TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 MK2 ceramics power ??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #371899  av jarls
 
Jeg har byttet til meg en mr2 mk2 med 3sgte motor.

På toppdekselet på motoren står det ceramics power
Bilde


Jeg fikk også med en ekstra motor, men den står det ikke ceramics power på
Bilde


Kan noen svare meg på hva som er forskjellen på disse motorene?
 #371900  av mr2storbrua
 
Vil tippe at det er turboen som er forskjellen. Den ene har keramisk turbin, mens den andre ha stål-turbin. Dette er forskjellen på de to turboen fra Japan og USA (turboene heter det samme, CT27), men husker ikke hvilket land som hadde hvilken turbo. Dette finner du sikkert ut med et raskt søk...
 #371901  av jarls
 
mr2storbrua skrev:Vil tippe at det er turboen som er forskjellen. Den ene har keramisk turbin, mens den andre ha stål-turbin. Dette er forskjellen på de to turboen fra Japan og USA (turboene heter det samme, CT27), men husker ikke hvilket land som hadde hvilken turbo. Dette finner du sikkert ut med et raskt søk...
Takk for svar!
Jeg ser at det står CT26 på begge turboene, men jeg regner med at de bare bruker samme "hus"?

Så jeg har altså denne turboen?
http://www.atsracing.net/Parts.mvc/Index/CT27
 #371904  av mr2storbrua
 
Da er det CT27 som er på Supra'n da, bare jeg som blander litt. Er CT20b på 3.gen 3S-GTE hvertfall...

De bruker nok samme hus ja, tror bare det er turbinen som er forskjellen.
 #371912  av lasse
 
CT27 er en oppgradert turbo som ATS lager :wink:
"Ceramics power" står det på japanbilene, som sagt er det kjeramisk turbin på den, 225hk originalt, i motsetning til den det ikke står på som er fra en usa bil, den har 204 hk originalt, pluss at den ihvertfall har egr (sender eksos tilbake i innsuget for å få varmere forbrenning og mindre utslipp mener jeg)
 #371925  av jarls
 
lasse skrev:CT27 er en oppgradert turbo som ATS lager :wink:
"Ceramics power" står det på japanbilene, som sagt er det kjeramisk turbin på den, 225hk originalt, i motsetning til den det ikke står på som er fra en usa bil, den har 204 hk originalt, pluss at den ihvertfall har egr (sender eksos tilbake i innsuget for å få varmere forbrenning og mindre utslipp mener jeg)
Hehe! Jeg har tydligvis en del å lære i denne japseverden (Jeg har alltid hatt bmw)
Helt frem til nå nylig har jeg trodd at JDM var en tuning produsent :lol:

Men er denne turboen bedre enn en normal CT26?
 #371956  av predator
 
Den yter mere enn en CT26.
Om den er "bedre" vel, det vet jeg ikke. Men den yter mere iallefall.