TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #376250  av hmsilset

Mye jobb? :) Synes å huske at jeg knakk noe av plasten ved girstanga da jeg skulle skifte noe på den bilen :wink: Var forbanna i minst 2 uker!
 #376299  av Audun F

hmsilset skrev:Mye jobb? :) Synes å huske at jeg knakk noe av plasten ved girstanga da jeg skulle skifte noe på den bilen :wink: Var forbanna i minst 2 uker!
Neh - ikke så fryktelig mye jobb egentlig, tok vel et par timer ute i kulda for å få den ut... Klarte å knekke et feste da, under ved hanskerommet - så ikke at det var en skrue der og nøkka til :roll:

Skal se om jeg kan få ut noen bilder igjen snart, begynner å bli stusselig det her ;)

leiira skrev:blir bra dette her ;) btw tar dn spillern for 600 kr ink
Solgt ;)
 #376301  av hmsilset

Bilder er viktig :) Er ikke noe krise om sånt knekker.Bare å lime det, så lenge det ikke er godt synelig.Er ikke bare og bare å jobbe rolig ute i kulda heller :)
 #376312  av Audun F

leiira skrev:hvordan tok du ut speedo (vis du har gjort det ) tenkt å bytte til blått lys i speedo
Jeg har mekanisk speedo, så det var litt knotete - anbefales at du har små hender :mrgreen:

Det er vel en 3-4 kabler du må ha av i tillegg til den mekaniske kabelen som kommer fra girkassa. Jeg fikk de av ved å prøve å få ut speedo'n mest ut på venstre side først så jeg fikk hånda inn på den siden. Er selvsagt noen skruer du må ha av først ;) Jeg hadde tatt av en god del andre deler da jeg tok ut speedometeret, er ikek sikker på om rattet og navet var fjernet, men det skal gå uten også.

Lykke til :D
 #376338  av magnesmurf

Du må ha ut centerplate fra midtkonsollen, samt listen over og under speedometer. Er vel 10-12 skruer- Du må skru ut speedometer, senke rattet så langt ned som mulig, koble løs alle ledninger og da kan du så vidt få lirket det ut.

Tar deg ca ti minutter når du har gjort det noen ganger. En av de letteste jobbene man kan gjøre med en mr2.

Ledbelysning i speedometer er temmelig mislykket, da lyset fra led pærene gir punktbelysning, og det resulterer i at kun noen få av tallene i speedmeteret er synlige om natten..
 #376691  av Audun F

David skrev:Tar på meg rustsveising jeg
Flott - du hører ifra meg om det blir aktuelt - er mulig jeg ikke trenger å sveise noe siden det ikke er gjennomgående rust i kanalen, bare litt innvendig overflaterust som helt sikkert blir borte ved syrebad.

Ellers - bilder! :mrgreen:
Fått litt bedre plass nå...
Fått litt bedre plass nå...
103.jpg (308.72 kiB) Vist 556 ganger
Begynt på coupen...
Begynt på coupen...
104.jpg (276.03 kiB) Vist 556 ganger
Dash'en er ute!
Dash'en er ute!
105.jpg (282.68 kiB) Vist 556 ganger
... og resten av innmaten - det tok noen timer ja...
... og resten av innmaten - det tok noen timer ja...
106.jpg (251.45 kiB) Vist 556 ganger
Teppet er tatt vekk og man ser den originale kasse til subben...
Teppet er tatt vekk og man ser den originale kasse til subben...
107.jpg (267.04 kiB) Vist 556 ganger
 #376692  av Audun F

... men den er for liten - må ha mer plass til subben som skal på plass :)
... men den er for liten - må ha mer plass til subben som skal på plass :)
108.jpg (324.41 kiB) Vist 556 ganger
Rent og pent - i alle fall noen kilo søppel lettere!
Rent og pent - i alle fall noen kilo søppel lettere!
109.jpg (297.96 kiB) Vist 556 ganger
Jeg tok vekk plata til subbene bak på begge sider siden jeg skal lage egne kasser for de 2 10" som skal på plass der :D

Det som skal gjøres nå er å tømme frunk'en. Det tror jeg blir en utfordring med tanke på alle røra og tjafs som er forran der...
 #376697  av ArildM

Får du på plass alle ledningene når du skal sette ting ihop igjen da? :mrgreen: Så ut som renoveringen trengs, blir greit å få antirustbehandlet gulvet ditt ser jeg :)
 #376699  av Audun F

ArildM skrev:Får du på plass alle ledningene når du skal sette ting ihop igjen da? :mrgreen: Så ut som renoveringen trengs, blir greit å få antirustbehandlet gulvet ditt ser jeg :)
Hehe, tja... Det var faktisk ikke så mange løse ledninger, men 3 store kveiler, så de burde det gå ann å få satt på riktig plass :)

Vil sterkt anbefale MR2'n som en sommerbil - ellers så blir det slik du ser her... Rust på gulvet etter våte sko :wink:
 #376701  av ArildM

Ser som regel verre ut enn det er :)
Trodde aldri i verden at jeg skulle få til å montere ledningsnettet på motoren min når jeg fikk det tilbake fra USA, men det var egentlig utrolig enkelt. Alt passer bare en plass så det var liksom ikke noe problem :) Tilogmed vakumslangene var mulig å få til når en hadde rette oversikten :)

Hoff ja. Enten så må en plukke bilen i monekyler og smøre inn alt med olje og tjære eller så kan en bare la vær å bruke bilen på vinteren :x
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 73