TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shit happends. Slik gÃ¥r det nÃ¥r man er en Hulk.. :p

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #364786  av lasse

Sleit skikkelig med subbing selv, men etter at jeg fikk valsa opp kantene i hjulbuene skikkelig, og fikk frest litt i kanten på fangeren og litt i kanten på luftinntaket så har det ikke vært noe problem i det hele tatt, det værste er jo ofte sånne "nedoverdumper" på motorveier.
 #364905  av PerX

FireWalk skrev:I dag kom de nye eibach fjærene til bilen, samt ny parkbrems vaier til høyresiden bak. Tenkte at man får da vel begynne med det enkle først. Og det er jo å ta av hjulene. Og som vanlig så er det jo alltid slik i MR2-Verden at det som skal være enklest og ta kortest tid ender opp med å ta lengst tid. Faktisk hele dagen, og sikkert morgendagen også i dette tilfellet.

Fikk FAEN ikke av hjulboltene samme hva. Hadde jo bilen på verksted for noen uker siden for å få montert ny girkasse. De har tydeligvis brukt muttertrekker når de teite til, og sikkert brukt den hele veien også istedetfor å teite til for hånd slik man bør gjøre. For når jeg skulle ha dem av så måtte jeg bruke ALL min makt.. og likevel kom de ikke. Endte faktisk med at jeg KNAKK 2 av boltene tvers av....

Skjønner ikke helt hvordan det kan gå til. SÅ Sterk er jeg da ikke. Misstenker at boltene må ha blitt utsatt for veldig mye moment når boltene ble teitet til så hardt slik at de mistet mye av styrken sin, og ga etter når jeg skulle ha dem av..

Så nå sitter jeg her med bil jeg ikke får flyttet. Tør ikke kjøre rundt med bare 3 muttere, og iallefall ikken år jeg ikke vet tilstanden på de resterende boltene. På andre siden har jeg en mutter som sitter DØNN fast og ikke vil av uansett, og nå er den RUND også... så må vel til å TIGsveise noe på den for å få den av. Så klart har jeg felger med DYPE brønner inn mot mutterene så det blir jo et helvete det og. Kappe felgen i to kanskje? :p

Huff.. for et mareritt!! :?

Håper Toyota har nye bolter liggende og at det er greit å få dem inn. Har aldri byttet slike før men regner med det burde gå greit..
Er bare å borre småe hull rundt i mutteren, så banker du bare med en kjørner elns. da får du ut mutteren i små biter :) i stede for å sveise noe fast i den.