TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #375974  av 2r-e-rik

ad92 skrev:ja enig der! har ikke noe imot at hasj blir legalisert.. det er jo myyye bedre enn å drikke, og mer ansvarlig spørr du meg :D men men er vell ikke akkurat det vanskeligste å oppdrive heller, så gjør ikke meg noe at det er ulovlig, bare å kjøpe litt å litt det så slipper man å tenke på onkel blå

og ang det me hasj å miljø varierer jo dette selvfølgelig fra by å aldersgruppe, sier bare at hasj KAN være en "åpning" til værre ting :) er vell akkurat som med alkohol, noen klarer å begrense seg menst andre misbruker det og ødelgger for resten :oops:
her er jeg uenig.. du er mer med på hva som skjer etter å ha røyka ei bønne enn når du drikker.. begge deler er like uansvarlig...

purken hekter deg ikke for å være full? dem gidder ikke ta med alle rusa bort på stasjon... det er ikke alltid at dem gidder å ta beslag i brukerdoser engang..

men!!! når du kjører i 85 i en 80 sone med bare et baklys.. da er du FUCKED!!!
 #375975  av ArildM

Sant nok, du kan ikke akkurat kalle en person som røyker hasj mer ansvarlig enn en som drikker alkohol, med mindre han gjør det bevist for å unngå de store økonomiske byrdene alkohol fører med seg i samfunnet (teks. voldsskader og trafikkuhell)?
 #375976  av lexusmann

Ad92, så du filmen med Anthony Hopkins eller??
 #375977  av 2r-e-rik

ArildM skrev:Sant nok, du kan ikke akkurat kalle en person som røyker hasj mer ansvarlig enn en som drikker alkohol, med mindre han gjør det bevist for å unngå de store økonomiske byrdene alkohol fører med seg i samfunnet (teks. voldsskader og trafikkuhell)?
jeg har ikke noen statestikk over samfunns økonomiske belastninger anngående narkotika vs alkohol..

men mine erfaringer tilsier at hasj røykere er generelt mer rolige kontra alkoholbrukere...
men så har vi jo punket hvor vi begynner å mikse litt... om du først snorter pepper å drikker sprit etterpå. da skjer det ting..
 #375978  av ad92

lexusmann skrev:Ad92, så du filmen med Anthony Hopkins eller??
ja veldig bra film anbefaler den til andre også! :D takk for tipset kompiss!
jeg har ikke noen statestikk over samfunns økonomiske belastninger anngående narkotika vs alkohol..

men mine erfaringer tilsier at hasj røykere er generelt mer rolige kontra alkoholbrukere...
men så har vi jo punket hvor vi begynner å mikse litt... om du først snorter pepper å drikker sprit etterpå. da skjer det ting..
er enig i at det var litt feil formulert å si at det er mer "ansvarlig" å være påvirket av hajs en alkohol.

Min egen erfaring er hvertfall at man blir litt mer harmløs med hasj. Avslappet, ler av det meste når rusen er på topp, og er stort sett laydback. Med alkohol er det lett for at man blir litt for ivrig å sjangler litt rundt å kanskje sier ting som ender opp i konflikt og uenigheter! Selvfølgelig, det er jo helt forskjellig fra person til person, men jeg vill tippe at de aller fleste blir oppfattet som mer rolig i hasjrus kontra alkoholrus.. selv om en alkoholrus ikke trenger å være noe drastisk heller.

men når man begynner å mikse å trikse med begge to så er saken en litt annen som sagt fra karen ovenfor. :)

personlig så er hasj noe jeg tar en chill kveld med noen kompisser, å høre på musikk å prate om alt det merkelig som faller man inn når man er rusa å bare ha en go latter ilag :lol: alkohol er vell mer på fest. vet ikke hvorfor men har den oppfatning av at hasj hører til under litt mer rolige omstendigheter. selv om hasj sikkert ikke er domt på fest heller, for all del! :D

som sagt så er jo dette veldig subjektive meninger og rusen på hasj / alkohol vill jo variere fra person til person :D
 #375984  av 2r-e-rik

ad92 skrev:er enig i at det var litt feil formulert å si at det er mer "ansvarlig" å være påvirket av hajs en alkohol.

Min egen erfaring er hvertfall at man blir litt mer harmløs med hasj. Avslappet, ler av det meste når rusen er på topp, og er stort sett laydback. Med alkohol er det lett for at man blir litt for ivrig å sjangler litt rundt å kanskje sier ting som ender opp i konflikt og uenigheter! Selvfølgelig, det er jo helt forskjellig fra person til person, men jeg vill tippe at de aller fleste blir oppfattet som mer rolig i hasjrus kontra alkoholrus.. selv om en alkoholrus ikke trenger å være noe drastisk heller.

men når man begynner å mikse å trikse med begge to så er saken en litt annen som sagt fra karen ovenfor. :)

personlig så er hasj noe jeg tar en chill kveld med noen kompisser, å høre på musikk å prate om alt det merkelig som faller man inn når man er rusa å bare ha en go latter ilag :lol: alkohol er vell mer på fest. vet ikke hvorfor men har den oppfatning av at hasj hører til under litt mer rolige omstendigheter. selv om hasj sikkert ikke er domt på fest heller, for all del! :D

som sagt så er jo dette veldig subjektive meninger og rusen på hasj / alkohol vill jo variere fra person til person :D
jeg har ikke sagt at det er mer ansvarlig å røyke hasj en å drikke alkohol.. men den generelle atferden er mye mer avslappet etter ei bønne..
jeg har aldri opplevd noen form for agressivitet av noen som har røyket hasj..

men en interessant ting jeg har opplevd er at gutter/menn blir mer passive iforhold til jenter/damer.
i motsetning til jenter/damer som gjerne blir så kåte at di ikke vet hva di gjør av seg.
men likheten som går igjen er gjerne snop syken...

som du sier er gjerne rene bønne kvelder vanlig... men det er jo rimelig chill å røyke en "city" rett før en drar hjem fra byen...

men alt kommer jo helt ann på hva man liker... en liten stripe kola før some love, er jo hel max...
 #375988  av predator

Er litt for gamme og ansvarsfulll for slikt snakk jeg kjenner jeg. Det jeg tenker når jeg leser dette er. FY FAEN FØRR NÅN IDIOTA...
 #375990  av ArildM

:lol: Er flere år siden jeg har rørt noe annet enn alkohol...
 #375993  av ad92

predator skrev:Er litt for gamme og ansvarsfulll for slikt snakk jeg kjenner jeg. Det jeg tenker når jeg leser dette er. FY FAEN FØRR NÅN IDIOTA...
hehehe :lol: er vell sånn alle blir etterhvert som visdommen tar tak med åra :)
jeg har ikke sagt at det er mer ansvarlig å røyke hasj en å drikke alkohol.. men den generelle atferden er mye mer avslappet etter ei bønne..
jeg har aldri opplevd noen form for agressivitet av noen som har røyket hasj..

men en interessant ting jeg har opplevd er at gutter/menn blir mer passive iforhold til jenter/damer.
i motsetning til jenter/damer som gjerne blir så kåte at di ikke vet hva di gjør av seg.
men likheten som går igjen er gjerne snop syken...

som du sier er gjerne rene bønne kvelder vanlig... men det er jo rimelig chill å røyke en "city" rett før en drar hjem fra byen...

men alt kommer jo helt ann på hva man liker... en liten stripe kola før some love, er jo hel max...
hehe enig der! har aldri prøvd en stripe kola før da, holder meg til å røyke planter av å til :lol:
 #375995  av ke25-toyoglide

Eg har ALDRI prøvd anna enn alkohol. Så eg er nok ikkje rette i denne diskusjonen.
Men eg har sett mange som har mistet alt før de er 30, til og med før de er 20.
Resten av livet som sosialklienter pga forskjellige rusmidler.
å ufarligjøre stoff er farlig.
Har sett folk som har slått ned kamerater i hasj/cannabiss rus. for de trodde det var styggemannen som kom for å ta han. totalt på bærtur, har aldri sett noe lignende med alkohol.
Og selv om eg har set et par 100 stoffrusa folk som ikkje reagerte sånn, så har eg sett mange millioner alkoholrusafolk som ikkje reagerte sånn. har sett flere som har blitt engstelige, redde, paranoide etter å ha røyka sokkane sine som eg sier.
Til dere som sitter 10 mann og koser dere rundt et bord. med en røyk så vil eg si:
Tenk dere om, hvor mange av dere vil være loosers om 10 år pga stoff :?:
Har dere råd til å miste kamerater pga sånnt piss :?:
Er DU en av de :?:
 #375999  av ArildM

Thumbs up!
Som så mange ganger tidligere nevnt er det miljøet rundt og ikke stoffet som er farlig (i alle fall når man sammenlikner hasj vs alkohol) , det blir i alle fall closing comments for min del.
 #376000  av ina

Lnege siden jeg har vært her nå.. Snakker om dop på et bilforum jo..
Tror hasj hadde vært mindre spennende og færre hadde gjort det hadde det vært lovlig.. I amster sier de jo at det liksom ikke er no stas etter de er 25 år, så er fåtall som gidder..
Personlig synes jeg det er bedre å drekka, liker å ha friheten til å gidde å sprette rundt og generelt røre på meg...
 #376004  av hmsilset

Narkotika er sååå 1995 da :) Jeg drikker kun øl og vin.Er ikke noe bedre enn noen andre, men jeg tåler ikke sprit rett og slett, så bestemte meg i 2008 at jeg aldri skal røre sprit mere! Har drukket cognac til kaffe kanskje 2 ganger, men det er fordi jeg synes det hører til i selskap.Har og kommer aldri til å drikke mer enn ett glass til kaffen om jeg får det servert.Det er godt å drikke uten å ødelegge hele dagen etterpå.6-10 øl i godt selskap eller 2-4 til pizzaen er sånn jeg liker det :)

Har delvis lært meg at det er godt å være brisen, men at det sjelden er morro å være skikkelig full.Når jeg snakker full så mener jeg sånn som når man ender kvelden i håndjern, eller våkner i ett hus i en annen bygd :D
 #376010  av ke25-toyoglide

Hehe, å våkne i et hus i en annen bygd kan jo være tegn på en bra fest.
Ihvertfall viss du ikkje er aleine. :lol:
 #376015  av Drafter

predator skrev:Er litt for gamme og ansvarsfulll for slikt snakk jeg kjenner jeg. Det jeg tenker når jeg leser dette er. FY FAEN FØRR NÅN IDIOTA...
Er jeg idiot fordi jeg er yngre enn deg jeg da? .. :roll:
Er ikke så veldig ansvasrsfull jeg :lol:

Uansett kan jo det gi bi virkninger på enkelte.. at det kan være farlig å ta medisiner hvis man skulle trenge det ..
  • 1
  • 641
  • 642
  • 643
  • 644
  • 645
  • 1174