TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Utretting av smÃ¥bulk typ parkeringsbulk

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #361090  av mailman1
 
Er det noen firma i stavanger området som driver med dette?

Det er noen firma i norge og noen i sverige og en haug i england som driver med utretting av bulker. Måten dem gjøre det på er spesiell. Det tar en times tid, komme til på baksiden, legge bak noen verktøy som puter, presser eller jekker. Også gradvis men nøye jekke ut bulken. vips.

Slik var det en skotte jeg snakka med som var lakkerer fortalte det. I england kjører di hjem til deg, fikser en bulk på en times tid. og stikker videre.

Blir dette for lite lønnsomt i norge? Er det derfor vi må betale tusenvis av kroner for at en tulling med hammer skal hamre ut bulken, ødelegge lakken. For så slipe ned og relakkere delen. ?

Betaler ikke for noen mann med hammer.
 #361094  av mailman1
 
Gah. såklart fant jeg så snart jeg fant hva navnet på denne typen reperasjon het..

"Lakkeringsfri utretting"

http://informa.no/Bedrift/642278/Caropr ... C3%85sheim

Yea beibi. :)
 #361368  av Elzin
 
har sett en film snutt hvor dem rettet opp en vanlig bulk på en plass på bilen uten kurver eller knekker, det dem gjorde var:

hårføner, varm opp metallet i noen minutter.
deretter kjøl ned med fryse spray. dette vil føre til at metallet trekker seg sammen, for så å komme ut i normal form igjen. fungerte meget bra på filmen, men hvor bra dette er for lakken vet jeg ikke.
han som hadde videoen mente lakken ikke tok noe skade.
 #361404  av 9lslexus
 
man kan ikke bruke disse metodene på større bulker. man "maserer" bulken ut.beste metoden for retting av bulker vil fortsatt være hammer og sparkel,det koster mer,men det må man godta om man skal ha topp resultat.
 #361824  av stianøverland
 
vi bruker noe som heter "smartrep"

vi limer på en liten knott, med limpistol. fester et strekkverktøy i denne og drar bulken ut. for å få av knotten så er det bare å bruke limfjerner, blir så å si 100% hver gang :)
 #378621  av john_e
 
stianøverland skrev:vi bruker noe som heter "smartrep"

vi limer på en liten knott, med limpistol. fester et strekkverktøy i denne og drar bulken ut. for å få av knotten så er det bare å bruke limfjerner, blir så å si 100% hver gang :)
Selges det ikke noe lignende på torshov? :)