TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #363394  av Mr_Storbrua

aha.. my bad..

trodde sw20 kun var navnet på kaross, å ikke hadde noe å si med motor.. da lærte jeg noe nytt i natt også :)
 #363396  av hmsilset

Mr_Storbrua skrev:aha.. my bad..

trodde sw20 kun var navnet på kaross, å ikke hadde noe å si med motor.. da lærte jeg noe nytt i natt også :)
Tenker at alle heter sw20 jeg også, helt til jeg bare må kverulere litt :wink:

Ser ut som dette er en sw21.Girkassa er bare helt konge om motor holdes omtrent original :) En vanelig camry(som har samme motor og gir tror jeg) har null problemer med å kjøre mange hundre tusen km.Selv med litt herjing bør den lett gå 400.000km uten noe skraping.Clutch og utløserlager bør byttes ja :)
 #363406  av Audun F

Takk for mye bra info her :)

Jeg har allerede kjøpt inn ny clutch og svinghjul, så det blir jo bytta helt klart. Siden jeg ikke hadde de helt store problemene før motorn tok kvelden så tror jeg nok at jeg drøyern litt med å gjøre de helt store investeringene i girkassa. Kommer nok bare til å gjøre den skikkelig ren og fjerne eventuell rust. Det har dessverre blitt litt for mye penger til restaureringa av selve motorn nå :oops:

Fikk satt på en rekke nye slanger i går, begynner å bli bra nå. Er alikevel en rekke deler jeg ikke er helt sikker på hvor skal hen - og bildebanken min er ikke god nok for visse deler av motorn.
 #363468  av magnesmurf

Tør jeg å gjette på at det ene er lambdasensor og det andre er tempsensor? Høres rart ut med to stk av samme type...
 #363625  av mr2storbrua

Den ene er rund med masse hull i og går ca halvveis inn i eksosen, og den andre er tynn og firkanta og går nesten helt gjennom eksosen? Da er det lambda og eksostempsensorer...
 #363803  av Audun F

Noen som har delenr eller noe til disse i så fall? Muligens kanskje et bilde eller 2? Jeg har sjekka ebay, men lambda og oxygen benevnelsene blir brukt om hverandre... Dette er sikkert ganske rett frem, men jeg vil bare forsikre meg om at jeg ikke kjøper noe feil - IGJEN ;)

Toyodiy oppgir bare "Sensor, oxygen" som benevning - http://www.toyodiy.com/parts/p_U_1992_T ... _8715.html
 #363805  av ArildM

O2, Oxygen, Lambda, samme tingen :)
Toyodiy oppgir som regel rett delenummer, i alle fall har jeg erfart det til 20v motoren min :)
 #364323  av Audun F

Den som tier samtykker regner jeg med så da blir det en slik eksostemp: http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1030165

Vi har utover det fått skrubbet litt på girkassa - så nå er den klar for lakking :)
Girkasseprosjekt, litt forskjell fra rute 1 til 4 =)
Girkasseprosjekt, litt forskjell fra rute 1 til 4 =)
098.jpg (377.66 kiB) Vist 802 ganger
Jeg har kommet over noen deler som jeg trenger litt hjelp til å plassere. Noen som vet hva dette er til - og hvor de skal?
?
?
099.jpg (294.08 kiB) Vist 802 ganger
??
??
100.jpg (274.61 kiB) Vist 802 ganger
I tillegg så har varmeskjoldet fått en liten oppfrisking :)
Litt penere enn da jeg tok den ut av bilen ja...
Litt penere enn da jeg tok den ut av bilen ja...
101.jpg (214.19 kiB) Vist 802 ganger
 #364332  av magnesmurf

Det tykke røret ser ut som et vannrør av noe slag.. Det tynne røret tipper jeg skal frakte olje eller bensin..
Du får slå på tråden en dag, så skal jeg se om ikke jeg har tid til å komme ut og hjelpe deg med puslespillet. :wink:
 #366274  av Audun F

Da var det jul igjen :)

Fikk pakke fra DHL i dag med masse deler igjen, så da burde vi nærme oss ferdigstilling av girkasse og motor. Er litt småplukk jeg må få sandblåst og så håper jeg å få inn motoren for test et sted mellom den 20nde og 29nde da annenmekanikern min kommer en tur hjem.

NÃ¥ vil jeg ut og skru! :mrgreen:

PS: Er det noen som vet om et greit sted jeg kan teste bilen uten skilter? Må få kjørt den litt hardt for å sjekke at alt er som det skal...
 #366289  av magnesmurf

Skal du ikke lakke bilen før motoren slenges i?

For testing av bilen (husk innkjøring av motor først) er det vel bare å finne en privat hytte vei, helst hos noen du kjenner. Der har ikke politiet adgang..

Alternativt får du vel bare ta dne med på bane med prøveskilt?
 #366296  av PerX

Audun F skrev:Den som tier samtykker regner jeg med så da blir det en slik eksostemp: http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1030165

Vi har utover det fått skrubbet litt på girkassa - så nå er den klar for lakking :)
098.jpg
Jeg har kommet over noen deler som jeg trenger litt hjelp til å plassere. Noen som vet hva dette er til - og hvor de skal?
099.jpg
100.jpg
I tillegg så har varmeskjoldet fått en liten oppfrisking :)
101.jpg
svarte røret der, ser ut som vannrør som er festet oppå girkassa.? om jeg ikke bommer helt nu :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 73