Takk Takk, vært en liten drømmebil av meg så gleder meg som en unge
Men over til tråden igjen, noen som vet helt grunnen hvorfor man ikke kan få lån på gamle aka nye? Banken min kunne ikke svare på det i allefall.
Det banken ser er jo bare siffer/sum/penger, ser banken ikke forskjell på en 2010 til 200 000 og en 1990 til 200 000 når de får inn 5000kr i mnden? Så lenge personen ikke har noen anmerkninger og er betjeningsdyktig (om det er riktig ord) , man kanskje til og med har egenkapital burde jo det går uten problemer.
Før var jo det lignende med huslån, så lenge du hadde betjeningsevne så fikk du huslån, og folk kom seg på markedet. NÅ derimot når slike som meg nyutdannet og ikke kommer seg på markedet for man må ha halv mill (ok litt å ta i men) i egenkapital og høy lønn, gjerne være to personer.
Ser for meg at fler og fler biler, eldre ikon kommer til å ruste ned til en haug uten at man får muligheten til å nyte dem, for de som vil pusse dem opp og gi dem mange nye år.
Verden kommer uheldigvis til å være full av toyota prius hybrider . . og jeg liker det ikke.