TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #365386  av inzane2012

ArildM skrev:Nice :mrgreen:

I forbindelse med kjøring på Lånkebana eller bare tilfeldigvis til Stjørdal?
ja er mulig det :) reiser til sverige i morra tidlig, skal overnatte ved anderstorp bana ei natt, deretter skal jeg innom ei bane i lidkjøping og oppdatere software og levere nye håndsendere før jeg skal tilbake til oslo og omprogrammere en hovedpost, og dagen etter der så skal jeg opp til trondheim og Lånke å levere hovedposten der... den skal vist få banegodkjenning og noe styr :)
 #365387  av FireWalk

Da ble jeg oppringt av en av shell stasjonene i sentrum. Fylte bensin i går og brukte som jeg vanligvis gjør kort, så får jeg også 30 øre trumf bonus. Viser seg at det har skjedd en feil, og det jeg har fylt har ikke blitt trukket.... så må tilbake i dag å gjøre opp. Det samme skjedde på en annen shell stasjon for ca 2 måneder siden.

Er det noen andre som har opplevd dette? er det unikt for shell stasjonene eller skjer dette over alt? har aldri opplevd dette før noe sted.. så syntes det er litt merkelig at det skjer 2 ganger på så kort tid.

Man setter inn kortet, taster inn koden og får beskjed om å velge pumpe. så kommer det opp: Du kan starte påfylling på pumpe 3 f.eks. Så fyller man, og kjører der ifra. Som IT-mann syntes jeg dette systemet virker litt for simpelt. Det burde om ikke annet kommet opp en advarsel, både visuelt og gjerne med en alarm også om at betaling ikke kunne trekkes og at man derfor må betale i butikken f.eks. :D
Om man ikke har penger på kontoen så får man jo heller ikke fylt, og om man ikke setter inn noe kort så begynner jo ikke pumpa å gå heller på de kort automatene. Merkelig at dette skal skje..
Sist redigert av FireWalk den 04 aug 2010 15:09, redigert 1 gang totalt.
 #365406  av bose

Jeg har ofte opplevd at kort-terminalen på diverse shell-stasjoner ikke kommer i kontakt med banken min (nordea) pussige greier altså :S
 #365409  av inzane2012

Scotty skrev:Merkelig. Fyller alltid på shell.. aldri skjedd med meg, eller hørt fra noen om at det ikke har blitt trukket.
kan ikke si jeg har merket det, men jeg har derimot opplevd ett par ganger at det plutselig står flere tusen kr på kontoen min når jeg viste at det egentlig var tomt, klarte å ta ut litt av pengene og UTEN å bli trekt i minus når pengene forsvinner like mystisk som di kom dagen etterpå...
 #365426  av inzane2012

EDIT 1: tenkte kanskje jeg skulle forklare situsjonen først :) har en litt eldre Sony GPS, en NV-U70T for å vere eksakt...
og når jeg putter i cd'n får jeg opp den feilmeldingen på bildet...

kan noen kjapt forklare meg hva dette her skal bety?? har prøvd å legge den forbanna .dll fila inn i mappa som står der, men da får jeg bare opp en ny feil om c++ runtime, så har lasta ned den og på nytt men fortsatt samma feilen...
adsfhadfh.JPG
adsfhadfh.JPG (52.31 kiB) Vist 801 ganger
EDIT 2: ser ut til at det er en/flere filer på installasjons cd'n til denna dritten som er korrupte, er vist flere der ute som ikke har klart å fått installert software'n til denna gps'n...
 #365433  av ad92

hadde en litt irriterende episode på vei hjem fra jobb nå..

for at jeg skal kunne parkere må jeg kjøre ca 200m på en vei fra helvette, masse humper og grus..i nesten enden av veien kommer det en rav4 (naboen) han stopper opp, jeg stopper opp og begge forventer at noen skal rygge. naturlig nokk forventer jeg at han skal rygge siden det er myye kortere for han en for meg, og ikke minst har han en "terrengbil" og jeg en lav sportsbil.

tilslutt begynner han å rygge, det som er at mannen kan f*** ikke rygge idet hele tatt!
han legger om fra kant til kant å kjører i s form i 20 meter til han endelig finner ut hvordan man rygger rett bak. når jeg får parkert, kommer han og den gamle nabokjerringa å kjefter på meg for at dette tok alt for langt tid og at jeg skulle ha rygget i stedet for han... er en del idioter ute på veiene :P

har også lagt merke til at om jeg er med ett kvinnfolk hjem og foreldrene er der, så skal de med 99% kjangs kjefte på meg for at jeg råkjører når jeg ikke har kjørt gris i det hele tatt..

er ikke bare bare å kjøre sportsbil
 #365435  av ArildM

:lol: Sånn er det når man kjører sportsbil vettu ;)

inzane2012: Det er en DLL fil du mangler (som du kanskje skjønner), ser noen anbefaler å avinstallere Acer DataSecurity Management (og egentlig alle andre acer programmer). Men det er jo gitt at du bruker en Acer maskin da :roll:
 #365437  av inzane2012

ArildM skrev::lol: Sånn er det når man kjører sportsbil vettu ;)

inzane2012: Det er en DLL fil du mangler (som du kanskje skjønner), ser noen anbefaler å avinstallere Acer DataSecurity Management (og egentlig alle andre acer programmer). Men det er jo gitt at du bruker en Acer maskin da :roll:
u telling me... problemet er at jeg ikke finner en tråd om akkurat mitt problem, bare mange andre problem som alle har til felles at di får feilmelding på den DLL fila, har prøvd å laste den ned å legge den inn i system32 mappa, men da får jeg bare opp en ny feilmelding når jeg prøver å kjøre innstall fila fra cden... så sente en SINT melding til sony support nå...
 #365494  av Stiansen

FireWalk skrev:Da ble jeg oppringt av en av shell stasjonene i sentrum. Fylte bensin i går og brukte som jeg vanligvis gjør kort, så får jeg også 30 øre trumf bonus. Viser seg at det har skjedd en feil, og det jeg har fylt har ikke blitt trukket.... så må tilbake i dag å gjøre opp. Det samme skjedde på en annen shell stasjon for ca 2 måneder siden.

Er det noen andre som har opplevd dette? er det unikt for shell stasjonene eller skjer dette over alt? har aldri opplevd dette før noe sted.. så syntes det er litt merkelig at det skjer 2 ganger på så kort tid.

Man setter inn kortet, taster inn koden og får beskjed om å velge pumpe. så kommer det opp: Du kan starte påfylling på pumpe 3 f.eks. Så fyller man, og kjører der ifra. Som IT-mann syntes jeg dette systemet virker litt for simpelt. Det burde om ikke annet kommet opp en advarsel, både visuelt og gjerne med en alarm også om at betaling ikke kunne trekkes og at man derfor må betale i butikken f.eks. :D
Om man ikke har penger på kontoen så får man jo heller ikke fylt, og om man ikke setter inn noe kort så begynner jo ikke pumpa å gå heller på de kort automatene. Merkelig at dette skal skje..
Har skjedd meg også, og ble hengt ut inne på stasjonen når jeg skulle gjøre opp forran masse andre kunder.. derfor fyller jeg alltid på Esso..
 #365495  av ArildM

Esso her også, har bare stoppet på Shell et par ganger for å fylle V-power men siden jeg må ha 98 oktan på 20v motoren så blir det Esso fremover.
Får jo 30øre rabatt på Coop kortet mitt også da 8) 8) 8)
 #365500  av FireWalk

Da skjedde det igjen i dag.. på en annen shell stasjon! Jeg betaler alltid med kort for da får jeg 30 øre trumf rabatt.. Kom springende etter meg når jeg kjørte og sa det hadde skjedd en feil.. de fikk visst opp en feilmelding. Jeg fikk fylle selv om det ikke gikk igjennom. Hvordan er dette mulig? 2 ganger på like mange dager nå.. Helt utrolig! Kortet mitt er helt nytt btw.

Og hvorfor klarer ikke folk å parkere på kjøpesentre? Parkerte i 10 minutter for å gå inn å handle litt på polet. Når jeg kommer ut igjen så har noen allerede rukket kjøre på bilen min! stripet opp front fangeren...... Er vel et kvinnfolk som har rygget ut og lagt max over også "bang" rett inn i bilen ved siden av. OOOOPS... jaja, kjøre derifra før noen ser det........

synd det ikke skal kunne gå an å parkere noe sted uten at en eller annen idiot skal klare å komme borti bilen din. Det er slikt som gjør at det å ha en nylakkert flott bil blir mer en konstant kilde til angst enn lykke.. :|

Litt dårlig bilde pga sola, så det er ikke så lett å se på bildet, men det viser mye tydligere når en ser det med det blotte øye..
Vedlegg
kjøpesenter bulk, eller moabulk som vi kaller det her i Ålesund..
kjøpesenter bulk, eller moabulk som vi kaller det her i Ålesund..
moabulk.jpg (580.63 kiB) Vist 746 ganger
Sist redigert av FireWalk den 05 aug 2010 20:33, redigert 1 gang totalt.
 #365503  av ArildM

Er det mulig å ha sånn uflaks da :shock:
Gruer meg litt til min skal opplakkeres :roll:
 #365507  av predator

Kjipe greier Firewalk. Skjedde meg også, da jeg sto parkert ved ett av kjøpesenterene i byen. Jeg pleier å parkere helt alene, evt merke meg skiltene på de jeg parkerer vedsidenav, men sto alene når jeg gikk inn, og når jeg kom ut igjen også, men jaggu var det en bulk i skjermen på venstresiden gitt. Heldigvis for meg, så var ikke skjermen bra lell da, så måtte og har skifta den ut lell, men kjipern når slikt skjer. Hadde jeg sett det ved en annen manns bil, hadde jeg stoppa vedkommende til eieren av den andre bilen hadde kommet.
 #365555  av ad92

Hadde jeg sett det ved en annen manns bil, hadde jeg stoppa vedkommende til eieren av den andre bilen hadde kommet.
enig der! latterlig av folk som ikke ordner opp for seg, må være så ufattetlig irriterende å komme tilbake til ripet opp bil!! kjedelig firewalk, men du skal ver hive bilen under sprøyten om ikke så aaalt for lenge uansett :D
  • 1
  • 590
  • 591
  • 592
  • 593
  • 594
  • 1173