TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #368489  av Toms_3S-GTE

De ligner ganske mye på M3 speila som selges på ebay...

Hvis jeg fant riktig så er dette Ganador?:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=ganado ... 270.l1313#

og dette M3:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=m3+mr2 ... m270.l1313

De M3 speilene har jeg noen kliss nye av som jeg ikke skal ha - du kan få kjøpt de billig

Ellers så var de setene knall
Ja ganador er rimlig like M3 speil, jeg vet bare at ganador speil er 98% bolt-on og det er det slettes ikke sikkert M3-speil fra ebay er. Dessuten skal jeg ha de med blinklys slik at jeg slepper de forferdelige blinklysa på siden av frontfangeren :lol:
S2000 seter var slettes ikke noen dårlig ide!
såg ut som det kommer til å passe fint inn i kupeen
Ja, de skulle sitte som ett skudd de! :D
De setene såg rett og slett bare rett ut de i MR2'en
Ja, at ikke den kom med de setene orginalt fra fabrikken er ett under :lol:
De setene passer fint inn ja Vanskelig å montere?
Jeg har ikke mottatt setene enda, jeg har igrunn motatt veldig lite deler enda. Kommer selvfølgelig masse bilder fra monteringen osv når jeg får satt igang den, men det burde gå fint med tankte på at svigers klarer å sveise oljekjøler til båt :twisted:
Fett at du satser litt høgare enn kun matter, Toms! Burde ikkje være problem å få kilt dei setene fast til MR2en! Gleder meg til å sjå kva felger du ender opp med - lista er lagt høgt
Jeg satser veldig mye høyere enn kun matter ja :P Skulle igrunn hatt komplett nytt/omtrekt interiør, vi får se hva jeg finner på nettet :mrgreen: :twisted: Har tenkt på skrudde OZ Superleggera III felger, blir seende omtrent sånn her ut på bilen(Superleggera på bilde):
Bilde

Selve felgene ser slik ut:
Bilde

Tror de skulle bli rimlig fete lakkert i samme 2-toner som jeg håper jeg kan få lurt kompisen min til å lakkere bilen i :twisted:
 #368507  av Toms_3S-GTE

Vi ordner en bra deal da? O:) Om jeg supplerer lakk, klargjøring osv, regner med at jeg og sturla kan gjøre den omtrent klar for lakk ihvertfall. Blir også masse enkelt deler som skal "Color-codes" i samme farge som bilen også :twisted:
 #368509  av Audun F

Toms_3S-GTE skrev:Ja ganador er rimlig like M3 speil, jeg vet bare at ganador speil er 98% bolt-on og det er det slettes ikke sikkert M3-speil fra ebay er. Dessuten skal jeg ha de med blinklys slik at jeg slepper de forferdelige blinklysa på siden av frontfangeren :lol:
De M3 speila jeg har er i alle fall 100% bolt on siden jeg har kjørt med sånne sjøl. De jeg har er med blinklys også ;)
 #368510  av Toms_3S-GTE

De M3 speila jeg har er i alle fall 100% bolt on siden jeg har kjørt med sånne sjøl. De jeg har er med blinklys også
Stemmer, fant noe på ebay nå(søkt 100 ganger før men) så får se på hva de svarer før jeg bestemmer meg. Hvilke pris hadde du isåfall tenkt deg?
 #368625  av Toms_3S-GTE

Da har jeg bestilt deler fra Twos'r'us og, for det meste bare kjedelige deler, men er noen go biter inne i her allikevel :wink:

BKR7E Spark Plug - Set of 4 (3SGTE) - Hørt at de er noe av det bedre man får tak i:
Bilde

JonO-RSe Short Shift Combo Pack - Blir beskrevet som TRD Shortshift til under halve prisen:
Bilde

MKII MR2 Distributor Cap - Tenninga er noe sliten på bilen min så da ble disse delene bestilt:
Bilde

MKII MR2 Distributor Rotor:
Bilde

MKII MR2 Spark Plug Wire Set:
Bilde

4x MKII MR2 Door Handle Bezel - 2 fordi de jeg har er sprekt og 2 for custom work seinere:
Bilde

MKII MR2 T Top Weatherstrip (body side) - Kjekt å ha den dagen taken begynner å lekke:
Bilde

MKII MR2 T Top Weatherstrip (T Top)
Bilde

MR2 Standard Brake Pads - Street - Tregte nye bremseklosser da bilen ble kjøpt med 0,1mm bremsebelegg på klossene, og kjørt 88 mil tilbake til bergen :twisted: :
Bilde

Solid Brass Shift Cable Bushings - Fordi jeg hater slarkete girkasser! :twisted: :
Bilde

Teflon Lined Braided Steel Clutch Line - Forbedrer clutch kontrollen :
Bilde

Low Rise Rev.6 Quad Headlamp Conversion - Ukens godbit! Fordi jeg er sikker på at de orginale vippelyktene senker topphastigheten på bilen med 30 km/t :lol: :lol: :lol: :
Bilde
 #368628  av predator

Likte veldig godt den siste updaten din der. Har leenge sikkla på slike, bare ikke bestilt enda, er noe nedpå lista enda. :)
Lækker update :D
 #368629  av Toms_3S-GTE

Likte veldig godt den siste updaten din der. Har leenge sikkla på slike, bare ikke bestilt enda, er noe nedpå lista enda.
Lækker update
Regner med at du sikter til Rev.6 lyktene ? Ja de er pene de, optimalt skulle jeg hatt RX-7 Lykter eller Lyktene fra den siste celica'n på den, men det blir jo umulig å få godkjent i Norge. Skal leke Litt med de low rise lyktene tror jeg, må bare få målt opp lys-enhetene før jeg finner ut om det i det hele tatt er verdt og prøve :lol:
 #368630  av FireWalk

Har vurdert slike lykter selv jeg :) Men syntes det ble litt bortkastet siden de kun brukes når det er mørkt og man er på "langtur" likevel, og da er det ingen som ser dem uansett. Ellers er de jo gjemt under panseret. :) Men stilig er de jo. De orginale er jo rævstygg! :P

Håper du får mer hell med de STI tennkablene enn jeg har hatt. Mine gikk i oppløsning ganske fort. Mye pga de pluggene også (de må skiftes ganske ofte. er jo billig plugger, men funker bra).

Det som skjedde med meg var at tennkablenes hette helt nederst løsnet fra resten slk at denne satt igjen rundt tennpluggen helt nederst i brønnen. Måtte knote lenge med en lang nebbtang for å klare å få dem ut igjen. Så nå er jeg tilbake på orginale pluggledninger igjen. :\

Om man skal ha ettermonterte så tror jeg faktisk NGK sine faktisk er bedre rent kvalitetsmessig, iallefall på utsiden. MSI kablene er nok gode de med tanke på å lede strøm osv. Men desverre levde de ikke helt opp til forventningene :\
 #368632  av Toms_3S-GTE

Har vurdert slike lykter selv jeg Men syntes det ble litt bortkastet siden de kun brukes når det er mørkt og man er på "langtur" likevel, og da er det ingen som ser dem uansett. Ellers er de jo gjemt under panseret. Men stilig er de jo. De orginale er jo rævstygg!

Håper du får mer hell med de STI tennkablene enn jeg har hatt. Mine gikk i oppløsning ganske fort. Mye pga de pluggene også (de må skiftes ganske ofte. er jo billig plugger, men funker bra).

Det som skjedde med meg var at tennkablenes hette helt nederst løsnet fra resten slk at denne satt igjen rundt tennpluggen helt nederst i brønnen. Måtte knote lenge med en lang nebbtang for å klare å få dem ut igjen. Så nå er jeg tilbake på orginale pluggledninger igjen. :\

Om man skal ha ettermonterte så tror jeg faktisk NGK sine faktisk er bedre rent kvalitetsmessig, iallefall på utsiden. MSI kablene er nok gode de med tanke på å lede strøm osv. Men desverre levde de ikke helt opp til forventningene :\
De orginale lyktene er så grusomme at jeg vil ikke ha de på bilen min selv om de ikke syntes :lol:

Regnet med at Twos'r'us hadde kvalitets varer jeg, men vi får se hvordan det går. De kostet jo ikke allverden uansett.

Valgte forresten NGK-plugger etter å ha hørt diverse skrekk historier om Iridium plugger.
 #368635  av FireWalk

Toms_3S-GTE skrev:
Har vurdert slike lykter selv jeg Men syntes det ble litt bortkastet siden de kun brukes når det er mørkt og man er på "langtur" likevel, og da er det ingen som ser dem uansett. Ellers er de jo gjemt under panseret. Men stilig er de jo. De orginale er jo rævstygg!

De orginale lyktene er så grusomme at jeg vil ikke ha de på bilen min selv om de ikke syntes :lol:

Regnet med at Twos'r'us hadde kvalitets varer jeg, men vi får se hvordan det går. De kostet jo ikke allverden uansett.

Valgte forresten NGK-plugger etter å ha hørt diverse skrekk historier om Iridium plugger.
Ja iridium kan være litt skummelt. Spesielt om man skrur opp trykket litt. NGK pluggene er relativt sikre og fungerer fint. Men de varer jo bare en brøkdel så lenge. Men til den prisen er det jo ikke noe problem å skifte litt oftere :D

Joda, de sleger som regel kvalitetsvarer. Kan jo være jeg var uheldig, men så det var en annen som hadde hatt akkurat samme problemet og så kan jo være det er noe tull med de der.
 #368638  av ad92

Blir bare mer og mer forventningsfull til hvordan bilen blir til slutt!! :)
Liker virkelig måten du gjør ting på :lol: her går det fort fremover :D

angånde orginal lykter så synst jeg faktisk at de ikke er såå alt for stygge, man ser liksom at noe spesielt kommer kjørende. Bilen trekker mye mer oppmerksomhet, om dette er fordi folk lurer på hvorfor i h**** jeg bruker det eller for at de synst det er kult er en annen sak :lol:

synst vertfall de kler bilen min helt ok, selv om jeg selfølgelig skulle hatt rev6 lyker jeg og. Ser jo hakke bedre ut.

Bilde
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 27