TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tims' Supra mk3 (mini-prosjekt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #381828  av TBS
 
Da har jeg endelig tatt meg tid til å starte en aldri så liten tråd om min Toyota Supra fra 1989 :)
Det er en original turbo bil med targa som ble tatt inn i Norge 2005.

Bilde

Litt info om bilen:
jeg kjøpte bilen i august i 2010, men har enda ikke fått gleden av å kjøre med targa'en nede:( et par uker etter kjøp (og bare dritt vær) fikk jeg konstatert BHG så jeg fikk satt den bort til toppakning bytte samt ny regreim og vannpumpe i samme slengen, da var jeg uten bil i nesten en mnd, og sommeren var ikke tilstede lengre. Og da jeg fikk den tilbake gikk det ikke mer enn 2 uker før clutchen røyk. Så det tok ikke lang tid før jeg skjønte at jeg ikke hadde noe annet valg enn å finne ett sted hvor jeg kunne skru selv. Og heldigvis ble jeg kjent med Scotty gjennom noen venner og har gleden av å dele garasje med han og to andre!

Hva som er gjort med bilen av tidligere eier:
-K-sport justerbare dempere
-3'' eksos, fjernet katalysator
-550 venom dyser, Har bare lest dritt om dem nå i ettertid, burde jeg bytte til f.eks. RC????
-Lexus V8 AFM
-bensintrykksregulator
-Walbro 255 pumpe

Jeg har lest gjennom en del andre supra prosjekter på forumet, og de planene jeg har er jo bare tyttebær i forhold! men jeg håper noen ønsker å komme med ris/ros og andre forslag og idèer:)
For tiden holder jeg på å oppgradere bremsene! Og det trengtes virkelig! det var noe helvetes kast i skiver og da jeg tok av bremseklossene foran pulveriserte dem bare!
Bilde
Sist redigert av TBS den 23 feb 2011 23:21, redigert 1 gang totalt.
 #381836  av TBS
 
inzane2012 skrev:ett kjapt tips, endre størrelsen på bilda dine litt før du legger di ut :)
hehe, jeg så det, ble litt i overkant stort! Det blir fikset nu:)
 #381837  av TBS
 
Når det gjelder bremser så har jeg driftmotion bremseslanger som er montert og Rotora bremseskiver/klosser.


Bilde


Caliperne blir sandblåst, lakkert og overhalt:)
Bilde


Jeg holder også på å bytte ut de originale instrumentskivene til et kit fra speedhut
Bilde


Karbon må man ha! (kun prøvemontering. Har også karbon kam-deksel som ligger på hylla, og litt mer karbondetaljer til interriøret på vei fra USandA)
Bilde
 #381838  av TBS
 
Det er også littegranne slakk i ct26 turboen, så istedenfor og overhale den, som hadde kostet skjorta, bestilte jeg like gjerne en Driftmotion CT26- 57trim turbo!

Bilde
Bilde
 #381839  av Supramk3turbo
 
Ser bra ut dette :) Lykke til, den blir vel klar til sommeren?? :)
 #381840  av Andrepedersen
 
Bra oppgraderinger på denne bilen sålagt :) eneste, di skivene fra speedhut er ikke noe særlig pent lys i :(
 #381918  av TBS
 
Supramk3turbo skrev:Ser bra ut dette :) Lykke til, den blir vel klar til sommeren?? :)
Takk:) den blir kjørbar til sommeren ja, om jeg så skal dø i forsøket:P det eneste som må til for å få den på veien er å gjøre ferdig bremser og bytte clutch, og så blir det å ta litt småtterier etter hvert! har manuell kran til turbotrykket nå, men har sett på en turbosmart E-boost street (http://www.turbosmartonline.com/index.php?id=42)
for den har mulighet for å tilkoble en ekstern bryter til å bytte mellom boost-grupper! Det passer bra fordi jeg har planer om å bruke en av bryterne på rattet til å styre ladetrykket med (Cruisekontroll er fjernet) og en av de andre til å aktivere line lock hvis det blir aktuelt:)