TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Hardtop MR2 SW20

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #371783  av mailman1

ON topic.

The 350Z GT-S concept has a VQ35DE equipped with a switchable Novidem supercharger, producing around 382 PS (281 kW; 377 hp) with the supercharger switched on.

Skal jeg leke sherlock holmes og konkludere med at du havner nermere 400 tallet etterhvert? :lol:
 #374361  av MR2turbo

litt seint svar mailman, men planene tilsier at det blir kun sugemotor foreløpig.. :) men man vet jo aldri.. hehe

Ellers har jeg kommet litt på vei med bærearmer foran. lager med rør og uniballs. men dette går i sirup føler jeg.. gleder meg til jeg er ferdig med chassis.
Planene er veldig detaljerte etterhvert så det er mest bare arbeid som skal til.
Har lyst å lage ferdig før jeg tar bilder av det, ser bedre ut da.. :)
Har fått hjem rør til utvidelse av buret og.

Har og blitt litt epoxy og sparkel på "ducktail" bagasjeroms lokket, skal sparkle litt til før jeg tar bilde av det.. ;)

Målte opp boltsirkel på motor på nytt, etter ett mislykka manuellt forsøk, ble løsningen cmm'en på jobben..
Measuring.JPG
Measuring.JPG (222.65 kiB) Vist 1926 ganger
Så har jeg tegnet denne som jeg må få frest en dag.
adapter.jpg
adapter.jpg (107.54 kiB) Vist 1926 ganger
 #374363  av chris

Andreazz skrev:
inzane2012 skrev:
MR2turbo skrev:De er vel noe på vei mot det metriske trodde jeg, men det er ikke lett å omvende et sterkt konservativt storbritannia tror jeg.. :)
nei, skal bli ett liv å få di til å kjøre på rett side av veien og :)
Det er faktisk flere land og biler (mulig USA topper det men) som kjører på venstre side av veien, så egentlig er det vi som sitter på "babord" side i bilen å kjører på feil side av veien..
Off topic :oops:
Prøver du å påstå at USA kjører på venstresiden av veien? :D

Litt av et prosjekt Markus. Begynner å dra ut på tiden, men jeg er spent på fortsettelsen likevel :D
Det som imponerer meg mest er din evne til å konstruere løsninger og deler selv.
 #374368  av Andreazz

chris skrev:[Det er faktisk flere land og biler (mulig USA topper det men) som kjører på venstre side av veien, så egentlig er det vi som sitter på "babord" side i bilen å kjører på feil side av veien..
Off topic :oops:
Prøver du å påstå at USA kjører på venstresiden av veien? :D

Litt av et prosjekt Markus. Begynner å dra ut på tiden, men jeg er spent på fortsettelsen likevel :D
Det som imponerer meg mest er din evne til å konstruere løsninger og deler selv.[/quote]

Hehe, nei, fullt klar over at de kjører på høyresiden i USA, har kjørt der selv. Kom kanskje litt dårlig fram, men det jeg mente var at siden USA har såpass mange biler, så er de med på å gjøre andelen LHD biler større enn RHD.

Ja, greit å lage egne deler når man har tilgang til slikt proft utstyr som dere har på HS! Synns jeg kjenner igjen han som måler for deg der, var lærling sammen med han :D
 #374430  av MR2turbo

Det er vel det å lage egne løsninger og deler som har blitt mye av hobbyen ja.., og mye av grunnen for at ting tar litt tid.. hehe :)
Er mye godt utstyr på jobben ja.. :P og det stemmer godt at dere jobba sammen andreas..
 #375198  av MR2turbo

Liten oppdatering :)

Har laga nye bærearmer foran, for å eliminere bort gummiforinger og tilpasse til innfesting høyere i chassis...
Slenger ut et par bilder før jeg skal pulverlakkere dem.
Copy of IMG_0220.JPG
Copy of IMG_0220.JPG (210.07 kiB) Vist 1815 ganger
Copy of IMG_0222.JPG
Copy of IMG_0222.JPG (180.32 kiB) Vist 1815 ganger
Copy of IMG_0223.JPG
Copy of IMG_0223.JPG (207.86 kiB) Vist 1815 ganger
 #375204  av john_e

Inspirerende, du kan hva du holder på med! :)

Gleder meg til å se bilen stå på hjul.. Mistenker at det blir et skjeldent rått syn :mrgreen:
 #375222  av Xlr8

ser bra ut=) når starter du produksjon av slike bære armer da?:P
 #375407  av MR2turbo

John, vet nå ikke om den blir så rå da.. men jeg skal hvertfall prøve.. :)

xlr8, tror du jeg får tid til å starte produksjon, med det tempoet dette prosjektet går i? hehe
 #375412  av MR2turbo

før helga demonterte jeg et par coilover dempere jeg hadde liggende til forstillinga, disse var godt brukt av merke "JIC magic" uten justering, men de er de korteste demperne jeg har sett til mr2 noen gang. :) Det viser seg at demper innmaten i disse er litt for godt brukt til å montere igjen så ønske og håp blir da å få i hus skikkelige racing cartridges i rett lengde med 2-veis justering som jeg kan tilpasse til disse korte husene.
Er det noen som har erfaring med å bestille demper innmat på mål med "bound + rebound" justering?
Tips til leverandør, eller merke?
Burde kansje se på "opp-ned" innsatser?
mcpherson.jpg
mcpherson.jpg (115.78 kiB) Vist 1734 ganger
Ellers fikk hubber, spindler og bærearmer seg ett lag pulverlakk sammem med demper husene... ett lite bilde.. :)
Er ganske stas med nylakka deler... Må vel satse på montering av hub/spindle til uka.
pulverlakk.jpg
pulverlakk.jpg (197.28 kiB) Vist 1734 ganger
 #375416  av tojo

:D Dette blir bra,alltid stas med ting man lager selv :P visning på ACR til våren?
 #375423  av MR2turbo

tojo skrev::D Dette blir bra,alltid stas med ting man lager selv :P visning på ACR til våren?
ja så vet man hvor mye arbeid som ligger bak.. hehe ..
Blir forhåpentligvis å se på ACR en vår ja.. men er ikke helt sikker på hvilken... ;)
 #375424  av hmsilset

Er dessverre ikke mye jeg kan hjelpe eller komme med tips om her :) Men følger med.
 #375428  av loft

Jeg bøyer meg i støvet når jeg ser folk med slike ferdigheter når det kommer til å lage deler osv!
 #375429  av MR2turbo

Er uansett moro å høre fra de som følger med Hans Martin :)
Loft, gjenstår jo å se hvor godt det fungerer.. hehe Og, jeg lærer masse av dette her hver gang jeg holder på.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9