TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gummipute, bakdiff

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #36899  av Terje
 
Gummiputen som holder bakdiffen på plass er nok gåen, er det noen som har delenr. eller tegning til denne, og evt. ca. pris for å få det fixet?
 #36904  av celica4wd
 
Jeg hørte at det bare er snakk om 200-300 kroner pluss 10-20 min arbeid...

 #36914  av CelicaTurbo
 
Hør med Toyota om dem kan gi en pris på det, tror ikke det blir så alt for dyrt men tror puten koster litt mer enn 2-300 men så alt for ille er det ikke. Jobben skal være ganske grei også. Har du vognkortet med karosserinummer tilgjengelig så skal delelager enkelt finne en pris for deg..

 #36935  av larsst185
 
Mener den puta kosta ca 600.Og tror det er mer i overkant av en times jobb for å skifte den.Det som også skjedde med min var at spissinga bak ble helt på jordet etterpå pga at jeg måtte litt ned med hele bakstillinga,og det er såpass mye dødgang i skruehullene at man neppe klarer å få det tilbake helt på samme plassen.Så jeg vil anbefale 4 hjulsmåling etterpå og..

++

 #36985  av celica4wd
 
Da ble det litt ekstra her og der, men ikke så alt for ille...

 #37164  av Terje
 
Får vel ta en prat med Toyota da, noen av Toyota verkstedene i Bergen som har mer peiling på GT4 enn andre? Hadde jo vert greit å prata med ein som hadde vert borti typen før...

 #37182  av CelicaTurbo
 
Anbefaler dem bak Ikea i Åsane, dem har gitt meg super service dem gangene jeg har hatt behov for det, og dem gav Kenneth en bedre pris for bytte av clutch enn hva Toyota v/Fjøsangerveien gjorde.. Om dem har gjort akkurat dette før er det vel ikke så stor sjangs for, men det er jo sannsynlig at dem har gjort det på andre firehjulstrekkere og uansett burde det ikke være noe vanskelig eller tidkrevende for dem akkurat..

 #37191  av kennethx
 
stemmer det, 9000,- vs. 10.700,-