TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny pakke i posten. Litt skuffet... :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #363073  av sindrejl

magnesmurf skrev:9000kr for setetrekkene? Du hadde spart penger på å kjøpe de fra england hos Lsc.. Mener mine kom på ca 6000kr inkl frakt og toll.
Det er jo ikke så rart.. hvis du ser på bildene er det en helt annen skinntype/kvalitet på det Firewalk har bestilt :)=
 #363127  av magnesmurf

sindrejl skrev:
Det er jo ikke så rart.. hvis du ser på bildene er det en helt annen skinntype/kvalitet på det Firewalk har bestilt :)=
Egentlig ikke.
Både LSC og Leatherseats bruker vinyl stoff på baksiden og lær\skinn på forsiden.
Lsc gir samme pris uansett om du bestiller med vanlig skinn, perforert skinn eller suede i midten.

Og ifølge tilbakemeldinger er ikke kvaliteten på leatherseats sine trekk allverdens (tilbakemeldinger gitt på amerikansk supraforum etter gruppekjøp der)
Så vil tro at Lsc og leatherseats har temmelig lik kvalitet på sine produkter.

Når det er sagt, har enda ikke opplevd dårlig kvalitet på mine seter, og skal ikke uttale meg for mye om et produkt jeg personlig ikke har sett.
Mine seter hadde hvertfall meget god passform, og de har ikke fått slitemerker enda.

At LSC også leverer dørtrekk og midtkonsoll i skinn er jo bare et pluss med tanke på matching av interiøret.

Men skjønner godt at firewalk i dette tilfellet vil prøve å få ordnet opp med leatherseats. Det bør jo være gratis, selv om leatherseats er gankse trege når det gjelder å svare på mail.
Dog, til andre som vurderer å kjøpe trekk, så er LSC et godt alternativ til leatherseats. Og Harry hos Lsc er meget serviceinnstilt, og svarer som regel på dagen.
 #363129  av inzane2012

ad92 skrev: i motsetning til revision6 folka som jeg skulle betstille ny hovedlykter fra som ikke har svart enda, lurer på om de har lagt ned uten at jeg har fått det med meg :lol:
litt OT her, men når det kommer til rev6 folka så kan jeg på det sterkeste anbefale deg å koste på deg noen ekstra kroner å ringe bort, jeg sendte di sikkert 3-4 mails ang både blueflame, eksos, dynamo og noe andre ting, fikk aldri svar, men når jeg ringte bort gikk alt mye lettere, snakka med ei veldig hyggelig dame som var meget behjelpelig med alt jeg lurte på ;)
 #363130  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:
ad92 skrev: i motsetning til revision6 folka som jeg skulle betstille ny hovedlykter fra som ikke har svart enda, lurer på om de har lagt ned uten at jeg har fått det med meg :lol:
litt OT her, men når det kommer til rev6 folka så kan jeg på det sterkeste anbefale deg å koste på deg noen ekstra kroner å ringe bort, jeg sendte di sikkert 3-4 mails ang både blueflame, eksos, dynamo og noe andre ting, fikk aldri svar, men når jeg ringte bort gikk alt mye lettere, snakka med ei veldig hyggelig dame som var meget behjelpelig med alt jeg lurte på ;)
Jeg prøvde også å sende mail først, men siden jeg ikke fikk svar ringte jeg bort. Da sa ho at mailen min mest sannsynlig var gått i spamfilteret, og siden jeg har litt nordiske bokstaver i adressen min fant vi ut av at jeg skulle fullføre bestillingen på mail. Oppga vel enkelte kredittkortopplysninger på telefon, ellers stod alt i mailen. Fikk den personlige jobbmailen ho sin, istedet for den som ligger på nettet, da fikk jeg kjapt svar :)
 #363352  av FireWalk

Da har jeg fått svar, jeg sendte direkte til han jeg koresponderte med, men han er visst på bryllupsreise/ferie nå så derfor fikk jeg ikke svar. Sendte direkte til sales@leatherseats.com og da fikk jeg svar.

Håper bare dette ordner seg nåda. Ser ut til at jeg har fått riktige fargen, dvs at det jeg har fått faktisk ER carmine red. Men jeg syntes jeg har blitt veldig ført bak lyset siden de bildene jeg fikk viser en HELT annen farge enn den jeg faktisk fikk. Jeg ble også fortalt at Carmine Red var veldig lik BMW imola rødt interiør. Googlet så klart da dette og fikk frem mange bilder av det interiøret, der og var det veldig likt det bildet jeg ble tilsendt og viser en ganske mørk rødfarge. Det jeg har fått er jo mer som rosa/brunt?

så får vi se videre om det ordner seg eller hva som skjer. Disse setene er jo håndlaget på bestilling, de måtte jo bestille inn dette carmine-red skinnet på spesial bestilling før de kunne lage det, så det er jo litt kjipt for begge parter dette..

Her er iallefall mailen jeg fikk i dag, limer den inn her:

Dear Eirik,

Bill got married last week and is on his honeymoon. I am handling some of his email. I am sorry to hear that you don’t like the color of your seat covers. From everything I can tell the leather color used on the center parts of your seats is the Carmine Red. That is how it was put into production and those pictures you sent look like Carmine Red. It is not like there are a whole lot of other red colors it could be. It does appear that the dyelot has a little more pink to it than normal, but unfortunately, we can’t really completely control that. I think I should mail you some samples our current Carmine Red leather so that you can verify whether it is the correct color before we proceed further.

As far as the two-tone style goes, did you order this over email or phone? If it was email do you have a record of requesting two-tone COMBO specifically?

All of that said, seeing the actual pictures of your car I am not sure why you went with the Carmine Red. The paint on your is fairly bright, and Carmine Red is not really that bright. It does appear somewhat bright in that picture of the E30 BMW seats that Bill sent to you, but it is certainly not as bright as your paint. Photos can definately be deceiving. Not that Bill was trying to deceive you, but it’s just that factors such as lighting, monitor settings, etc. can really affect our perception of color. I am going to take a picture of all of our standard Red leather colors along with the special order Carmine Red leather and email that over to you first thing tomorrow.

Best Regards,
Eric
405-848-9999 ext 104
1-866-NEWSEAT ext 104
http://www.LeatherSeats.com
Vedlegg
ImolaRedBMWM5183.jpg
ImolaRedBMWM5183.jpg (142.74 kiB) Vist 2592 ganger
Sist redigert av FireWalk den 15 jul 2010 21:43, redigert 1 gang totalt.
 #363360  av FireWalk

inzane2012 skrev:hørtes nå ut som god service det der ja :)
Fikk ny mail nå. Han har vært og tatt bilder av fargeprøver, noen med blits og noen uten for å vise forskjellen. Ser ut til at jeg har fått det som ble bestilt ja. Altså at det er carmine red jeg har fått.
Men det han andre fyren sendte meg ligner jo ikke i det hele tatt på carmine red. Hadde han sendt meg de bildene så hadde jeg definitivt ikke valgt den fargen. Spørs nåda hva som skjer.. om jeg får bytte dem eller ikke..
Vedlegg
CarmineRedLightingComparison01.jpg
CarmineRedLightingComparison01.jpg (1.04 MiB) Vist 2592 ganger
 #363366  av inzane2012

hmmm... ja, i og med at du faktisk har fått det du bestillte, selv om det kanskje var på feil grunlag, så har du vel ikke noe krav på å få bytta di??
 #363367  av FireWalk

inzane2012 skrev:hmmm... ja, i og med at du faktisk har fått det du bestillte, selv om det kanskje var på feil grunlag, så har du vel ikke noe krav på å få bytta di??
Nei det var det da.. Men de bildene han første sendte meg viser jo en HELT annen farge. Og når de sier det er veldig likt imola red så er jo det og veldig villedende. Sendte også et bilde av bilen min og fargen på et tilsvadende interiør og sa at DETTE er hva jeg vil ha! også ender jeg opp med det der, Det syntes jeg er veldig villedende og de burde skjønt at dette ikke kom til å matche. Dvs, han Eric fyren skjønner jo det og sa det jo også selv. Syntes bare det er rart at han andre (bill) Ikke var like oppmerksom.. siden jeg sa det MANGE ganger og spesifiserte eksakt hvordan jeg ville ha det og ikke ha det, slik at det skulle være absolutt null rom for missforståelse. Jeg bestilte også two tone combo men fikk two tone body, altså jeg skulle ha rødt halveis opp på ryggen men fikk det helt opp, men i bestillingen så stod det body. Er 99,9% sikker på jeg klikket på two tone combo når jeg bestilte...

Irriterende! Får håpe de er veldig service instilt og lar meg bytte det uansett.. Men er sikkert mange som bestiller og får ikke helt hva de trodde så tviler litt på at de i slike situasjoner bytter alt over en lav sko.. da blir det jo dårlig butikk.

Kjipt om jeg må kjøpe et NYTT sett og sitte på noe som ikke matcher fargen på bilen min i tillegg.. :\ Blir fryktelig dyrt og unødvendig.. og ikke minst veldig irriterende. Tar vekk litt av gleden ved å få laget til interiøret .. Blir mer som et pengesluk som man tvinges inn i nå enn noe man faktisk har lyst å gjøre og gleder seg til.. :\
 #363371  av FireWalk

Da har jeg fått svar igjen. Gikk jo faktisk merkverdig fort dette her. Må bare ta av seg hatten for dette syntes jeg. De kunne vel strengt talt ha nektet å ta det tilbake med sin fulle rett vil jeg tro.

Her er svaret jeg fikk:

Dear Eirik,

I definitely want to help you out and I understand your predicament. I checked with our warranty dept. manager and he is willing to do a deal. If you pay to ship that set back to us via USPS, we can build you a replacement leather kit using a brighter red leather in the two-tone combo style with the door inserts. We will pay to ship the replacement kit to you our account. Let me know what you think.

Regards,

Eric
405-848-9999 ext 104
1-866-NEWSEAT ext 104
www.LeatherSeats.com
 #363372  av inzane2012

hørtes ikke ut som en halvgalen deal det der nei...
men uansett om di hadde nekta å bytta med deg, så kunne jo du bare solgt det settet du har fått nå for tja, 6000kr, og bestillt ett nytt ett hos LSC ;)
 #363373  av FireWalk

inzane2012 skrev:hørtes ikke ut som en halvgalen deal det der nei...
men uansett om di hadde nekta å bytta med deg, så kunne jo du bare solgt det settet du har fått nå for tja, 6000kr, og bestillt ett nytt ett hos LSC ;)
Joda, sant det, men er jo uansett veldig greit å få det ordnet nåda, så slipper jeg å begynne å legge det ut for salg, også kanskje det tar lang tid før jeg får solgt det osv. Koster meg kanskje 400 kr i frakt å få sendt dette til dem, også ordner de nye og sender meg nye gratis. Han ba meg sende flere bilder av bilen så han fikk se fargen fra forskjellige vinkler og i forskjellig lys, så skulle han ordne noe som matchet så nært som overhodet mulig. Kunne også sende meg en fargeprøve på skinnet han kom frem til ville passe best via express mail om jeg ville det.

Syntes nå dette var ganske bra service jeg da. :)
 #363375  av inzane2012

høres ut som det ordna seg skikkelig bra detta :)

men har ikke du orginal farge på bilen din?? hadde det ikke vert lettere for han fyren å skaffen en farge prøve av lakken og matche det selv?? ;)

uansett fortjener bilen din ett skikkelig custom interiør ;)
 #363377  av FireWalk

inzane2012 skrev:høres ut som det ordna seg skikkelig bra detta :)

men har ikke du orginal farge på bilen din?? hadde det ikke vert lettere for han fyren å skaffen en farge prøve av lakken og matche det selv?? ;)

uansett fortjener bilen din ett skikkelig custom interiør ;)
er ikke orginal farge nei. Den ble lakkert om igjen for et par år siden. Er en rød effektlakk, gullkorn i som skal skinne i sola. Den skal lakkeres om igjen enda en gang da, men blir så å si samme fargen da, bare en litt annen effekt. :) Så skal gå greit å ta utgangspunkt i den fargen der med valg av seter. :)