TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Støpe epoxy ute pÃ¥ høsten? (lav temp)

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #371995  av john_e
 
Lurer på om det er mulig å støpe epoxy bagasjelokk ute nå på høsten, eller om det blir for kaldt :?:
Skulle ha laget erstatningsdeksel for motorlokk og bagasjelokk til vinteren, så har lyst til å gjøre det nå mens motoren er ute :)
 #371996  av Mr_Storbrua
 
Vet ikke hvordan tempen er hos deg, men regner ikke med at det vil tørke noe særlig.. skal vel helst ha 20 grader for å tørke normalt, så dobler vel tørketiden seg for hver 2. grad nedover mot 0.. Tror ikke herderen virker under 10 grader..
 #372004  av john_e
 
Mr_Storbrua skrev:Vet ikke hvordan tempen er hos deg, men regner ikke med at det vil tørke noe særlig.. skal vel helst ha 20 grader for å tørke normalt, så dobler vel tørketiden seg for hver 2. grad nedover mot 0.. Tror ikke herderen virker under 10 grader..
Da ser det ut til at jeg må rigge et midlertidig støperi i kjelleren da ;)
Er vel 3-6 grader ute, så blir litt kaldt :)
 #372005  av Mr_Storbrua
 
Ja, er nok i kaldeste laget det ja..
 #372507  av loft
 
Drev å støpte i -30 i vinter men da hadde man en gassdreven varmovn på 20kW..Kjøp den sånn industriovn på ett par tusen W, de ekke så dyre på Jula o.l.
 #372951  av john_e
 
loft skrev:Drev å støpte i -30 i vinter men da hadde man en gassdreven varmovn på 20kW..Kjøp den sånn industriovn på ett par tusen W, de ekke så dyre på Jula o.l.
Er jo en mulighet det, men jeg får nesten vente til motoren er på plass likevell, så tar jeg det derfra :)