 et35 hadde vært perfekt... Jaja...

Blir nok til at jeg skrur den opp 1cm forann så det ikke subber noe mer. Men skal få tatt noen bilder av den først, for det SER
unektelig kult ut Bare så plagsomt at det subber tilnærmet konstant
SÃ¥ hvis du ikke hadde senket bilen din med coilovere fungere 18" felger helt ned i ET32?

Jeg har originalt understell på bilen, men vurdere å senke den seinere en gang.
Da burde det gå med 8x18" ET35, om jeg velger å senke bilen seinere kan jeg da også senke den helt ned til 6cm uten å få problemer med subbing.

Har jeg forstått det riktig da?

takk for svar, må si bilen din er strøken.
håper på å få til noe av det samme etterhvert :D
 #357590  av celicat23
 
Helt riktig. Det var kun problem foran, hvor det subbet i innerskjermen. Men det var da med coiloverene skrudd helt i bunn :D Bak så gikk felgen innenfor skjermkanten med ca 2mm, så den traff aldri uansett hvor mye vekt i bilen/dumper osv.
 #357600  av Nordbyjoa
 
Finner ikke helt posten nå, men leste i en annen her at du har/hadde 215/32-18" dette subbet når det ble mer en 60mm senk foran.

Hvordan blir det da med 225/35-18"? Regner med at dette burde gå helt fint uten senk? og at det kan gå å senke ned til 40mm. Hva tror dere andre om dette?

Lurer også litt på 19" felger, får man det med 225 eller er minste der 235? har veldig lite peiling på dekk og felg så beklager om det kommer noen dumme spørsmål.
 #357605  av sindrejl
 
Er nok noen som har gitt deg feil opplysninger her, om du har en normal Avensis II 2004 modell så har du et 45 org. Da ville jeg ikke satt på ET35 uten å fått prøvd det først iallefall. Lovlig er det heller ikke, men det bryr ingen seg om sålenge det ikke stikker utenom hjulbuene ;-)

Avensis opp til 2003 har derimot ET39, og om bilen har org et39 er det nada problemer å ha på 35 :)
 #357615  av Nordbyjoa
 
sindrejl skrev:Er nok noen som har gitt deg feil opplysninger her, om du har en normal Avensis II 2004 modell så har du et 45 org. Da ville jeg ikke satt på ET35 uten å fått prøvd det først iallefall. Lovlig er det heller ikke, men det bryr ingen seg om sålenge det ikke stikker utenom hjulbuene ;-)

Avensis opp til 2003 har derimot ET39, og om bilen har org et39 er det nada problemer å ha på 35 :)
Fint å få det avklart, men hva med å sette ET39 på Avensisen min som er standar 45? går dette eller burde jeg teste det også først?