TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 supra 2JZ prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #373544  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:Ja tror det blir mye kjøring neste år, har jo hele vinteren å få biln ferdig, så må vel få kjørt litt på vårteffet på acr :-)
Hadde vært knall å fått med en gjeng å leid acr en gang, tror ikke det hadde blitt så mye hvis vi har fått med nokk mange på dette :-)

Har ikke bestemt meg enda jeg heller, men har sett litt på Tein flex: http://store.driftmotion.com/static/i-t ... -61ss1.php
Hva ligger D2 på i pris?
D2 får du til under 1000 USD på ebay værtfall:) skal visstnok være et meget godt coilover sett. Men vi får se.. pengene det stopper i :/

Koster vell 30-35.000,- for leie av acr pr dag. ved lukket treff.. med forbehold om prisforandringer. vet baneleien ble satt opp i år, derfor høsttreffet ble avlyst :/

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D2-RACIN ... ccessories
 #373547  av thomas_ja27

tomrnk skrev:D2 får du til under 1000 USD på ebay værtfall:) skal visstnok være et meget godt coilover sett. Men vi får se.. pengene det stopper i :/

Koster vell 30-35.000,- for leie av acr pr dag. ved lukket treff.. med forbehold om prisforandringer. vet baneleien ble satt opp i år, derfor høsttreffet ble avlyst :/

Ja de var jo straks litt rimeligere enn de jeg har sett på :) kanskje jeg skulle ha gått for disse i stedet. Begynner å bli høvelig sprengt budsjettet mitt og, så må ta dette litt utpå vårparten når jeg er i mål med motorprosjektet :)

Hmm ja da bør man være ihvertfall 30-40 stk som blir med, ellers blir det nokk vel mye per snute. hadde sikkert gått an å fått med en annen klubb å spleiset på dette :)
 #373580  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:
tomrnk skrev:D2 får du til under 1000 USD på ebay værtfall:) skal visstnok være et meget godt coilover sett. Men vi får se.. pengene det stopper i :/

Ja de var jo straks litt rimeligere enn de jeg har sett på :) kanskje jeg skulle ha gått for disse i stedet. Begynner å bli høvelig sprengt budsjettet mitt og, så må ta dette litt utpå vårparten når jeg er i mål med motorprosjektet :)

Hmm ja da bør man være ihvertfall 30-40 stk som blir med, ellers blir det nokk vel mye per snute. hadde sikkert gått an å fått med en annen klubb å spleiset på dette :)

Ja det er ikke ille pris på D2 =D

Hadde gått an å blitt med møre gatebil, forholdsvis stor gatebilklubb:)
 #373596  av thomas_ja27

montering av kammer
IMG_0234.JPG
IMG_0234.JPG (1.06 MiB) Vist 1390 ganger
ferdig shimset
IMG_0247.JPG
IMG_0247.JPG (1.08 MiB) Vist 1390 ganger

Var å pratet med biltilsynet i dag, de mente på at hvis jeg kunne skaffe papirer på at bilen ble levert med 280 hk orginalt med 1jz motoren og papirer på at 2jz ikke overstiger dette så skulle det gå bra. Dro rett bort på Toyota her i byen, de sendte forespørsel til importøren slik at jeg får et brev med det som skulle til for godkjenning :)

I morgen kommer delene til gearboxen, så kommer delene til registeret på fredag.
Bare det kommer litt regn, så snøen på veien forsvinner så blir det testing :)
Sist redigert av thomas_ja27 den 10 nov 2010 22:03, redigert 1 gang totalt.
 #373597  av thomas_ja27

tomrnk skrev:Ja det er ikke ille pris på D2 =D

Hadde gått an å blitt med møre gatebil, forholdsvis stor gatebilklubb:)
Ja det hadde jo vert en mulighet, får vel lufte dette litt mere når sesongen starter til neste år :)
 #373638  av thomas_ja27

hmm like før jeg gir opp å setter i automatkassen nå.... huset jeg fikk i dag passet jo selfølgelig ikke. er tydligvis en nyere versjon av r154 jeg har..
 #373845  av thomas_ja27

Liten bildeoppdatering :)

Toppdeksel på plass
IMG_0250.JPG
IMG_0250.JPG (1.12 MiB) Vist 1319 ganger
Mesteparten på plass igjen
IMG_0258.JPG
IMG_0258.JPG (1.32 MiB) Vist 1319 ganger
Litt bedre tomgangstrykk på denne karen i forhold til 7m'n :p
IMG_0253.JPG
IMG_0253.JPG (732.92 kiB) Vist 1319 ganger
 #373850  av Andreazz

Hehe, jaa, 7M har ikke mye oljetrykk. De er konstruert slik, selv ikke en nyoverhalt motor har så mye på tomgang. Men din har ikke så høyt trykk ved driftsvarm motor?
 #373855  av TBS

Andreazz skrev:Hehe, jaa, 7M har ikke mye oljetrykk. De er konstruert slik, selv ikke en nyoverhalt motor har så mye på tomgang. Men din har ikke så høyt trykk ved driftsvarm motor?
Ja, hvorfor er det slikt? Ved kald motor på tomgang har jeg ca 2 bar. Når den har gått seg varm er den nede i ca 0,5 bar, og 2,5- 3 bar ved rundt 5000 omdr... Jeg mener å huske jeg leste noe om en bypass ventil for oljen i ett eller annet inlegg:P?
PS. går det an å gjøre noe for å få høyere oljetrykk?

Tim
 #373881  av thomas_ja27

Andreazz skrev:Hehe, jaa, 7M har ikke mye oljetrykk. De er konstruert slik, selv ikke en nyoverhalt motor har så mye på tomgang. Men din har ikke så høyt trykk ved driftsvarm motor?
Nei jeg vet ikke, har ikke kjørt den varm enda :P får se hvor den legger seg når jeg får bilen på veien :)
Ja 7m'n var vel bygd for lavt oljetrykk, så de tåler det nokk sikkert :P
 #373888  av Supramk3turbo

2jz har ganske bra oljetrykk generelt...Jeg har rundt 6 bar på kald motor, å rundt 2 bar på gjennomvarm motor :)
 #373894  av Andreazz

TBS skrev:
Ja, hvorfor er det slikt? Ved kald motor på tomgang har jeg ca 2 bar. Når den har gått seg varm er den nede i ca 0,5 bar, og 2,5- 3 bar ved rundt 5000 omdr... Jeg mener å huske jeg leste noe om en bypass ventil for oljen i ett eller annet inlegg:P?
PS. går det an å gjøre noe for å få høyere oljetrykk?

Tim
De er laget slik. "Low pressure, high flow".
Minimum trykk på tomgang ifølge TSRM kan være så lavt som 0,4bar. Så du kan sove godt om natten med trykkene du oppgir på din motor. De har jo ikke varsellampe for lavt oljetrykk montert heller, kun oljetrykksmåler.

Tok en stund å venne seg til å se så lave trykk på måleren ved varm motor, var ganske skeptisk i begynnelsen. Vanlig driftstemperatur så har jeg samme som deg, rundt 0,5bar på tomgang, rundt 1bar på 1000rpm også stiger det med ca1bar pr 1000rpm. Kan nesten bruke oljetrykksmåleren som turteller :P
Nå har jeg hatt bilen over 6år, å motoren har aldri laget en ulyd, heller ikke med oljetemp på 110-120grader ved banekjøring.

Har hatt av bunnpanna en gang å sjekket råde å veivlager, ingen unormale tegn til slitasje.

Nå ble det litt offtopic her, men ville bare få fram at 7M`en kan fungere den også :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19