TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #379015  av Mr_Storbrua

jacquelin skrev:Mr_Storbrua: Hmm oki. Men er det bare bak, og er det sånt frihjulsnav eller hva det nå heter foran? Fremkommeligheten på de bilene er vel ganske bra? Og jeg skal jo ha bensinbil da. Vet du om de går bra? :) Drikker vel dobbelt så mye som diesel menmen. :P

Drafter: Hehe jada, jeg snakket vel om meg selv akkurat der. Men kjøttet han får er vel bra da, siden han tross alt er gift med det hehe. :)
Bensineren vet jeg lite om. Er bare brems bak ja. Og auto frihjulsnav foran. Kan sette inn firehjulstrekken i 80 km/t.

Tror bensineren er ganske tørst ja. Er vel også eneste utgaven som kommer med breddere originalt.

Er ganske grei fremkommelighet ja :)
 #379018  av jacquelin

Hva er det egentlig de frihjulsnavnene gjør? Og er de bredderne standard altså? Trodde det var sånn valgfritt tilbehør. Syns den så veldig bra ut med de! Denne bilen skilte seg jo litt ut i forhold til de andre som lå ute på nett. :) Tusen takk for hjelpen! Gleder meg til i morgen. :D
 #379024  av Mr_Storbrua

jacquelin skrev:Hva er det egentlig de frihjulsnavnene gjør? Og er de bredderne standard altså? Trodde det var sånn valgfritt tilbehør. Syns den så veldig bra ut med de! Denne bilen skilte seg jo litt ut i forhold til de andre som lå ute på nett. :) Tusen takk for hjelpen! Gleder meg til i morgen. :D
Mener på at bensin utgaven er den eneste som kommer med breddere originalt. Husker jeg spurte om pris på de på jobb, for å sette på min, men de koster 5K pr STYKK.. Så det blei ikke noe.

Frihjulsnavene gjør at du kan koble ut drivverket foran, så du slipper å dra med deg drivaksel og mellomaksel foran når ikke du har innkobla 4hjulstrekken. Så går den litt billigere og lettere.. Det du må gjøre er når du har hatt bilen i 4wd, og skal ha den i 2wd igjen, så må du rygge noen meter, så "slipper" frihjulsnava fra drivakselen.

Veldig komfortable biler dette, i forhold til typen bil, og alder.. Er litt trang plass i bakseter, og en tungvinn løsning på baklem. Kikk etter rust hjulbuer, bunnen av bakdører og baklem.. Så ruster jo fangerene..
 #379235  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:ååååååååååh det er så ubeskrivelig kjedelig å ha spysjuka, vertfall når det sikkert er over 10 år siden sist jeg hadde det...
Tror det er enda mer kjedelig dersom du har det hver dag... :roll: :wink:
 #379300  av jacquelin

Mr_Storbrua skrev:
jacquelin skrev:Hva er det egentlig de frihjulsnavnene gjør? Og er de bredderne standard altså? Trodde det var sånn valgfritt tilbehør. Syns den så veldig bra ut med de! Denne bilen skilte seg jo litt ut i forhold til de andre som lå ute på nett. :) Tusen takk for hjelpen! Gleder meg til i morgen. :D
Mener på at bensin utgaven er den eneste som kommer med breddere originalt. Husker jeg spurte om pris på de på jobb, for å sette på min, men de koster 5K pr STYKK.. Så det blei ikke noe.

Frihjulsnavene gjør at du kan koble ut drivverket foran, så du slipper å dra med deg drivaksel og mellomaksel foran når ikke du har innkobla 4hjulstrekken. Så går den litt billigere og lettere.. Det du må gjøre er når du har hatt bilen i 4wd, og skal ha den i 2wd igjen, så må du rygge noen meter, så "slipper" frihjulsnava fra drivakselen.

Veldig komfortable biler dette, i forhold til typen bil, og alder.. Er litt trang plass i bakseter, og en tungvinn løsning på baklem. Kikk etter rust hjulbuer, bunnen av bakdører og baklem.. Så ruster jo fangerene..
Blir nok ikke den bilen.. :( Rust i bakbuer og bakdørene ja, og litt innvendig foran. Det var nok ikke mye i forhold til alt, men jeg er blitt litt bortskjemt på det punktet med Zukien for den er det ikke rust på.. Og det var masse lyder fra motorrommet, og i oljepåfyllingen var det sot og dritt... Og bilen stod og gikk når vi kom, så er vel kanskje noe de ville skjule? Jeg vet ikke hvilken stand jeg kan forvente en sånn bil i, så tror du jeg overdriver?
 #379310  av Mr_Storbrua

jacquelin skrev:
Mr_Storbrua skrev:

Blir nok ikke den bilen.. :( Rust i bakbuer og bakdørene ja, og litt innvendig foran. Det var nok ikke mye i forhold til alt, men jeg er blitt litt bortskjemt på det punktet med Zukien for den er det ikke rust på.. Og det var masse lyder fra motorrommet, og i oljepåfyllingen var det sot og dritt... Og bilen stod og gikk når vi kom, så er vel kanskje noe de ville skjule? Jeg vet ikke hvilken stand jeg kan forvente en sånn bil i, så tror du jeg overdriver?
De motorene vet jeg som sagt ikke noe om.. Men er selv veldig skeptisk om jeg kommer hjem til noen for å kikke på bilen, og radiator eller motor er varm.. Da aner jeg ugler i mosen.. Men med tanke på rust så er de somregel rusta.. Om de er strøkne hadde jeg nesten ikke turt å kjøpe, for da kan det fort være juks. Er selvfølgelig de som får dette rustreparert, men det koster jo såpass at de ikke selger med en gang.. Men de fleste biler fra den tiden er vel gjerne rusta endel, om man snakker om den type bil, men 4x4 og høy lav.. Du får ha lykke til om du finner noe anna gjildt hvertfall :)
 #379316  av inzane2012

jaja, da blir jeg snart uten mr2 :( sitter en kar på fly ifra haugesund og skal hente den i kveld... kommer til å bli trist å se den forsvinner, husker det som i går når jeg først henta den... men skal få han til å lage seg konto her inne, så bilen fortsatt holder seg i ts-ogn miljøet :)
 #379321  av jacquelin

Mr_Storbrua skrev:De motorene vet jeg som sagt ikke noe om.. Men er selv veldig skeptisk om jeg kommer hjem til noen for å kikke på bilen, og radiator eller motor er varm.. Da aner jeg ugler i mosen.. Men med tanke på rust så er de somregel rusta.. Om de er strøkne hadde jeg nesten ikke turt å kjøpe, for da kan det fort være juks. Er selvfølgelig de som får dette rustreparert, men det koster jo såpass at de ikke selger med en gang.. Men de fleste biler fra den tiden er vel gjerne rusta endel, om man snakker om den type bil, men 4x4 og høy lav.. Du får ha lykke til om du finner noe anna gjildt hvertfall :)
Ja, syns det med motoren var kjipere enn rusten, for det kunne nok vært en del mer rust enn det som var. Og nå har jeg jo hørt fra flere at de ruster en del. :P Blir nok Toyota hvis jeg skal ha ny bil, så har vært innom tanken på å bruke litt tid på å få Zuki fin, så bytte den ut i en bil jeg gidder å koste på rustrep på. :P Men bare til å gi en lyd om en fet bensin 4x4 skulle dukke opp. :) Og tusen takk for hjelpen igjen! :D
 #379327  av jacquelin

Hehe, godt jeg har begynt å skjønne litt hvertfall. Før må jeg ha vært verdens mest lettlurte kjøper, bestemte meg for bil nesten kun utifra annonsen. :lol:
 #379345  av Drafter

mr2storbrua skrev:
inzane2012 skrev:ååååååååååh det er så ubeskrivelig kjedelig å ha spysjuka, vertfall når det sikkert er over 10 år siden sist jeg hadde det...
Tror det er enda mer kjedelig dersom du har det hver dag... :roll: :wink:
SÃ¥nne som deg?

Likte bildet marius!
Jenter er løse :lol:
Kremt, jacq.. Du så ikke dette :D
  • 1
  • 668
  • 669
  • 670
  • 671
  • 672
  • 1174