TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #378663  av Drafter

Noxan8 skrev:
Drafter skrev:
Noxan8 skrev:ok, nå har jeg SIKKELIG dårlig samvittighet :( har just blåst 11.500kr på pc.. igjenn, førstegangen var da jeg bygde faenskapet, denne gangen er det litt oppgraderinger som kommer...

Current Speclist:
Antall Varenr. Beskrivelse
1.00 573264 Samsung DVD±RW burner

1.00 428219 DFI LanParty JR X58-T3H6, Socket-1366
mATX, DDR3, ICH10R, SLI&CrossFireX
1.00 391447 Intel Core? i7 Quad Processor i7-920
Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed
1.00 406347 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB
Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7
1.00 517869 XFX GeForce GT240 550M 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, HDCP, Gr
1.00 498111 Microsoft Windows 7 Ultimate
Norsk, Full, DVD
1.00 391646 Western Digital Caviar® Black? 640GB
, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache, 7200RPM
1.00 347165 Chieftec Super Series 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin
1.00 375683 In-Win J649 ATX Midi Tower Sort
Vifte: 120mm Bak, ATX, mATX, 4x USB2.0, Audio

oppgraderinger på vei:

1.00 591141 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s
(SATA 3.0), 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM
1.00 331698 Serial ATA kabel 50 cm
eSATA-eSATA
1.00 389022 Western Digital ShareSpace? Network
Storage 4TB, Gigabit Ethernet
1.00 382925 Silverstone SST-CW02B-MXR Crown Sort
Vifte: 1x 120mm Bak, Kortleser, IR, Fjernkontroll,
1.00 616707 EVGA GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP,

flere oppgraderinger som skal gjøres:

Blu-Ray spiller
mer RAM +6GB
SSD disk vente på 250GB disk til mer fornuftig pris
større PSU 1000-2000W
enda et skjermkort av type GTX580
vurdere bygge vann/gass kjøling

stakkars mr2'n min, den får trøst til sommeren når skatt og ferie pengene kommer :)
N to the E to the R to the D
Du brukte sikkert lenger tid på skrive alle disse tullete bokstavene, tallene og uttrykkene enn du brukte på å sette det sammen

klipp og lim min venn, klipp og lim
søtt av deg.
de ordene sa meg fortsatt ingenting.

packard bell dataen min har funka knall LENGE, sikkert 2 år :lol: .. eneste kjipe er at jeg knakk stereopluggen til headsetet inne i dataen så det er dårlig med lyd :roll:
hp suger balle, touch knapper og drit som henger seg opp hele tia -.-
 #378665  av jacquelin

Drømmer om ny bil, så er det noen som vet om det er sperrer på 4-Runner? Og bekrefte hengervekt på 2200kg? :)
 #378666  av inzane2012

jacquelin skrev:Drømmer om ny bil, så er det noen som vet om det er sperrer på 4-Runner? Og bekrefte hengervekt på 2200kg? :)
skaff deg en challanger v8 HEMI :) kan trygt anbefale deg den bilen ;)
 #378667  av jacquelin

Hehe, du det tviler jeg ikke et sekund på. Men jeg hadde kanskje fått noen rare blikk med den bilen og hestehenger bak. :p Men har du lagt ut bilder? :D
 #378668  av inzane2012

jacquelin skrev:Hehe, du det tviler jeg ikke et sekund på. Men jeg hadde kanskje fått noen rare blikk med den bilen og hestehenger bak. :p Men har du lagt ut bilder? :D
skal legge ut bilder så fort jeg får kopiert di... desverre er jeg så surrete at jeg glemte å ta med kameraet, så er bare mobil bilder :(
 #378686  av jacquelin

Jeg tror jeg tar en sånn en jeg! :D Den oppfyller jo forresten ett av to kriterier til ny bil, for jeg antar det er sperre på den? :P Og en av to er ikke såå dårlig statistikk. :) Mobilbilder er mye bedre enn ingen bilder. :)
 #378697  av inzane2012

jacquelin skrev:Jeg tror jeg tar en sånn en jeg! :D Den oppfyller jo forresten ett av to kriterier til ny bil, for jeg antar det er sperre på den? :P Og en av to er ikke såå dårlig statistikk. :) Mobilbilder er mye bedre enn ingen bilder. :)
tok desverre ikke sjangsen på å sjekke hvor lett det var å ta en burn-out med den, litt redd for å havne i grøfta eller det som værre er...
men om noen skal til USA og skal ha leige bil, så er denne absolutt anbefalt! sjefen min hadde egentlig bestillt den huyndai'n som var tilgjengelig for 2 dager... men jeg spurte for morroskyld hvor mye det kosta for den der... og prisen...

40 dollar ekstra for 2 dager... slettes ikke værst det for en bil som sikkert kosta en mill her i norge...
 #378720  av Drafter

inzane2012 skrev:
jacquelin skrev:Jeg tror jeg tar en sånn en jeg! :D Den oppfyller jo forresten ett av to kriterier til ny bil, for jeg antar det er sperre på den? :P Og en av to er ikke såå dårlig statistikk. :) Mobilbilder er mye bedre enn ingen bilder. :)
tok desverre ikke sjangsen på å sjekke hvor lett det var å ta en burn-out med den, litt redd for å havne i grøfta eller det som værre er...
men om noen skal til USA og skal ha leige bil, så er denne absolutt anbefalt! sjefen min hadde egentlig bestillt den huyndai'n som var tilgjengelig for 2 dager... men jeg spurte for morroskyld hvor mye det kosta for den der... og prisen...

40 dollar ekstra for 2 dager... slettes ikke værst det for en bil som sikkert kosta en mill her i norge...
havne i grøfta ja :lol: så er det jo bare å sette bilen i drive og trykke ned fotbrems håndbrekket (foran) og gi gass........
veldig vanskelig :mrgreen:
 #378721  av john_e

Drafter skrev:
inzane2012 skrev:

havne i grøfta ja :lol: så er det jo bare å sette bilen i drive og trykke ned fotbrems håndbrekket (foran) og gi gass........
veldig vanskelig :mrgreen:
Har du aldri sett "Fengslet i utlandet" på National geographics? :mrgreen:
Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen ;)

EDIT: Steike! inlegg 10 000 i denne tråden jo...
 #378764  av inzane2012

hadde full forsikring på bilen da, så hadde bare vert å bedd di hente bilen, og leigd en ny ;) men allikavel, best å holde seg unna politiet i statene når du er turist :)
 #378770  av jacquelin

Du fikk mye for de ekstra pengene! :) Men ja, greit å være på den sikre siden med lånt bil. :)

Jeg skal forresten se på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25586357 på mandag! :D Noen som har meninger for eller i mot? :)
 #378772  av Andreazz

jacquelin skrev:Du fikk mye for de ekstra pengene! :) Men ja, greit å være på den sikre siden med lånt bil. :)

Jeg skal forresten se på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25586357 på mandag! :D Noen som har meninger for eller i mot? :)

Jøss, finnes det en 4Runner uten opprusta bakfanger? Den så jo meget godt holdt ut.
Husker jeg så på slike for 3-4år sia, da fantes det nesten ingen som hadde V6 eller 3,0 diesel`n til under 100K, de fine av de lå på rundt 150K.
Vet ikke hvordan de med automat er da, holdbarhet og sånn? Den er nok også meget glad i bensin :D
 #378774  av ke25-toyoglide

Flott bil ser det ut for.
Er nok rust som er det store problemet. (og det ser veldig bra ut på den, men ville sjekket den nøye, eller fått naftest på den.)
Og du bør ha god råd til drivstoff.
Ihvertfall med stor henger bakpå.
Ikkje for å være negativ, men håper du har Minst BE på lappen din.
Med bare B (vanlig bil), eller C1 (lett lastebil opptil 7500kg), så har du ikkje lov å dra hestehenger på den bilen.
maks tillatt henger blir nok ca 750kg. kanskje litt mer.
Husk på at det er tillatt totalvekt som gjelder.....spiller ingen rolle om hengeren er tom.
Viss du ikkje har minimum BE, så må egenvekt på bilen være tyngre enn tillatt totalvekt på henger, og då kommer du opp i en totalvekt på sikkert 5 tonn minimum.
Men er ikkje vanskelig å ta BE lappen, og ikkje veldig dyrt heller....Ca 15000.- kanskje litt billigere.
  • 1
  • 665
  • 666
  • 667
  • 668
  • 669
  • 1174