TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Petters MR2 Mk2(Straks igang for fullt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370355  av inzane2012

MRPETTER skrev:Tror nok det blir en god del mer lyd, men det er bare tøft :D
hehe, det er bare noe du sier nå, etter å ha kjørt med det sånn i 2-3 mnd så blir di sikkert drit lei av den konstante duren fra dekka og vinden :)
 #370372  av MRPETTER

inzane2012 skrev:
MRPETTER skrev:Tror nok det blir en god del mer lyd, men det er bare tøft :D
hehe, det er bare noe du sier nå, etter å ha kjørt med det sånn i 2-3 mnd så blir di sikkert drit lei av den konstante duren fra dekka og vinden :)
Må huske at dette ikke blir noen hverdagsbil nå da :wink:
 #372783  av MRPETTER

Har ikke skjedd så altfor mye her nå, men kan ta en liten update: )

Har pratet en del med Markus om motor, og jeg ender nok kansje opp med å kjøpe motor av han: ) men har flere motorer på hand, så tar meg god tid for og se hva som lønner seg: )

Ellers har jeg kjøpt en PWR aluminiums radiator av Morten, men har ikke hentet den enda:)

Har også kjøpt en 98+ vinge : )
I posten kommer straks:
- Intercooler(Skal monteres i bagasjerommet)
- Oljekjøler
- Fuelcell
- Titanium tauekroker
- Oil catch tank
- Swirl pot

Grunnen til at jeg kjøper dette først er fordi jeg må sveise fast og lage oppheng til disse delene før bilen blir sendt avgårde på lakkering: )
Også tok Lasse turen oppover for noen uker siden og hjalp meg med å valse hjulbuene bak: )
Har også kjøpt en del metall og aluminium for og lage: Bagasjerom, plate under radiator for bedre air-flow under bilen og for fjerning av lister, bensinlokket og blinklysene i framskjermene: )
Bilder kommer
 #372797  av john_e

Ser ut til at det blir en skikkelig bil :)

Hva med å dra en stor luftkanal fra framfangeren, gjennom radiatoren og opp av panseret? :twisted:
Da går airflowen fortsatt inn i radiatoren, men ut oppå bilen, så det blir vacuum under. (Så det på en time attack mr2 :) )

Følger med ;) Håper du tar masse bilder underveis :)
 #372803  av MRPETTER

john_e skrev:Ser ut til at det blir en skikkelig bil :)

Hva med å dra en stor luftkanal fra framfangeren, gjennom radiatoren og opp av panseret? :twisted:
Da går airflowen fortsatt inn i radiatoren, men ut oppå bilen, så det blir vacuum under. (Så det på en time attack mr2 :) )

Bra forslag: )
Har sett samme oppsett jeg også: ) bra at noen følger med, blir mye mer moro og bygge bil da: ) :D
 #372829  av Toms_3S-GTE

Bygg "flat underbody panels" på den ;) Da blir den sugd mot bakken når du får litt fart på den ;) Tenkt å gjøre det selv når jeg har daglig tilgang til bilen min :lol:
 #372836  av john_e

Toms_3S-GTE skrev: Bygg "flat underbody panels" på den ;) Da blir den sugd mot bakken når du får litt fart på den ;) Tenkt å gjøre det selv når jeg har daglig tilgang til bilen min :lol:
Da gjelder det å ha riktig stuk på bilen, hvis ikke blir det takeoff :mrgreen:

Er enig i det forslaget :) Det skal visst gi godt merkbar forskjell i stabiliteten :)
 #372846  av inzane2012

MRPETTER skrev:

Bra forslag: )
Har sett samme oppsett jeg også: ) bra at noen følger med, blir mye mer moro og bygge bil da: ) :D
er det som er meningen mer border sitt venta panser ;) å hindre "front end lift" som følge av at lufta ikke har noen plass å gjøre av seg etter den passerer gjennom radiatoren...
Toms_3S-GTE skrev:
Bygg "flat underbody panels" på den ;) Da blir den sugd mot bakken når du får litt fart på den ;) Tenkt å gjøre det selv når jeg har daglig tilgang til bilen min :lol:
du tenker på undersiden av bilen nå sant? mr2'n har jo i for seg "flat underbody panels" orginalt da, er vel 4 plater til sammen fra fronten og bak til motoren, men helt flatt bør det vel ikke vere, best er å få lagd til en skikkelig diffuser fremme og venturi kanaler bak...
 #372873  av Toms_3S-GTE

du tenker på undersiden av bilen nå sant? mr2'n har jo i for seg "flat underbody panels" orginalt da, er vel 4 plater til sammen fra fronten og bak til motoren, men helt flatt bør det vel ikke vere, best er å få lagd til en skikkelig diffuser fremme og venturi kanaler bak...
Tenker på noe lignende dette:
Bilde
Underbody panels skal ikke være helt flate nei. De skal faktisk være høyere midt under bilen enn de er ved dekkene for å ha mest mulig effekt. Og diffuser og venturier sier vel seg selv når man først bygger underbodtpanels.
 #372895  av inzane2012

hadde vert rått med noe sånt noe ja, i børsta alu eller noe sånt ;) karbon blir nok for dyrt og glassfiber er vel ikke holdbart nok..
 #372906  av Andrepedersen

inzane2012 skrev:hadde vert rått med noe sånt noe ja, i børsta alu eller noe sånt ;) karbon blir nok for dyrt og glassfiber er vel ikke holdbart nok..
Børsta alu hadde også vært dyrt !
 #372923  av ad92

mad psi selger jo rear diffuser laget til mr2 :D Er vell ikke store poenget å ha en uten å ha gjort ting skikkelig på undersiden da. Og man må jo lage det til slik at dem går an å ta av uten å måtte kappe vekk hele dritten :lol:

Er vell en smule upraktisk og unødvendig på en bil som skal brukes mer en på banetreff og søndagsturer. Pluss, man børr ha peiling på hva man gjør på når man lager til, tror ikke aerodynamikk er bare bare :lol:
 #372944  av john_e

ad92 skrev:Er vell en smule upraktisk og unødvendig på en bil som skal brukes mer en på banetreff og søndagsturer. Pluss, man børr ha peiling på hva man gjør på når man lager til, tror ikke aerodynamikk er bare bare :lol:
Upraktisk er det nå med styling også, men er det noe hinder? ;) Skal du ha deg praktisk bil kjøper du en stasjonsvogn... Mr2 skal være underholdende :)

For å si noe om hvor viktig aero faktisk er, så begynner det å vibrere i forstillinga når man passerer 100 uten å ha på plastdekslene rundt framhjulene. Så du får tro hva du vil, men det er faktisk en big deal :)
 #372960  av MRPETTER

john_e skrev:
ad92 skrev:Er vell en smule upraktisk og unødvendig på en bil som skal brukes mer en på banetreff og søndagsturer. Pluss, man børr ha peiling på hva man gjør på når man lager til, tror ikke aerodynamikk er bare bare :lol:
Upraktisk er det nå med styling også, men er det noe hinder? ;) Skal du ha deg praktisk bil kjøper du en stasjonsvogn... Mr2 skal være underholdende :)

For å si noe om hvor viktig aero faktisk er, så begynner det å vibrere i forstillinga når man passerer 100 uten å ha på plastdekslene rundt framhjulene. Så du får tro hva du vil, men det er faktisk en big deal :)

aerodynamikk er en VELDIG big deal :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18