TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gran Turismo 5

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #374533  av chris

predator skrev: Skjønner ikke helt den skuffelsen jeg.
For at de skal kunne ha skademodellering, må de ha tilatelse fra bilfabrikk. Mange av de store bilfabrikkene vil ikke gi tilatelse til det. Derfor KAN de ikke ha det.
Og sånn som jeg har forstått det, så har de faktisk tatt opp lyd fra hver enkel bil, så lyden du hører fra tven din, er faktisk den lyden som er i bilen du kjører på spillet. Men det er kansje ikke så lett å kjenne igjen lyden fra rl - til at den skal komme ut av noen 2-3 tommere fra tven (eller evt eksterne høytalere ) Du kan kjøpe videokamera/opptaksutstyr til 10talls tusen , å gå i gata å ta opp når kompisen din kjører forbi med en rånbil/familiebil, å prøve å få den samme lyden ut av tven når du spiller av.. Garantert skuffa etterpå ....
Jeg har stereo til 50 laken, og tv'en min har ikke høyttalere. :) I tillegg jobber jeg tross alt med lyd, så jeg har da et snev peiling på hva jeg snakker om :) Skuffelsen skyldes dels at lyden ikke var som forventet, dels mangel på skademodellering, og dels sinnsyk lang ventetid. Hvis de ikke kan ha skademodellering, bør de ikke skryte av det i flere år.
Nå er lyden bedre enn på GT4, men ikke helt der de bør være.

Men som sagt, jeg gleder meg uansett, og jeg påstår ikke at spillet er dårlig - bare noen ting som ikke virker helt som forventet :)
 #374541  av Mr_Storbrua

Får forhåpentligvis prøvd spillet i morra, men er egentlig veldig redd for at jeg kommer til å bli skuffa.. Med den stadige utsettelsen av spillet, fordi de ikke har vært fornøyd med det, har gitt enorme forventninger.. så blir spennende å se..
 #374545  av Toyota-rav4-2002

Fikk spillet i dag, fantastisk kvalitet på grafikken :)
Men jeg merket fort at jeg må invistere i ett ratt, men er jo ikke mulig å få tak i her, verken driving force eller g27 er omtrent ikke mulig å få kjøpt på nett :(

Spillet var veldig bra, god kjøreopplevelse selv om jeg bruker kontroll da, bra med biler, alt ser jo så utrolig ekte ut, veldig imponert sånn sett!
LG 42" LED og surround anlegg her som hjelper godt på :)
 #374548  av marlboro1310

Andreazz skrev:
marlboro1310 skrev: stereoanlegg

Rettelse: Surroundanlegg 8)

Jepp. 7.1 matet ifra en diger Yamaha og en diger 50" Samsung :lol:
 #374559  av ArildM

Spiller Need for Speed: Hot Presuit jeg :roll: :)

Må vel gå til anskaffelse av PS3 :oops:
 #374562  av magnesmurf

Fikk spillet igår. Må si at jeg er litt skuffet egentlig. Ikke fordi spillet er dårlig, men fordi jeg hadde forventet mer og bedre.

Det meste er, sammenliknet med forza 3, bedre. Grafikken er bedre, det er bedre baner og biler, mulighetene er flere osv.

Desverre er det et vedlig viktig punkt hvor jeg mener at forza3 er bedre. Det kommer til kjørefølelse og handling på bilene, samt lyden bilene lager.
I forza3 er det underholdene og morsomt med selve kjøringen. I Gt5 finnes ikke den samme underholdningen i kjøringen.

I tilegg er det masse småting som irriterer i Gt5. Dårlig oppsatte menyer, hvor det er vanskelig å finne frem. (har enda ikke klart å skru av den irriterende musikken som er i menyen)
BIlene som er oppdelt i premium og vanlig klasse. Kun premiumklasse bilene gir deg den fulle opplevelsen, da man ikke kan sitte inni en vanlig bil og se dashbordet. MAn kan heller ikke ta ut en vanlig bil på "photoshoot" osv.
Bare et fåtall av bilene har skademodellering.
Den mye omtalte track editoren var en stor skuffelse. Det var jo snakk om å kunne lage egene baner. Da forventer jeg egentlig at man kan lage banen som man selv vil, ikke at spillet lager en bane til deg basert på noen parametere du taster inn. I tillegg er jo bakgrunnen på de banene i track editioren helt elendig..

Konklusjonen er for min del at spillet skuffet når de har brukt så lang tid på å lage det og å slippe det. (4 år forsinket!!!)
Kommer til å spille det, men kommer også til å spille forza en del. Forza var grunnen til at jeg anskaffet xbox, og det angrer jeg ikke på.

Og for de som mener jeg bør oppgradere annlegget for å få bedre utbytte av spillet.. Ikke noen vits i å prøve seg med det argumentet engang. http://www.avforum.no/minhjemmekino/show.php/magnesmurf
 #374563  av EXS

hvordan er mulighetene til og modifisere bilene etter eget ønske?
 #374564  av James

magnesmurf skrev:Fikk spillet igår. Må si at jeg er litt skuffet egentlig. Ikke fordi spillet er dårlig, men fordi jeg hadde forventet mer og bedre.

Det meste er, sammenliknet med forza 3, bedre. Grafikken er bedre, det er bedre baner og biler, mulighetene er flere osv.

Desverre er det et vedlig viktig punkt hvor jeg mener at forza3 er bedre. Det kommer til kjørefølelse og handling på bilene, samt lyden bilene lager.
I forza3 er det underholdene og morsomt med selve kjøringen. I Gt5 finnes ikke den samme underholdningen i kjøringen.

I tilegg er det masse småting som irriterer i Gt5. Dårlig oppsatte menyer, hvor det er vanskelig å finne frem. (har enda ikke klart å skru av den irriterende musikken som er i menyen)
BIlene som er oppdelt i premium og vanlig klasse. Kun premiumklasse bilene gir deg den fulle opplevelsen, da man ikke kan sitte inni en vanlig bil og se dashbordet. MAn kan heller ikke ta ut en vanlig bil på "photoshoot" osv.
Bare et fåtall av bilene har skademodellering.
Den mye omtalte track editoren var en stor skuffelse. Det var jo snakk om å kunne lage egene baner. Da forventer jeg egentlig at man kan lage banen som man selv vil, ikke at spillet lager en bane til deg basert på noen parametere du taster inn. I tillegg er jo bakgrunnen på de banene i track editioren helt elendig..

Konklusjonen er for min del at spillet skuffet når de har brukt så lang tid på å lage det og å slippe det. (4 år forsinket!!!)
Kommer til å spille det, men kommer også til å spille forza en del. Forza var grunnen til at jeg anskaffet xbox, og det angrer jeg ikke på.

Og for de som mener jeg bør oppgradere annlegget for å få bedre utbytte av spillet.. Ikke noen vits i å prøve seg med det argumentet engang. http://www.avforum.no/minhjemmekino/show.php/magnesmurf
kunne ikke sagt det bedre selv!
 #374570  av Scotty

Synes det er mye negativ omtale her.. sitter man og gleder seg i flere år og følger med på alle nyheter så blir man gjerne skuffet i og med man krever perfeksjon. Ellers er det ganske enkelt å kritisere noe og nevne negative punkter, ta heller gjerne å sleng med noen positive mens dere er i gang. Personlig synes jeg at det er et komplett spill! Kule menyer, mye spennende funksjoner, mye styling/tuning muligheter, og ikke minst det er et stort spill som tar tid å fullføre! Det foreløpig negative; ikke så mye biler hos forhandlere, ikke alltid hos bruktforhandlere heller.. så ikke alltid man finner bilen man ønsker. Noe ensformig musikk. Ikke in-car view på alle biler.
EXS skrev:hvordan er mulighetene til og modifisere bilene etter eget ønske?
i "Tuning Shop":
Body/Chasis: stage 1,2,3 vektreduksjon, struts, Polykarbonat vinduer, karbonpanser
Engine: stage 1,2,3 engine tuning, sports ecu chip
Intake: manifold, 2stk luftfilter
Exhaust: 3stk catback, manifold, cat converter
Turbo kits: low,mid,high range rpm turbo kit, supercharger
Transmission: 5spd/6spd close ratio transmission, fully customisable transmission
Drivetrain: single plate clutch, twin plate clutch, sport/semi racing svinghjul, carbon mellomaksel, torque distributing centre diff, customisable lsd diff
Suspension: fixed sports kit, justerbare sports kit, fully customisable kit
Tyres: (hard, medium, soft) comfort, sports, racing, dirt, snø

Verksted:
vask, motorolje bytte, lakkering kaosseri, lakkering hjul, body kits, overhale motor, restaurere kaosseri, race-ready modification
 #374573  av mr2storbrua

EXS skrev:hvordan er mulighetene til og modifisere bilene etter eget ønske?
Ang standard-bilene, så kan man trimme de på samme måte som tidligere Gran Turismo-spill, altså bytte ECU, sette på letta svinghjul osv. Nytt på denne utgaven er at du kan overhale motoren og karosseriet.
Av premium-bilene har jeg bare en enda, og det er en go-cart, så der går ikke ann å gjøre så mye.

Kritikken på at så mange biler kun er standard er jeg litt uenig i. De brukte ganske lang tid bare på de 200 premium-bilene, og hvis det betyr at det hadde enten blitt 200 premiumbiler pluss 800 standardbiler eller 300 premiumbiler, så ville jeg heller gått for førstnevnte. Jeg ville ikke risikert at AE86, st205/185, mr2, supra osv ikke hadde vært med på dette spillet.

Skademodelleringen er såvidt jeg har forstått ikke aktivert enda. Men la merke til at bilen min var blitt litt skitten på den ene siden etter at noen kjørte i meg helt i starten av et løp. Hvorvidt den var sånn før krasjet vet jeg ikke.

Jeg har desverre ikke 3D-tv, så får ikke testet den effekten, men vil anta at dette må være noe av den største fordelen til GT5 vs andre bilsimulatorer.
 #374582  av inzane2012

tror ikke dere skal vere fullt så kjappe med å fokusere så mye på det negative her...

som med forza3, så vil det nok garantert komme updates og nye bilpakker sånt med jevne mellomrom, så er kanskje litt tidlig å begynne å klage etter 2 dager med spilling...
 #374609  av ErikG

Noen andre enn meg som synes det tar veldig lang tid å loade i dag? Mye tregere enn andre dager. Har hørt det fra en annen også nå..

En annen ting. Noen som har funnet ut hvor man kan oppgradere bremser. Finner det liksom ikke på tuningshopen
 #374611  av Mr_Storbrua

Det med lyden magne, er jo bare å gå inn på options å inn på audio.. enkleste sak av verden..

ellers så er jeg forholdsvis fornøyd med spillet.. De har ikke med g25, eller g27 der man kan stille inn knappene.. det syns jeg var litt rart..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34