TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Muligheter for Ã¥ fÃ¥ kjøpt en strøken GT?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #357885  av Kjakan

lexusmann skrev: Den går her i distriktet den nå... :wink: snakka med eieren her om dagen, kjekt å se en slik sjelden bil...han er her inne også...
Hørte den havnet i Haugesund-traktene ja.
Kjempefin og ryddig GT. Denne var jeg med og hentet i mars 2004, og har sittet mange timer i det passasjersetet. Bilen har blitt tatt meget godt vare på og skrudd mye på. Er egentlig kun det siste året at bilen har blitt litt nedprioritert pga annen bil. Egentlig var jeg centimeter fra å kjøpe denne, men måtte selv prioritere en annen hobbybil økonomisk framfor å kjøpe nok en bil. Jeg ser gjerne at eieren (vet ikke hvem det er her, jeg) lager en prosjekt- eller bildetråd om bilen her på forumet.
 #357904  av mannen

kan vel fikse det med tiden ja :)

Er litt småfiks som må fises på den, men jeg skal flytte snart og lommeboka er pga det kneppet igjen litt så til høsten / vinteren så blir det mekking. Etter planen skal det taes rust og understellsbehandle bilen. Bytte diverse bremser og slikt + sveise ny eksos osv osv
Bilen er Eu godkjent nå og er i daglig drift =) Motoren går fint men trenger litt justering o.l bare.

Kjakan, kjenner du tidligere eier ? Hva er hans nick eventuelt. Vet du om han har bilder av bilen som jeg kunne fått ?? :D
 #357914  av Kjakan

mannen skrev:kan vel fikse det med tiden ja :)
Er litt småfiks som må fises på den, men jeg skal flytte snart og lommeboka er pga det kneppet igjen litt så til høsten / vinteren så blir det mekking. Etter planen skal det taes rust og understellsbehandle bilen. Bytte diverse bremser og slikt + sveise ny eksos osv osv
Bilen er Eu godkjent nå og er i daglig drift =) Motoren går fint men trenger litt justering o.l bare.
Kjakan, kjenner du tidligere eier ? Hva er hans nick eventuelt. Vet du om han har bilder av bilen som jeg kunne fått ?? :D
Håper du får til en tråd på bilen ja.
Kjenner tidligere eier ja, men han er ikke aktiv på dette forumet. Han har sikkert en del digitale bilder, men du kan jo ringe han og spørre, eventuelt ta kontakt på facebook e.l.
Jeg har bilder og film av bilen, men ikke digitale :wink:
Jeg hadde en GT for noen år siden (som jeg kjøpte av omtalte selger da han kjøpte din), og har lurt på å kjøpe den tilbake flere ganger. Dessverre har deletilgangen på AE82/GT blitt veldig utfordrende, da den deler svært lite med EE80 DX/GL Sun, og Toyota har innstilt produksjonen for det meste.
 #357917  av mannen

stemmer, har funnet ut av det ja :P
kan sende han en melding og høre om han har noe liggende =) tidligere eier har jo kjøpt deler på en annen bil for deler til min er utgått mens deler til en 86-87 finnes enda i prod. (enkelte deler iallefall)
 #357921  av Kjakan

mannen skrev:stemmer, har funnet ut av det ja :P
kan sende han en melding og høre om han har noe liggende =) tidligere eier har jo kjøpt deler på en annen bil for deler til min er utgått mens deler til en 86-87 finnes enda i prod. (enkelte deler iallefall)
Hehe, ja han brukte regnr til gamle min (regget i november 85) i årevis siden Toyota-delelageret ikke fant noe på ND-skiltet. GT kom jo i salg i mars 1985, og fikk en designforandring i dashbordet høsten 1985, kanskje feilkilden ligger der.
Synd Toyota ikke tar vare på sin egen kulturarv mtp deleproduksjon til eldre biler slik som f.eks BMW og Mercedes, der man kan gå inn hos forhandler og bestille karosseri- og slitedeler til en 1967 modell.
 #357922  av mannen

ja jeg ser at bilen ikke har 85-86 dashbord, iallefall så hadde jeg en 86 for 10 år ++ siden og den hadde "den gamle typen" dashbord slik som dette omtrent mener jeg
Bilde

Håper og få tak i donorbil slik at jeg kan ha litt deler liggende siden tilgangen på deler blir mindre og mindre.
 #357924  av Kjakan

mannen skrev:ja jeg ser at bilen ikke har 85-86 dashbord, iallefall så hadde jeg en 86 for 10 år ++ siden og den hadde "den gamle typen" dashbord slik som dette omtrent mener jeg
Håper og få tak i donorbil slik at jeg kan ha litt deler liggende siden tilgangen på deler blir mindre og mindre.
Jeg husker ikke detaljene, men det gamle dashbordet hadde et mer kantete design og muligens en annen fargenyanse, så det bildet stemmer bra. Litt pussig at du hadde en 86 med det gamle designet, da min november 85 hadde det nye.
Har man plass er en delebil absolutt en fordel, men selv delebiler er vanskelige å oppdrive om dagen. Du får ha lykke til med bilen, og hvis Toyota er manko på noe har du jo alltids Veng, Fensport og norske leverandører som kan finne noe uoriginalt som passer. Og lag gjerne en egen tråd :wink:
 #358146  av Leif Gunnar

#358147  av Brasse

Mange i Danmark (link tidligare i tråden). Men det er ei kjip eingangsavgift på dei. Men, det er ein bisarr drømmebil, så kanskje :roll:
 #358179  av mannen

de på mobile.de har stått der en stund, har sett de før. Men va jo fine den gule AE86'n.

fant ut eg må bytte alle bremsene på twincam'n min idag, ikkje billig og ha gammel bil iallefall. Kast i en skive og overflaterust bak :(