TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger til 91 mod mr2

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #368774  av Jonas85
 
Noen som har forslag til noen kule felger til mr2? Prøvd å finne noen en stund nå, men er synes det er lite å velge mellom.. :(
 #368796  av john_e
 
Vil nesten anbefale å lete på utenlandske sider, mange av dem har skikkelig utvalg av tøffe felger :)

Spesifiser ca. hvor mye du vil legge i felger, og om du vil ha merkefelger (volk, enkei, rays osv.) eller ikke.
(Husk bredere felger bak enn foran :D)
Hjelper gjerne til med forslag.
 #368838  av Jonas85
 
john_e skrev:Vil nesten anbefale å lete på utenlandske sider, mange av dem har skikkelig utvalg av tøffe felger :)

Spesifiser ca. hvor mye du vil legge i felger, og om du vil ha merkefelger (volk, enkei, rays osv.) eller ikke.
(Husk bredere felger bak enn foran :D)
Hjelper gjerne til med forslag.
Forslag til sider jeg kan se etter felger? Må det være bredere bak enn foran? Se jo mye kulere ut med bredere bak :) Men da blir gjerne prisen dyrere.
Bare felgen ser bra ut og holder seg med tanke på kvalitet etc så :)
 #369032  av inzane2012
 
TSW Catalyuna er felger som jeg mener passer über bra på mr2, begynner å bli en del som har sånne felger nå da, men du kan jo bare evt. lakkere dem i en annen farge om du vil :) ellers kommer det og ann på stilen du vil ha, streetracing, baneracing, felger med svær kant osv :)

andre felgmerker som har fete felger til mr2 er vertfall OZ, Racinghart, Volk, König, TSW, Ultralite... Racinghart, Volk og König er ver relativt dyre felger, men så får du og rimelig bra kvalitet der og ;)

EDIT: di MÅ ikke vere bredere bak enn fremme, men bilen kom orginalt med bredere felger bak enn fremme, så du kan få mas på en evt eu-kontroll om felgene ikke etter spec's... samt det har nok og litt med kjøreegenskapene til mr2'n :)
 #369099  av john_e
 
Enkei rpf1 er råe og lette felger til en bra pris.

Ellers hadde det vært helt awesome hvis flere her hjemme hadde begynt å snust på felgmerker som Advan og Work og alle de andre hardcore drifte-japse-hjulene 8)
Det er i alle fall ganske så skjeldent å se det på veiene i Norge enda :) (skjønner at mange blir skremt av dårlige veier såklart)

Det er i det hele tatt overraskende mye som tar seg godt ut på mr2, så lenge man er villig til å kjøre på med skikkelig fitment :) (kommer til å gjøre det selv når jeg kommer dit på prioriteringslista)
 #369102  av inzane2012
 
Jeg syns personlig at TSW Catalyuna er di felgene som tar seg best ut på mr2, er akkurat passe stor kant på di, og du får di i di aller fleste størrelser og med riktig innpress :)

jeg personlig syns ikke mr2 passer med felger som er over 8" breie med en 4" stor kant, og med masse chrome, syns det passer bedre på VIP-stilen til lexus/audi/BMW/merc o.l, MR2 syns jeg tar seg bedre ut med litt mer racing aktige felger, og da er det ikke så bra med 10"*18" felger på en så liten bil :)
 #369108  av john_e
 
10x18" kan vel bli rått så lenge det er bakpå, og når alt det andre stemmer :)

Er ikke en stor tillhenger av mye kant på mr2 jeg heller, men det finnes mye tøft og sporty uten kant :)
 #369979  av stianøverland
 
[quote="inzane2012"]TSW Catalyuna er felger som jeg mener passer über bra på mr2, begynner å bli en del som har sånne felger nå da, men du kan jo bare evt. lakkere dem i en annen farge om du vil :) ellers kommer det og ann på stilen du vil ha, streetracing, baneracing, felger med svær kant osv :)

andre felgmerker som har fete felger til mr2 er vertfall OZ, Racinghart, Volk, König, TSW, Ultralite... Racinghart, Volk og König er ver relativt dyre felger, men så får du og rimelig bra kvalitet der og ;)

EDIT: di MÅ ikke vere bredere bak enn fremme, men bilen kom orginalt med bredere felger bak enn fremme, så du kan få mas på en evt eu-kontroll om felgene ikke etter spec's... samt det har nok og litt med kjøreegenskapene til mr2'n :)[/quote]


+ at det gir en helt annen kjøreopplevelse med litt mer gummi bak.
der er jeg litt heldig, det står ingenting opplyst om felger og innpress i vognkortet mitt, så jeg kan i bunn å grunn bruke hva jeg vil :)
 #370144  av inzane2012
 
du trenger ikke ha bredere felger bak for å få mer gummi på bakdekka :) men det blir vel flisespikkeri :)

i mitt vognkort trur jeg bare orginal felg størrelse står, ikke innpress, men ikke 100% sikker...
om det ikke er opplyst her, så kan jeg vertfall informere trådstarter at orginal inpress på mkII er 45mm :)