TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilket speilreflekskamera anbefales

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #366727  av lasse

Drar frem igjen en gammel en jeg...
Driver og lukter på speilrefleks selv nå, og da er det jo det evige spørsmålet da... Er mest gira på ett canon kamera, og ser jo at ett 500D med 18-55 objektiv koster 5 lapper, er dette ett greit kjøp? Eller begynner det å bli utdatert? Er jo nesten ett år gammel denne tråden nå, å bruke noe særlig mer enn 6-7000 er jeg lite lysten på...
 #366737  av celicat23

Canon 450d, 500d og 550d er alle greie kamera. 450d har ikke video + det har litt lavere oppløsning enn de andre, men kommer jo an på hva du prioriterer. Bruktmarkedet kan også være aktuelt. Bare se opp for idioter som selger brukt utstyr til samme/dyrere enn nytt.

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visA ... &id=134351
550d m/kit linse til 5000kr.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=23822004
500d m/kit linse til 4500kr

Vurderer og ta ett "budsjett år" med ett 550d og ett par linser selv (eller rett og slett ta helt fri ett år)
 #366741  av inzane2012

celicat23 skrev:Canon 450d, 500d og 550d er alle greie kamera. 450d har ikke video + det har litt lavere oppløsning enn de andre, men kommer jo an på hva du prioriterer. Bruktmarkedet kan også være aktuelt. Bare se opp for idioter som selger brukt utstyr til samme/dyrere enn nytt.

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visA ... &id=134351
550d m/kit linse til 5000kr.

Vurderer og ta ett "budsjett år" med ett 550d og ett par linser selv (eller rett og slett ta helt fri ett år)
har ikke du ganske dyrt utstyr fra før av? eller har du fått solgt alt utstyret du hadde??
 #366745  av celicat23

inzane2012 skrev:har ikke du ganske dyrt utstyr fra før av? eller har du fått solgt alt utstyret du hadde??
Hadde.. Har solgt halvparten (1 kamera + noen linser) Har igjen 1 kamera + 3 linser, men vurderer og selge det og.
 #366746  av inzane2012

celicat23 skrev:
inzane2012 skrev:har ikke du ganske dyrt utstyr fra før av? eller har du fått solgt alt utstyret du hadde??
Hadde.. Har solgt halvparten (1 kamera + noen linser) Har igjen 1 kamera + 3 linser, men vurderer og selge det og.
men vist du vurderer å ta deg ett "billig år" hvorfor ikke bare beholde det utstyret du har igjen da? og heller knipse noen bilder i ny og ne til inspirasjonen kommer tilbake? vist det er den det skorter på da ??
tror vi alle kommer til å savne bildene dine vist du tar deg ett helt fri år fra fotografering...
 #366773  av celicat23

Passer bedre å bare ha noe billig utstyr når det bare skal brukes sporadisk. Unødvendig å ha dyrt utstyr som bare ligger å støver ned. Bortsett fra i år så har jeg hatt sånn halvveis "billig" utstyr de andre årene, og det har jo blitt bilder av det og :)
 #366786  av lasse

Har vært inne på tanken ja :wink: En kompis av meg har ett sånt lite kamera som er beregna på sånt, kosta ikke mange kronene heller... Får se hva som dukker opp av kroner i løpet av vinter'n :wink: