TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #362626  av inzane2012
 
ka faen, prøvde nettopp å logge meg inn på fjesboka mi, men deg gikk dårlig, så jeg logga meg inn på fjesboka til madammen, og skreiv skulle se om noen hadde kapra min og lagt ut masse faen, men fikk bare beskjed om at profilen ikke var tilgjengelig for øyeblikket?????? wtf?
 #362627  av predator
 
inzane2012 skrev:hepphepp, enda en ny pakke var hentet idag :) nye pads, så nå har jeg pads til alt fra grov rubbing til helt fine polerings puter :) samt ei flaske med black wow ;)
Alle produktene du har kosta på i det siste, er vel nok til en hellakkering snart ? :)
Kjøpte Autoglym polish i går jeg også. Så tenkte å prøve den iløpet av helga...
Er ikke så lenge siden jeg tok lakkrens - polering og voksing (produkter fra Mequiers eller hva det heter) Lakkrensen var meget bra, men polishen deres skuffa litt. Så da skal jeg prøve Autoglym i helga :D
Dere polish gutta. Hvor ofte anbefaler dere lakkrens? Trenger ikke det nå , når jeg skal polere 2 mnd siden sist?
 #362629  av inzane2012
 
tror du har tatt litt feil av polish og forsegling/voks, en polish i seg selv gjør ikke mer enn å feite opp lakken med div oljer og sånt og gir ingen beskyttelse, eller er det jeg som har missforstått :) legger du penger i en god voks, alla chemical guys 5050, raceglaze 55, en hvilken som helst swissvax så har du voks i lang tid fremover, raceglaze lover holdbarhet i opptil 6mnd, avhengig av forarbeidet og været den blir utsatt for...

lakkrens er nok ikke nødvendig å ta mer enn toppen 2 ganger i året, en tidlig på våren, og en litt utpå høsten, men husk å bruk en god clay før du går løs med polerings maskin :)


og med skikkelig gode bilpleie produkt kan du jaggu får ett bedre resultat på en sliten og falma lakk enn det du får ved å hellakkere, er helt utrolig og se hva gutta innpå http://www.dcn.no får til :)

og det viktigste er vertfall å legge litt penger i SKIKKELIG utstyr, doppe pusseskinnet og biltema svampen til fordel for gode microfiber kluta tørkehåndkle, og en god vaskehanske av enten chenille eller lammeull og ei god såpe :)
 #362634  av predator
 
inzane2012 skrev:tror du har tatt litt feil av polish og forsegling/voks, en polish i seg selv gjør ikke mer enn å feite opp lakken med div oljer og sånt og gir ingen beskyttelse, eller er det jeg som har missforstått :) legger du penger i en god voks, alla chemical guys 5050, raceglaze 55, en hvilken som helst swissvax så har du voks i lang tid fremover, raceglaze lover holdbarhet i opptil 6mnd, avhengig av forarbeidet og været den blir utsatt for...

lakkrens er nok ikke nødvendig å ta mer enn toppen 2 ganger i året, en tidlig på våren, og en litt utpå høsten, men husk å bruk en god clay før du går løs med polerings maskin :)


og med skikkelig gode bilpleie produkt kan du jaggu får ett bedre resultat på en sliten og falma lakk enn det du får ved å hellakkere, er helt utrolig og se hva gutta innpå http://www.dcn.no får til :)

og det viktigste er vertfall å legge litt penger i SKIKKELIG utstyr, doppe pusseskinnet og biltema svampen til fordel for gode microfiber kluta tørkehåndkle, og en god vaskehanske av enten chenille eller lammeull og ei god såpe :)
Takker for gode opplysninger. :mrgreen:
Men jeg tok først lakkrens, så polish, og woks til slutt.
Tenkte nå bare å polere med autoglym og legge voks på etterpå fra mequiars eller hva det når heter :lol:
 #362644  av inzane2012
 
predator skrev:Takker for gode opplysninger. :mrgreen:
Men jeg tok først lakkrens, så polish, og woks til slutt.
Tenkte nå bare å polere med autoglym og legge voks på etterpå fra mequiars eller hva det når heter :lol:
tror ikke du trenger å legge på ny polish vist det ikke så lenge siden du tok en lakkrens med polering og voks...
og vist du skal det, så kan vere lurt å bruke en sterk avfetting for å fjerne den tidligere beskyttelsen, SurfexHD, som du får kjøpt her http://www.autobahn-bilpleie.no/index.p ... &startrow= , skal vist vere en skikkelig god avfetting som er vannbasert og kan dermed blades ut så mye som 99% vann og 1% produkt, og skal du fjerne tidligere vokser så kan du blande den mye sterkere om det skal vere ønskelig, er veldig mange som skryter av den på DCN forumet vertfall, Prickbort er og en ganske god avfetting som har fått mye skryt...

vil og anbefale deg å kjøpe enten meguiar's sin claybar, eller Bilthamber sin clay siden den ikke trenger noe mer enn vann som lube :) bilen blir glatt som ei barnerumpe etter bruk av caly ;)
 #362810  av jacquelin
 
Er det noen her på forumet som kjører offroad? Kjøpt ny bruksbil som jeg vil prøve ut. :D
 #362811  av lexusmann
 
Pedrosa skrev:Gatebil 2010 bilder :D http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 813&ref=mf
Ingen tillatelse for se dem, stod det... :roll:
 #362873  av FireWalk
 
Drafter skrev:Tenkte jeg skulle foreta en sylinderlekkasje test, men først må jeg jo ha det rette utstyret..
Så på biltema at dem solgte en type tester jeg ikke har sett før?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... sjetester/
Noen som har prøvd dette?
Eller gå for noe annet..
Den der vil vel bare gi indikasjon på visse typer problem med topp pakningen. Er det en leakdown test du skal ta?
 #362880  av Drafter
 
FireWalk skrev:
Drafter skrev:Tenkte jeg skulle foreta en sylinderlekkasje test, men først må jeg jo ha det rette utstyret..
Så på biltema at dem solgte en type tester jeg ikke har sett før?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... sjetester/
Noen som har prøvd dette?
Eller gå for noe annet..
Den der vil vel bare gi indikasjon på visse typer problem med topp pakningen. Er det en leakdown test du skal ta?
Ja, er vel leakdown tester jeg sikter til :wink:
slik at du hører/kjenner hvor det lekker ut luft..

edit: er oljeforbruk jeg sliter med.
 #362881  av FireWalk
 
Drafter skrev:
FireWalk skrev:
Drafter skrev:Tenkte jeg skulle foreta en sylinderlekkasje test, men først må jeg jo ha det rette utstyret..
Så på biltema at dem solgte en type tester jeg ikke har sett før?
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... sjetester/
Noen som har prøvd dette?
Eller gå for noe annet..
Den der vil vel bare gi indikasjon på visse typer problem med topp pakningen. Er det en leakdown test du skal ta?
Ja, er vel leakdown tester jeg sikter til :wink:
slik at du hører/kjenner hvor det lekker ut luft..

edit: er oljeforbruk jeg sliter med.
da gjør nok ikke den der susen.. jeg kjøpte min på Summit. Du må ha en slik du kobler ned på tennplugg-hullet, (gjenger den nedi) også har du trykk innpå. Du har to målere, en som viser trykket fra kompressoren og inn, og en som viser trykket i cylinderen. F.eks om du har 100 psi inn på ene måleren og andre måleren som måler cylindertrykket viser 50 psi så har du 50% tap i cylinderen.. så er det bare å finne ut hvor det leker ut. Olje lekasje tyder som regel på slitte stempelringer. Da kan du heller kjøpe en kompresjonstester på biltema (50 kr eller noe) så finner du fort ut om ringene er dårlig.. leakdown test er som regel noe man foretar etter en kompresjonstest for å finne ut HVOR skaden er, om man er usikker på om det er ringer/ringlands eller ventil skade.
  • 1
  • 570
  • 571
  • 572
  • 573
  • 574
  • 1172